Diablo 4 och Overwatch 2 skjuts upp till tidigast 2023

Medlem
Skrivet av Fiigaro:

Vad hände med Diablo: Immortal? Har inte det varit under utveckling i fan 4 år snart? Om inte mer?

Aldrig sett ett spelföretag skjuta sig så jävla hårt i foten. De utannonserade det 2018 och reaktionerna blev så extremt kassa och så är det 2021 nu och det har fortfarande inte släppts? Vilken jävla cirkus...

Jag vet att Blizzards fall började tidigare men det var Diablo: Immortal spektaklet som var startskottet för mig när det kommer till att förlora all respekt för Blizzard.

Jag har inget emot att de gör ett mobilspel, det är mer hur de hanterat det så skevt. De borde ha skippat Blizzcon det året, väntat tills nästa och utannonserat det vid sidan av Diablo 4.

Jag är verkligen mindblown hur det företaget jag älskade och såg upp till har förvandlats till detta? Jag blev inte ens förvånad när alla anklagelser började, det känns som att det förklara en hel del om varför Blizzard har blivit som de blivit.

Jag tror inte cirkusen är slut. Det kommer bli fler skandaler och fuckups. Den enda underhållningen Blizzard har att erbjuda mig nu är att se dem brinna, bildligt talat då

Jag älskade WoW och Wc3, har lagt hundratals timmar på Hearthstone, Diablo 3 och Starcraft 2. Men nu är jag helt done med Blizzard.

No king rules forever.

Karen

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Jag väntade mig nog ett släpp i slutet av 2022, ja. Och av deras presentation att döma var planen onekligen att det skulle komma ut någon gång under 2022.

Men men, huvuvsaken är väl att de faktiskt släpper ett bra spel och att servrarna inte ballar ur totalt vid släppet (ta i trä).

Helt klart! Jag trodde mest att den generella tolkningen av "not even Blizzard-soon" var att det var flera år bort. Jag är nästan positiv till de här nyheterna om det betyder att det ska släppas under 2023

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

När det kommer till Diablo så skulle jag säga det är mycket nytt som finns där. Lost Ark, som jag skulle säga är det bästa "Diablo-spelet" man kan spela idag, har gjort ett stort intryck på Diablo IV.

En försening ser jag bara som positivt. De kommer kunna följa Lost Ark-släppet och förhoppningsvis andra titlar och bara göra det bättre.

Jag satt faktiskt också och tänkte på Lost Ark (som jag definitivt lär prova) när jag citerade dig förut. Av det jag har sett så finns där enormt mycket att inspirerar av då det ser ut som att de tagit ARPG till en ny nivå med en öppnare värld (MMO?) samt att världen blir mer i isometrisk 3D.
Nu vet jag ju inte hur väl implementerat det är med dessa interaktionselement i spelet. Ibland känns det mer som en gimmick för E3 än som något som verkligen är en feature som genomgående påverkar speldesignen.

Som sagt, det jag skulle vilja se är saker som lyfter APRG till nästa nivå, och Blizzard är ett företag som faktiskt har (eller hade) ekonomi bakom och kunniga arbetare för att se det hända. Ifall de skulle schabbla bort chansen genom att bara kasta ut sig ett hafsverk nu så skulle jag säga att de slig in spiken i sin egen kista.

Medlem
Skrivet av Fiigaro:

...
Jag vet att Blizzards fall började tidigare men det var Diablo: Immortal spektaklet som var startskottet för mig när det kommer till att förlora all respekt för Blizzard.
...

Det var onekligen dålig tajming på att utannonsera ett mobilspel som en slags höjdpunkt på ett Blizzcon, inget snack. Därmed finns det ingen anledning att klanka ner på att det är just ett mobilspel.
Vad de i mina ögon borde ha gjort är att släppa det i samband med Diablo4 samt utvecklat det själva...DÅ hade det varit något annat än något som ser ut som en trött D3 portning till den mobila plattformen, som dessutom utvecklas av en utomstående studio. Nu kändes det mera som ett tungben i form av en utsåld licens att gnaga på medans de mjölkade WoW-spelare på sista blodsdroppen, i ett desperat försök att hålla sig relevanta.

Så patetiskt så jag vrider mig i skam när jag tillåter mig att tänka tillbaka på debaclet.

Medlem
Skrivet av Ender:

Det var onekligen dålig tajming på att utannonsera ett mobilspel som en slags höjdpunkt på ett Blizzcon, inget snack. Därmed finns det ingen anledning att klanka ner på att det är just ett mobilspel.
Vad de i mina ögon borde ha gjort är att släppa det i samband med Diablo4 samt utvecklat det själva...DÅ hade det varit något annat än något som ser ut som en trött D3 portning till den mobila plattformen, som dessutom utvecklas av en utomstående studio. Nu kändes det mera som ett tungben i form av en utsåld licens att gnaga på medans de mjölkade WoW-spelare på sista blodsdroppen, i ett desperat försök att hålla sig relevanta.

