Forza Horizon 5

Robot
Forza Horizon 5

Det roligaste från Mexiko sen VM '86.

#forza-horizon-5


Medlem

Extremt taggad!

Medlem

Tackar för recensionen, nu är det bara att försöka fundera klart hur och vart man skall lira det. PCn står i kontoret på ett annat plan än vad vardagsrumstvn gör. Har ingen xbox. Hmm. Vill inte lira på liten pc-skärm haha.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Tur man skaffa sig en xbox för några veckor sen jäklar vad jag ser fram emot detta spel

Medlem

Om 4 timmar rullar vi. Är så sjukt taggad

Fö. menar du att kartan är mindre än 4an?

Forza horizon-serien är nåt som aldrig tilltalat mig, men att se Volvo 240:in gör en direkt sugen

Men nej, är inget jag kommer skaffa. Längtar tills nästa Forza Motorsport och hoppas på att 240 finns där med!

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Om 4 timmar rullar vi. Är så sjukt taggad

Fö. menar du att kartan är mindre än 4an?

Nej, den är 50% större än fyran.

Dex
Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Forza horizon-serien är nåt som aldrig tilltalat mig, men att se Volvo 240:in gör en direkt sugen

Men nej, är inget jag kommer skaffa. Längtar tills nästa Forza Motorsport och hoppas på att 240 finns där med!

Haha var precis vad jag tänkte också! Har aldrig varit ett fan av bilspel, men den bilden var ju helt underbar

Blev faktiskt väldigt sugen på att testa, men har inte tid då det redan finns så mycket spel!

Jätte bra skriven recension för övrigt också!

Inaktiv

Ser ut att leva upp till hypen. Högst betyg i år för ett spel på open och meta. Nu blev jag riktigt taggad!

Edit: Inte på meta men på open. Men det är inte illa pinkat iaf

Synd att jag redan fastnat i Age of Empires och ska starta it takes two idag... damn you game pass

Dex
Medlem
Skrivet av anon_118566:

Ser ut att leva upp till hypen. Högst betyg i år för ett spel på open och meta. Nu blev jag riktigt taggad!

Får väldigt bra betyg, men inte högst i år än så länge

https://www.metacritic.com/game

Tetris ligger 1:a och just nu hamnar Forza på 6:e plats. Tetris är alltså 1:a..... Det såg nog ingen komma innan detta året!

Inaktiv
Skrivet av Dex:

Får väldigt bra betyg, men inte högst i år än så länge

https://www.metacritic.com/game

Tetris ligger 1:a och just nu hamnar Forza på 6:e plats. Tetris är alltså 1:a..... Det såg nog ingen komma innan detta året!

Såg det nu på meta. Jag såg bara att open skrev så på sin twitter.

Dex
Medlem
Skrivet av anon_118566:

Såg det nu på meta. Jag såg bara att open skrev så på sin twitter.

Man kan ju i alla fall helt klart säga att det är ett av årets bästa spel om inget annat!

Kan inte släppa att Tetris är 1:a dock. Får kanske testa det!

Redaktör
Skrivet av Lirilesh:

Fö. menar du att kartan är mindre än 4an?

Skrivet av Ribcage:

Nej, den är 50% större än fyran.

Den känns inte 50 % större, snarare lika stor. Svårt att jämföra rakt av, men jag testade att köra kust till kust i femman och norr-söder i fyran på de stora motorvägarna med samma bil, och det tog ungefär lika lång tid. Men det är bara en väldigt grov uppskattning, och den kanske inte stämmer alls med hur stora kartorna faktiskt är. På mindre vägar finns det hursomhelst massor att göra i FH5, och det tar tid att ta sig fram.


signatur
Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Om 4 timmar rullar vi. Är så sjukt taggad

Fö. menar du att kartan är mindre än 4an?

Släpps det inte nästa vecka den 9:e?


signatur

Jag är del av spelpodden GOTY - Årets spel
Lyssna gärna:
https://podcasters.spotify.com/pod/show/goty

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Den känns inte 50 % större, snarare lika stor.

