Square Enix pudlar: tar bort köpta "boosters" från Marvel's Avengers

Robot
Square Enix pudlar: tar bort köpta "boosters" från Marvel's Avengers
Medlem

Deus Ex dog för det här.

Inaktiv
Skrivet av Draconis:

Deus Ex dog för det här.

Fuck Deus Ex.
Det tredje spelet var inte särskilt bra och med det här företaget vid spakarna lär det inte blivit bättre.

Medlem
Skrivet av Draconis:

Deus Ex dog för det här.

Nej, det är inte samma team. De som gjorde Deus Ex har gjort Marvel's Guardians of the Galaxy. Det spelet använder samma motor som Deus Ex-spelen, Dawn Engine.

Guardians har fått riktigt bra kritik, och är dessutom av många prisat för snygg grafik. Så motorn går inte av för hackor. Man kan faktiskt se att det är Dawn Engine, det har en väldigt hög detaljnivå, samma som för senaste Deus Ex spelet. Jag gillar det i spel, samma som Snowdrop Engine från svenska Massive, väldigt detaljrika scener.

Inaktiv
Skrivet av Fulci:

Man kan faktiskt se att det är Dawn Engine, det har en väldigt hög detaljnivå

Där ser man.
Kunde svurit det var Avengers Foundation Engine i guardians också då det var liknande buggar, samma hemska traversal och floatyness.
Dawn engine har ju jäkligt hög detalj på sina karaktärer också.
Trodde stenhårt att det var samma.

Medlem

Är mäkta förvånad över att det är Dawn Engine som används. Den är ju från början skapad som en avstickare till IO:s Glacier-motor. När jag spelade det såg det ut som att det var fråga om Tomb Raider-motorn…

Medlem
Skrivet av Fulci:

Nej, det är inte samma team. De som gjorde Deus Ex har gjort Marvel's Guardians of the Galaxy. Det spelet använder samma motor som Deus Ex-spelen, Dawn Engine.

Lite tråkigt att Guardians verkar bomba totalt på PC, trots att det är ett bra spel. Nådde som bäst strax under 11000 samtidiga spelare på Steam (hittills). I jämförelse har Marvel's Avengers haft cirka 31000 samtidiga spelare på Steam som bäst. Guardians verkar få betala för att Avengers var så dåligt.
https://steamdb.info/app/1088850/graphs/
https://steamdb.info/app/997070/graphs/

Medlem
Skrivet av Tobhah:

Är mäkta förvånad över att det är Dawn Engine som används. Den är ju från början skapad som en avstickare till IO:s Glacier-motor. När jag spelade det såg det ut som att det var fråga om Tomb Raider-motorn…

Du har rätt i slutet, det är Tomb Raider motorn för Avengers som nyheten handlar om. Kanske var jag som inte var helt tydlig, men det är Guardians of the Galaxy som använder Dawn Engine.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Du har rätt i slutet, det är Tomb Raider motorn för Avengers som nyheten handlar om. Kanske var jag som inte var helt tydlig, men det är Guardians of the Galaxy som använder Dawn Engine.

Det förstod jag.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Lite tråkigt att Guardians verkar bomba totalt på PC, trots att det är ett bra spel. Nådde som bäst strax under 11000 samtidiga spelare på Steam (hittills). I jämförelse har Marvel's Avengers haft cirka 31000 samtidiga spelare på Steam som bäst. Guardians verkar få betala för att Avengers var så dåligt.
https://steamdb.info/app/1088850/graphs/
https://steamdb.info/app/997070/graphs/

Så är det nog. Avengers har fått så mycket skit och det är nog många som tror att Guardians bara är en expansion till Avengers. Likt Wakanda-expansionen.

Medlem

Visar tydligt hur speltillverkarna har noll koll eller försöker allt de kan komma undan med.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Lite tråkigt att Guardians verkar bomba totalt på PC, trots att det är ett bra spel. Nådde som bäst strax under 11000 samtidiga spelare på Steam (hittills). I jämförelse har Marvel's Avengers haft cirka 31000 samtidiga spelare på Steam som bäst. Guardians verkar få betala för att Avengers var så dåligt.
https://steamdb.info/app/1088850/graphs/
https://steamdb.info/app/997070/graphs/

Guardians finns också på epic store och är billigare än steam. Avengers fanns inte på epic. Så de siffrorna är inte direkt jämnförbara

Medlem
Skrivet av Karmak:

Guardians finns också på epic store och är billigare än steam. Avengers fanns inte på epic. Så de siffrorna är inte direkt jämnförbara

Nej, de är inte direkt jämförbara som du säger men ger en mycket god indikation på hur bra ett spel säljer.

Att ett spel finns billigare någon annanstans betyder inte heller att det kommer sälja sämre på Steam. Till exempel finns Age of Empires IV på Microsoft Game Pass men säljer som smör på Steam.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Visar tydligt hur speltillverkarna har noll koll eller försöker allt de kan komma undan med.

Det finns många viljor i ett företag.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Varje gång jag ser en 'ursäkt' som denna så får jag upp South Park avsnittet när British Petroleum ligger framför en eldstad och ber om ursäkt för att de precis väckte Cthulhu ur sin slummer.

Medlem

Finns det något förtroende kvar hos spelarbasen?


signatur

I drank what?

Inaktiv
Skrivet av Mirage:

Finns det något förtroende kvar hos spelarbasen?

Jag höll ändå ut länge. Har 160h spelade.
Striderna och att mosa ner horder av robotar var kul.
Men när Black Panther expansionen kom syntes det tydligt att de inte har någon bra designer i hela jävla utvecklingsteamet. 90% dryga onödiga time-filler pussel och sen en lam bossfight.

De försenar saker, ljuger, lovar saker och inget händer. Samma gamla buggar sen launch.
Har inte hört en enda hel konversation i hissarna för min dator laddar nästa scen för snabbt.
Tydligen kan inte motorn hantera snabba rörelser och det får karaktärer att falla genom marken.

Det får mig att tro att de valde helt fel motor för denna typen av spel. Den är helt enkelt för begränsad och det går inte att fixa vissa saker utan att bygga om motorn från grunden, och det är inte ekonomiskt hållbart.

Helt vansinnigt hur de fortsätter misslyckas om och om igen.

Nu har jag tröttnat till slut.

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Jag höll ändå ut länge. Har 160h spelade.
Striderna och att mosa ner horder av robotar var kul.
Men när Black Panther expansionen kom syntes det tydligt att de inte har någon bra designer i hela jävla utvecklingsteamet. 90% dryga onödiga time-filler pussel och sen en lam bossfight.

De försenar saker, ljuger, lovar saker och inget händer. Samma gamla buggar sen launch.
Har inte hört en enda hel konversation i hissarna för min dator laddar nästa scen för snabbt.
Tydligen kan inte motorn hantera snabba rörelser och det får karaktärer att falla genom marken.

Det får mig att tro att de valde helt fel motor för denna typen av spel. Den är helt enkelt för begränsad och det går inte att fixa vissa saker utan att bygga om motorn från grunden, och det är inte ekonomiskt hållbart.

Helt vansinnigt hur de fortsätter misslyckas om och om igen.

Nu har jag tröttnat till slut.

Du satte ord på vad jag känner. Jag lade ner över 100 timmar på det, och hade kul merparten av dem men nog är nog. Håller med dig om BP, helt värdelös expansion.


signatur

I drank what?

1
Skriv svar