Så patetiskt så jag vrider mig i skam när jag tillåter mig att tänka tillbaka på debaclet.

Jo det är ju det jag menar. Har inget emot att de gör ett mobilspel även fast jag själv är ointresserad. Jag skrev också att de borde utannonserat det samtidigt

Tror Blizzard är rätt så out of touch. Jag vet inte om det är pga investerare eller ledning eller vad det nu kan vara men de verkar lite borta.

Jag tycker dock det är konstigt hur det kan ta så lång tid att utveckla ett mobilspel. Kanske är VÄRSTA ambitiösa mobilspelet liksom, men känns tveksamt och lite skumt.

Medlem
Skrivet av Fiigaro:

Jo det är ju det jag menar. Har inget emot att de gör ett mobilspel även fast jag själv är ointresserad. Jag skrev också att de borde utannonserat det samtidigt

Tror Blizzard är rätt så out of touch. Jag vet inte om det är pga investerare eller ledning eller vad det nu kan vara men de verkar lite borta.

Jag tycker dock det är konstigt hur det kan ta så lång tid att utveckla ett mobilspel. Kanske är VÄRSTA ambitiösa mobilspelet liksom, men känns tveksamt och lite skumt.

Vad gäller immortal så tror jag att de lagt det på is, och när det väl släpps så har jag svårt att se hur det kommer kunna se likadant ut som det vi sett hittills. Att det övergivit det helt har jag å andra sidan svårare att se.
Då borde man hört något om det, och enda anledningen till att vi i så fall inte reda gjort det kan jag bara tänka mig skulle vara att de vill tala om det vid en bättre strategiskt valt tidpunkt...typ någonstans där de kan låtsas som att de "hört spelarna".

Jag tror mer på att det kommer se ut som D4 istället för D3 när/om det släpps, så att det faktiskt kommer locka spelare.

Medlem
Skrivet av Ender:

Visst ser det bra ut, men jag tror att de har allt att vinna på att faktiskt göra något med det som skulle få spelarna att tappa andan. Allt för många uppföljare visar sig vara lite av en klon på föregångaren med få "egentliga" nyheter. Diablo 4 är inget spel som ska kastas ut lite hastigt för att marknaden har en lycka som behöver fyllas. Av det vi har sett så ser jag bara potential för något stort och det hoppas jag att de faktiskt utnyttjar namnet till.

Att de som företag har haft det ett "tufft" år med både corona och skandaler är också saker som försenar produktion, men jag vill (kanske naivt) tro att de vill göra spelet som tveklöst sätter dem på kartan igen. Ett Blizzard 2.0 liksom.

Shit så optimistisk jag är, och jag som bara hunnit smutta på morgonkaffet...

Tycker det är skönt att någon är lite positiv bland allt detta konstanta gnäll i dessa trådar.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Sexuella trakasserier

Jag tänkte snare att dom måste ta bort alla urringningar i deras spel, opassande voicelines etc... 😆

Medlem

Hade inte direkt väntat mig D4 innan 2024.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Avstängd

Synd, sett fram emot D4. Activision/Blizzard -aktien sjönk kraftigt iom detta announcement för övrigt.

Medlem

Oh ska bli intressant med ow2.
Men jag tyxker det är bra att blizz inte rushar ut det 20% klart.
Kändes ibland som att ettan kunde varit så mycket mer med fler vapen/abilities per hero och ett riktigt storyline gamemode med blizzards häftiga cinematics o så. Men dem verkar bara ha tid för kortare event som junkensteins revenge nuförtiden o nya skins

Medlem

Jag har klurat ut det, gubbar! Vi overwatch-nördar behöver inte vara allt för uppgivna... Tror jag. Jag tror Blizzard kommer släppa 5vs5 och pusch till våren, plus de ändringar av OW som innefattas av 5vs5.

Medlem
Skrivet av Tamazin:

Gör vi? Vi hoppas väl på mästerverk vad klart, men Blizzard är långt ifrån vad de en gång var utan numera bara massa MBA folk som gör allt för att maximera vinst snarare än göra så bra spel som möjligt. Så vad vi förväntar oss är väl mer i någon generic slätstruket mähä? I varje fall jag.

😉

Säga sådana elakheter om Activision....

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Min vänstra spåkula går varm:

”Spelen försenas till 2025 och känns gammal skåpmat när det släpps. Ytterligare förseningar beskylls på omstruktureringen”

"Duke Nukem Forever all over again"
Det som kommer från Blizzard känns allt så föråldrat. De lever på sina basspel, om och om igen . Remastered och Remakes, de "nya" sakerna de släpper bygger även de på saker som reda producerats.

Jag tycker det kan vara rätt ok att jobba på det sättet, men hur kommer det sig att det tar så många år att landa med en produkt? Jämför med de äldre resident evil 2 och 3. Det vara "originella story":s som kom med 1-2 år emellan.

12
Skriv svar