Jag läste något liknande, men att när den personen väl körde Goliath så märkte han verkligen hur stor kartan är. Nåväl, mycket är väl offroad med då utöver vägarna. Som sig bör.

Skrivet av denkaforss:

Släpps det inte nästa vecka den 9:e?

Släpps imorgon för oss som har Ultimate Edition

Medlem
Skrivet av denkaforss:

Släpps det inte nästa vecka den 9:e?

Har man införskaffat premium add-on så får man redan köra den 5e november. Och eftersom min konsol befinner sig i Nya Zeeland (not) så kan jag köra om cirka 3h.

Inaktiv
Skrivet av Dex:

Man kan ju i alla fall helt klart säga att det är ett av årets bästa spel om inget annat!

Kan inte släppa att Tetris är 1:a dock. Får kanske testa det!

Hehe inte bara det, att det är en expansion till Tetris som ligger etta på Meta. Men det är ganska skoj att spela flera på, det kan jag ge det.

Redaktör
Skrivet av Ribcage:

Jag läste något liknande, men att när den personen väl körde Goliath så märkte han verkligen hur stor kartan är. Nåväl, mycket är väl offroad med då utöver vägarna. Som sig bör.

Släpps imorgon för oss som har Ultimate Edition

Jo, det finns vägar så det räcker. Nåt lopp (kanske var Goliath, minns inte namnet) var omkring 5 mil. Svettigt!


signatur
Medlem

Längtar! Hämtar det på gamepass till min series s den 9 november, hämtar även ut ett ex an den limiterade handkontrollen.


signatur

🖥️ Sony Bravia KDL49-WD753| 🎮 PS4 Slim 1TB CUH-2216b| 🔊 Sony HT-CT180 Soundbar

Skägg.
10 Chambers

Förladdat och klart. Har dessutom värmt upp i fyran, spelade aldrig igenom andra expansionen. Ett av spelen jag ser fram emot mest i höst, vilket känns lite märkligt men älskade verkligen fyran.


signatur
Medlem

Tack för en bra recension!
Då inväntar man bara den 9:e att återigen bränna runt i en Dodge Charger!!


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Redaktör
Skrivet av doversund:

Tack för en bra recension!
Då inväntar man bara den 9:e att återigen bränna runt i en Dodge Charger!!

Det är till att ha god bilsmak!


signatur
Medlem
Skrivet av Dex:

Man kan ju i alla fall helt klart säga att det är ett av årets bästa spel om inget annat!

Kan inte släppa att Tetris är 1:a dock. Får kanske testa det!

Tetris Effect är ett av de bästa spelen de senaste åren. Skulle inte säga att det känns särskilt mycket som ett traditionellt Tetris, är ju skapat av mannen bakom bland annat Rez och Lumines. De flesta spel i den listan är ju för övrigt spel som inte släppts i år utan hittat ut på nya format eller i andra utgåvor.

Avstängd

Trevlig recension.
Happy racing alla xboxare


signatur

Vad är Playstation Now?

Ultimata PS Now spel guiden

I am not affiliated, associated, authorized, endorsed by, or in any way officially connected with Sony, or any of its subsidiaries or its affiliates.

Medlem

Hur stort är detta på SX? Undrar om jag har plats.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Hur stort är detta på SX? Undrar om jag har plats.

114.14GB sägs det.

Inaktiv

Trevligt.
Blir mitt första Forza.

Redaktör
Skrivet av Pretorian24:

Hur stort är detta på SX? Undrar om jag har plats.

103 GB enligt Microsoft. Det ska alla versioner utom Xbox One vara, den ska ligga på 116 GB.


signatur
Skrivet av doversund:

Tack för en bra recension!
Då inväntar man bara den 9:e att återigen bränna runt i en Dodge Charger Volvo 240!!

Såja, fixed it!

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Det är till att ha god bilsmak!

Är man uppvuxen inom raggarkulturen så blir man lite påverkad ändå!


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Skriv svar