Take-two förlorade 450 miljoner på ett nu nedlagt spel

Robot
Take-two förlorade 450 miljoner på ett nu nedlagt spel

Enligt en rapport var det ett superhjältespel.

#Hangar-13, #Take-two, #Volt


Medlem

Jaha så det är för att ta igen den förlusten som dom fortsätter att släppa GTA 5.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

För mig hade de gärna för göra Mafia 4 istället. Gillade 3an som fasen. OBS, jag spelade det när det var patchat till förbannelse.

Skribent
Skrivet av perihelion74:

För mig hade de gärna för göra Mafia 4 istället. Gillade 3an som fasen. OBS, jag spelade det när det var patchat till förbannelse.

Jag hade väldigt svårt för trean, men Mafia: Definitive Edition var riktigt bra. Vad tyckte du om det?

Medlem
Skrivet av Oakenborn:

Jaha så det är för att ta igen den förlusten som dom fortsätter att släppa GTA 5.

Nej, de fortsätter släppa GTA 5 för de fortfarande tjänar enorma summor på spelet. De är inget pro bonoföretag utan jobbar för så mycket vinst som möjligt på nedersta raden i balansräkningen.

GTA 5, in 2020 alone, generated $911 million for its developer Rockstar Games. This, if compared to game's turnover in 2019, shows a 53.11 percent rise in the amount of money spent in GTA 5

Medlem
Skrivet av Oakenborn:

Jaha så det är för att ta igen den förlusten som dom fortsätter att släppa GTA 5.

Hade så klart gjort det ändå =D


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Mordocai:

Nej, de fortsätter släppa GTA 5 för de fortfarande tjänar enorma summor på spelet. De är inget pro bonoföretag utan jobbar för så mycket vinst som möjligt på nedersta raden i balansräkningen.

GTA 5, in 2020 alone, generated $911 million for its developer Rockstar Games. This, if compared to game's turnover in 2019, shows a 53.11 percent rise in the amount of money spent in GTA 5

Tror inte det någon i tråden som hintat att de är ett pro bono-företag heller. Det är klart att de vill tjäna pengar, det vet vi, speciellt med alla som hela tiden tror det är nödvändigt att påminna resten av oss om det. Tror det är snarare en kommentar baserad på frustrationen över att vi aldrig fått en storyexpansion till femman eller att sexan verkar vara så långt framme i tiden.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Tror inte det någon i tråden som hintat att de är ett pro bono-företag heller. Det är klart att de vill tjäna pengar, det vet vi, speciellt med alla som hela tiden tror det är nödvändigt att påminna resten av oss om det. Tror det är snarare en kommentar baserad på frustrationen över att vi aldrig fått en storyexpansion till femman eller att sexan verkar vara så långt framme i tiden.

Det är säkert tråkigt, men det har väl inget med denna förlust att göra? Hade spelet de utvecklade faktiskt släppts och sålts hade de väl ändå gjorde vad de gör med GTA online?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Mordocai:

Nej, de fortsätter släppa GTA 5 för de fortfarande tjänar enorma summor på spelet. De är inget pro bonoföretag utan jobbar för så mycket vinst som möjligt på nedersta raden i balansräkningen.

GTA 5, in 2020 alone, generated $911 million for its developer Rockstar Games. This, if compared to game's turnover in 2019, shows a 53.11 percent rise in the amount of money spent in GTA 5

Försökte skämta. Gick sådär.

Skrivet av Hipshot:

Hade så klart gjort det ändå =D

Jo så är det. Jag hade gjort samma om jag hade en kassako som GTA 5. Tycker dock att dom kunde släppa lite mer singleplayer innehåll.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

superhjältedyrt!


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Jag hade väldigt svårt för trean, men Mafia: Definitive Edition var riktigt bra. Vad tyckte du om det?

Gillade Mafia remaken. Men när körde du trean? Jag hade verkligen skitkul och gillade världen de byggt upp som fasen.

Skribent
Skrivet av perihelion74:

Gillade Mafia remaken. Men när körde du trean? Jag hade verkligen skitkul och gillade världen de byggt upp som fasen.

Jag körde det nog främst när det kom ut och kanske ett par månader efter release. Minns att jag tyckte att det var väldigt repetitivt, vilket var synd, för jag gillade verkligen storyn och miljöerna.

1
Skriv svar