Nu har Netflix dragit igång sin speltjänst – men bara på Android

Robot
Nu har Netflix dragit igång sin speltjänst – men bara på Android

Och endast fem spel är tillgängliga i dagsläget.

#Netflix, #Stranger-things, #nyhetstips


KoP
Medlem

Trodde dom skulle erbjuda "riktiga" spel och inte billiga mobilspel som är roliga i max 5 minuter (om ens det). 🤔

Skribent
Skrivet av KoP:

Trodde dom skulle erbjuda "riktiga" spel och inte billiga mobilspel som är roliga i max 5 minuter (om ens det). 🤔

Jag gissar att det är planen så småningom, men för att "testa vattnet" blir det inledningsvis bara mobilspel.

Medlem

Wow, en ny plattform för mobilspel!

Snark,..

Medlem

Många har Netflix för film och serier, och spelen ingår i den prenumerationen. Om det utökas till att inkludera fler och större spel i framtiden är det bara en bonus så länge det är samma kostnad.

Medlem
Skrivet av KoP:

Trodde dom skulle erbjuda "riktiga" spel och inte billiga mobilspel som är roliga i max 5 minuter (om ens det). 🤔

Fördel om det är spel som inte innehåller en massa paywalls osv och att man måste betala för dittan och dattan.
Kan säkert underhålla vissa.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Om spelen blir lika bra som Netflix egna filmer så får jag säga tack, men nej tack, till dom.

Skulle önska dom la allt krut på egna originella TV-serier.

Allt Netflix är så strömlinjeformat och förutsägbart.

//LD

Medlem

Sa upp Netflix igår. Finns inget vettigt att se, tar tre år för en säsong och ibland ställs de bara in, vissa får man aldrig ens veta om de är inställda eller inte. Deras egna filmer är usla.
Nu är alla deras avtal borta, tex Warner, Disney mfl har allt hos sig och känns som de försöker prisa ihjäl Netflix nu.

Tjejen och jag har glömt av alla serier vi ens följde, så tänkte, skitsamma, när prishöjningen dessutom kom nu.
För vad? Ingenting.
Spel? Herregud vad håller de på med

Grinig farbror.

Medlem
Skrivet av Löfbergs lila:

Netflix som alla distributörer köper mkt när d redan är producerat så den taken är inte helt hundra. Det är inte samma människor eller produktionsbolag som gör allt med Netflixs logga på. Det är bidding wars på nästintill allt i film och tv-branschen. Konstigt att säga att nått blir automatiskt dåligt bara för Netflix köpt.

Jag har flera nära vänner som jobbar för Netflix, jag är ganska familär med deras inköps- och produktionskriterier. 😉

//LD

Skribent

Haha läste "Nu har netflix dragit igång en tjänst med bara Arnold"


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Wow, en ny plattform för mobilspel!

Snark,..

Jag tycker absolut att det finns plats för fler aktörer att erbjuda mobilspel. Om någon kan börja erbjuda spel som har lite högre kvalitet och utan mikrotransaktioner eller konstant reklam så kanske man får intresse igen för att spela på mobilen. I dagsläget är det i princip omöjligt att hitta bra spel på Google play då de flesta spel är fullproppade med både reklam och mikrotransaktioner. Och även om Netflix kanske inte blir bäst så sätter det lite press på Google att kanske göra något åt den situation som är idag.

Skribent
Skrivet av Johan Lorentzon:

Haha läste "Nu har netflix dragit igång en tjänst med bara Arnold"

De kan kalla den Netflex

Medlem
Skrivet av Lord Darkness:

Jag har flera nära vänner som jobbar för Netflix, jag är ganska familär med deras inköps- och produktionskriterier. 😉

//LD

Utveckla Mr Netflix 🙂

Skrivet av Löfbergs lila:

Nu verkar det ju va att en får "claima" spel från Google Play affären om en har Netflix. Spelen fanns väl där sedan innan och man laddar även ned dom därifrån nu. Undrar om d blir lika på andra plattformar sedan.

Bara Stranger Things-spelen fanns sen innan
Övriga tre är nya.

Känns som i smartphonens tidiga dagar när man spelar dem. Flashbacks till Doodle jump och annat kul, innan reklam och mikrotransaktioner tog över helt.

Men visst får man hoppas att de höjer ambitionsnivån lite framöver.

1
Skriv svar