Snabbkollen – Hur många spelmaskiner använder du?

Medlem

Två.
PS5 för högoktanig spelkänsla på stora TVn.
Switch för avslappnad, portabel gaming i soffan.

Perfekt kombo ju.

Medlem

En series X, samt ett One X som står hos morsan som man ev. Spelar på när man hälsar på bästkusten.


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem

Många.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

PC, ps4 och mobil!


signatur

8)

Medlem

PC, Switch, Xbox, PS och Mobil.

Medlem

Tre. PC, PS5 och Switch. Har en Xbox One men den har inte blivit använd på flera år då allt kommer till PC nuförtiden.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Det är ändå ett gäng maskiner. 75% av spelandet är på PC men det spelas även hyfsat regelbundet på Xbox One och Wii U. Ibland även på Snes mini och mobilen.

Inaktiv

Switch, Playstation 3, Wii U och Nintendo 2DS brukar jag spela på mest.
Sen var det inte så länge sedan jag spelade Morrowind på Xbox med.

I perioder brukar jag spela på mini konsolerna också och där har jag NES, SNES, Playstation och Sega Mega Drive. Sen har jag ju den nya Game & Watch: Super Mario Bros som jag spelade lite på här om dagen.

Just nu har jag plockat bort min Gamecube för att få plats med min Switch vid teven men då frågade min dotter om hon fick spela på den trots att det var länge sedan hon gjorde det sist, så får väl ta fram den igen någon dag så att hon får spela.

Medlem

Tre! Spoilervarning i min signatur.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

PC och Switch (Disco Elysium i sängen, yay!). Det kan hända att mitt gamla Nintendo 64 eller Gamecube slås på ibland, men det är väldigt långt mellan gångerna.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

Xbox Series X och Xbox One X är väl de som används flitigast. Sen PC då och då, Switch ibland och PS4 sällan. Och sen om det räknas med extremt sällan-spelande så en gammal Gameboy, ett xbox 360 och en retropie.

Edit: Mobilen kanske också räknas, brukar bli lite spel vid toalettbesök.

Skribent

Spelar då och då på PS5 & Xbox Series X. Switch Oled går varm varje dag.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Flakmonkey

PC och PS5 är väl huvudplattformarna. Sen en switch som jag spelar på ytterst sällan, när Nintendo släpper något som är värt att spela. Sen finns en Series S på landstället eftersom den är liten, billig och fullt tillräcklig för det spelande man gör där

Medlem

Det är ett par... senaste konsolen köpte jag på release, 1995!
- PC
- PlayStation
- Nintendo DSi
- Nintendo 64 PAL & Nintendo 64 JPN
- GameBoy Advance & GameBoy Advance Micro
- Super Nintendo PAL & Super Famicom
- Sega MegaDrive I, II, CD
- Gameboy & GameBoy Color (ett par olika)
- PC Engine
- Mastersystem 1 & 2 PAL
- Nintendo Entertainment System, Famicom, Famicom Jr & Famicom Disksystem


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Medlem

4 st för min del. PS5, PS4, PC och ett arkadkabinett jag byggt med en raspberry pi i för retrospelande.


signatur

PSN: Swede_78

Medlem

GBA, DS, 3DS, Wii, WiiU, Switch, PS3, PS4, PC.

Funderade på om man ska köpa en PS5 Pro när det väl kommer men om Sony ska börja släppa alla sin exklusiva storspel till PC också så kanske det inte behövs, får vänta och se.

Medlem

C64/Amiga/Pc/Nes/Snes/Sega/Sega32/Xb360/Ps1/ps2/ps3/ps4 samt arkad. Ah visst ja, Switchen med.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Series x PC och switch. Är de som jag nyttjar hyfsat regelbundet.
Kommer nog bli extra mycket series x nu med horizon 5.

Medlem

PC, PS5, PS4, Switch, Ipad, NES mini, SNES mini, Mega Drive mini.

Har även Xbox (den första), PS3 och en Gamecube men dom använder jag inte längre.

Medlem

Räknas det som 2 maskiner om jag använder 2 st ps5or? 🤔

Medlem

Nu äger jag ju en stor mängd men eftersom det stod aktivt så 2. PC och PS5. Har en Switch och Xbox One X men använder dem sällan och ännu mer sällan, så sällan att det knappt händer, N64, SEGA (kommer inte ihåg vilken jag har), PS2, PS3, PS4, Xbox, Xbox 360, Gamecube, WII, WII U med mera..

Medlem

Använder endast min Series X för gaming men jag har en Scorpio, PS1 och PS2 liggande.

Medlem

Jag spelar bara pc spel på mobilen. Och vill att alla pc spel bara ska komma till mobil!

Medlem

Hur många man använder aktivt... För mig är det nog bara en - PS5. Men jag har en hel ståendes/liggandes, det går lite i perioder att spela olika format.

Medlem

En PC för det mesta spelandet, I alla fall för det seriösa spelandet. Sedan har jag en One X i vardagsrummet. Använder en laptop för att slöspela i fotöljen. Lite mobilspelande blir det men ser inte de som riktiga spel.
Sen har barnen en xbox inne på ett rum och äldsta grabben har precis fått en stationär att spela på.

Medlem

PC och Nintendo Switch är de jag använder aktivt men har kvar Xbox One X och Nintendo 3DS med några bra spel som jag kör då och då.

Medlem

12st spelmaskiner uppkopplade i spelrummet just nu. 3st PC, xbox 360, PS2, PS3, PS4, Wii-U, Switch, 3DS XL, PS Vita, PSP

Sedan är ett Wii uppkopplat i vardagsrummet. Wii-U tar alla spel som Wii tar i stort sett så har inte haft behov av den i spelrummet. Har även ett N64 uppkopplat i Vardagsrummet. Mest Pga platsbrist samt att Sambon var sugen på Klassisk Mario.

Så 14st maskiner igång. Har sedan några maskiner magasinerade som jag ej har plats för samt att jag har dubbletter av flera maskiner som slutat tillverkas ifall någon skulle fallera.

Finns plats i Spelrummet för en PS5 när jag lyckas få tag i en. Än så länge har jag inte varit så motiverad att kämpa hårt för att hitta en pga spelutbudet (kör i princip bara RPGn på konsol) men kommer definitivt fixa en till Star Ocean som annonserades nyss.

Medlem

Använder aktivt smartphone, PC, Playstation 5, Nintendo Switch och Oculus quest just nu men spelar nog ändå mest PC.

Inaktiv

Playstation 5, Playstation Vita, PC samt Raspberry Pi.

Avstängd

Endast PC. Har dock ett par stycken.

123
Skriv svar