Snabbkollen – Hur många spelmaskiner använder du?

Robot
Snabbkollen – Hur många spelmaskiner använder du?

En, flera... eller ingen..?

#snabbkollen


Medlem

Endast PC, köpte ett begagnat PS4 för att spela RDR2 för några år sedan när det kom ut, men har inte rört det sedan dess, så räknar bara med PC.

Medlem

Xbox SX, Ps5, switch, Ps4(kör mest hbo,netflix,disney+) pga att ps5 inte klarar av mitt ljudsystem.
2st Datorer för äldre spel som diablo2

KoP
Medlem

Endast två i dagsläget. Xbox One och The C64.

Medlem

Just nu Xbox S-X, PC och Switch (handhållet på senare pga långa väntetider hem o.s.v. vissa dagar.

Blir även en PS5 den dagen då den finns tillgänglig.

Medlem

Xbox series x, PC, Playstation 5, Switch är väl det som används hyfsat regelbundet.
Sen har man en del annat som varit kul att testa som exempelvis Capcom Home Arcade.

Skribent
Medlem

Oculus Quest 2, pc och switch. Rätt bra kombo även om jag tröttnat lite på Nintendo.

Medlem

Fan, jag skrev 2. Räknade inte med PC. Bara PlayStation 3 och PlayStation 5. PS4an står nu orörd då PS5 är bakåtkompatibel med 4an. Sedan ligger min NiNTENDO Switch o samlar damm. Använder gamla PS3 till Ratchet & Clank spel o några andra titlar.

Så rätt svar är egentligen 3.
PS3, PS5, PC
____________________________________
Ni som har både PlayStation 5 och Xbox Series X. Vilken maskin föredrar ni? Är det skillnad i prestanda de emellan? Jag vet att det är det men märker man skillnad grafiskt?


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

PC, Xbox series X och en Switch.

Medlem

Jag och grabben leker med.

3 PC
xbox 360
2 ps3
ps4
ps5
ps2
switch
nintendo 16bit mini
nintendo 8bit mini
nintendo ds
två plattor
sega megadrive
nintendo 16bit original
nintendo 8bit original
dreamcast
notebook pc
C64
Amiga
Pc-engine DX original

vad jag kommer på i minnet

Medlem

Det som används mest just nu här hemma.
Oculus Quest 1 & 2, 3st PC + Laptop, Nintendo Switch. Snart även en Steam Deck på ingående.

Switch används minst här hemma, är mer det man har med sig till stugan på helger och semestrar


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

PS4 medans jag väntar på att PS5 blir mer tillgänglig. Ingen stress då maskinen duger för bra för mig! Frågan är om jag ska spara på Elden Ring och GoW till 5an eller om jag är för otålig 😅

Redaktör

Har väl sex aktiva maskiner hemma: PS5, Xbox Series X, Switch, Quest 2 och tre pc. Barnen uppskattar det mer än frun, ska sägas.


signatur
Medlem

Aktiva….

Endast en….
Har många fler som bara står ivägen när jag dammar

Medlem

Jag kör mest på PC och PS5. Sällan på Switchen, och ungarna har PS4 Pro i deras sovrum. Sen har vi en orörd PS4a + några äldre konsoler som används väldigt sporadiskt (Wii, WiiU, 360, PS3, SNES Classic).

Medlem

Jag kör med PC, PS4 och PS5.


signatur

PSN: MrOakenborn

Backloggens befriare

2,5 skulle jag säga.

Xbox Series X, PC och någon enstaka titel på PS4 om jag blir sugen.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

En ny gaming PC, min äldre gaming PC som används till sambons Sims 4, Switch, Ps4 används knappt.

Medlem

PC + Switch. Får se om det blir en PS5 i framtiden också.


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Primärt så är det ju främst min Series X, PS5, Switch och Quest 2 som används.

Men emellanåt leker man med sina äldre konsoler också.


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Medlem

Har väl 4a om jag ej räknar telefonen. Ps4, Xbone, PC, Apple TVn.. Spelar mest på PCn och Xboxet just nu men har spel jag tänkte köra på PS och Apple TVn

Medlem

antar att vi pratar plattformar och inte enheter? Jag kör PC mest och lite switch(handheld när jag inte är nära en pc) Jag lirar både på min laptop och på min best. UW monitor med ett 3080.

Medlem

Switch, PS4 och PC är dom jag använder regelbundet nu för tiden.

Har haft tankar en längre tid att ta fram min PS2 och spela om Suikoden V, men det verkar som om jag är för lat för att ta tag i det.

Medlem

PC, PS5, Switch och NES här. De används periodvis baserat på vart de senaste och bästa spelen har släppts!

Medlem

PC + PS4. Fyran kommer att bli en femma den dag de faktiskt finns i laget hos näthandeln.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

It's not a lake, it's an ocean

Min Xbox Series X går mest varm av alla. Men jag spelar även på Switch och PS4 då och då. Xbox One X har sonen fått överta.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Spelar 99 % på PC, så räknar inte mobilen när man sitter på pizzerian och väntar på att maten skall bli klar eller de få minuter jag kör något spel på surfplattan i reklampauserna.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Medlem

PC, Switch, Xbox Series X samt PS5. Har en Xbox 360 halvdammandes också för att köra lite Guitar Hero varannan/var tredje månad eller så.

123
Skriv svar