Elder Scrolls V: Skyrim släpps till köksbord i sommar

Robot
Elder Scrolls V: Skyrim släpps till köksbord i sommar

Tabletop-version av det omåttligt populära rollspelet.

#skyrim, #the-elder-scrolls


Medlem

Visst, de mjölkar Skyrim, men kooperativa äventyrsbordspel är kul. Är själv lite småsugen på att kickstarta det.

Medlem

Trodde för en sekund att det var första april

Medlem

Ska nog se om de släpper gameplay tutorials. Gillar coop och skulle vilja ha ett riktigt bra äventyrsspel. Har ju några hemma jag inte spelat än men de träffar inte riktigt till 100%

KoP
Medlem

Världens mest mjölkade spel:

1. Tetris
2. The Elder Scrolls V: Skyrim

Medlem

Skulle vilja ha detta faktiskt. Då spelar jag inte brädspel i övrigt så hade hoppats att det inte är för avancerat.

Medlem

Detta vill jag ha! Ser mycket intressant ut.

Medlem
Skrivet av Fluffo:

Visst, de mjölkar Skyrim, men kooperativa äventyrsbordspel är kul. Är själv lite småsugen på att kickstarta det.

Vad har du för äventyrsspel i hyllan?
Direkta äventyrsspel så är det hero quest, descent och Darklight: Memento Mori, plus en hel drös av andra brädspel

Medlem

Intressant, men systemkraven är orimliga. Liksom irl-vänner, vem har sådana?


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av Iceman88:

Vad har du för äventyrsspel i hyllan?
Direkta äventyrsspel så är det hero quest, descent och Darklight: Memento Mori, plus en hel drös av andra brädspel

"Gloomhaven" och "U-boot: The boardgame" ligger nära till hjärtat.

Medlem
Skrivet av Fluffo:

"Gloomhaven" och "U-boot: The boardgame" ligger nära till hjärtat.

Gloomhaven ligger på önskelistan, får du möjlighet att testa Darklight ska du ta den

Osäker på detta. Känns oftast som brädspelversioner av tv-spel ser bra och påkostade ut, men sedan inte är särskilt bra när det kommer till själva gameplayet. Kommer ihåg att Fallout-brädspelet som kom ut för ett tag sen var just så.

Medlem

I trailern använder de liknande klippningar och till och med samma små filmsekvenser från originaltrailern som släpptes inför releasen av Skyrim 2011! Jag tror väl att denna trailer till brädspelet fram för allt är riktad till dom som följt detta spel sen release och för övrigt är ju trailern som släpptes 2011 till Skyrim riktigt bra. Så detta är ett välgjort filmklipp helt enkelt som bygger både på nostalgi och samma känsla av äventyr och förväntan att få besöka Skyrims bistra landskap som man fick inför releasen av Skyrim för snart tio år sen.

Lol, nu är jag sugen på att spela Skyrim igen... Och jag behöver inte ens titta på denna trailer för att jag ska känna ett starkt sug efter att få ett nytt Elder Scrolls! Ack och VE!

Medlem

Fyndig rubrik måste jag säga

Medlem
Skrivet av KoP:

Världens mest mjölkade spel:

1. Tetris
2. The Elder Scrolls V: Skyrim

Förutom en ganska cool lampa och lite vintage t-shirtar har jag nog aldrig uppfattar tetris som särskilt exploiterat.

Om du menar nysläpp så håller jag dock helt med. Det är sinnessjukt att hålla på och släppa nya versioner när Elektronika 60 versionen funkar utmärkt om man råkar ha en sovietisk E60 terminal hemma. The orginal PC-port contraversy.

Avstängd
Skrivet av KoP:

Världens mest mjölkade spel:

1. Tetris
2. The Elder Scrolls V: Skyrim

3. Grand Theft Auto V

Medlem

Jag väntar nog på en dataspelsversion, hålla koll på en massa kort, tärningar, och dylikt? Vem orkar det?

Medlem

Ni är ca två och en halv månad sena
https://www.fz.se/forum/post/4167435

phi
Medlem

Vad heter det där vita som kommer från spenarna på en ko?

Ambassadör
The Elder Scrolls Online

jag vill ha detta, försöker övertala sambon samma sak.. det går sådär... xD


signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

Avstängd
Skrivet av KoP:

Världens mest mjölkade spel:

1. Tetris
2. The Elder Scrolls V: Skyrim

Jag köpte nyligen en MS-maskin en series S och hey, där fanns Skyrim att ladda ner från Game Pass och nu spelar jag det för fullt, för typ sjunde gången sedan första gången 2011. Så visst funkar spelet fortfarande… 😉

Avstängd
Skrivet av SID 6.7:

Intressant, men systemkraven är orimliga. Liksom irl-vänner, vem har sådana?

Vad är irl-vänner?

Medlem
Skrivet av KoP:

Världens mest mjölkade spel:

1. Tetris
2. The Elder Scrolls V: Skyrim

Du missade nog GTA samt Mario Cart...


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

1
Skriv svar