Final Fantasy XIV-expansionen Endwalker har blivit försenad till december

Robot
Final Fantasy XIV-expansionen Endwalker har blivit försenad till december

Slutet är snart här, men lite försenat.

#Final-Fantasy-14, #MMO, #Square-Enix


Medlem

Tror inte bara det är pga vad som hänt hos Blizzard, tror även det är en hel del som gått över från New World också. Väldigt många jag spelat NW med har tröttnat pga att spelet är ganska tråkigt, fast dom fått mersug och vill gärna spela ett MMO men ingen vill börja om med WoW så därför har dom valt att gå till FFXIV för att se om det kan vara nånting.

Medlem

En annan sak som möjligen skulle kunna spela in är att Blizzard stressade ut patch 9.105 (tror jag det är) innan Endwalker, med delar av innehållet EFTER den planerade Endwalker releasen. Ungefär som att de (Acti-Blitz) vill försäkra sig om att de som var nyfikna på innehållet i den (som var rätt tamt av vad jag förstått) inte skulle köra klart det och sedan gå över direkt till Endwalker, utan stanna en bit efter Endwalker-releasen.
Jag vet inte ifall Square-Enix ser det som en verklig anledning till förseningen, men det måste ju kännas snopet för Blizzard som kanske ville dangla det resterande innehållet av patchen som en morot för nyfikna WoW-återvändare att hålla sig kvar också efter Endwalker var planerat att släppas

Medlem

Det är inte pga. vad som hänt hos Blizzard eller något i den stilen. Vanligtvis hade jag nog ställt mig skeptisk men jag tror faktiskt på YoshiP när han förklarar varför de behövt fördröja lanseringen med två veckor samt att han genuint menar vad han säger när han ber om förlåtelse för händelsen. Creative Business Unit III (som står för FFXIV samt FF16) har inte gjort något som får mig att tro att de plötsligt skulle vara oärliga. Önskar fler hade kunnat visa samma respekt och ärlighet för sina spel och sin community.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Det är inte pga. vad som hänt hos Blizzard eller något i den stilen. Vanligtvis hade jag nog ställt mig skeptisk men jag tror faktiskt på YoshiP när han förklarar varför de behövt fördröja lanseringen med två veckor samt att han genuint menar vad han säger när han ber om förlåtelse för händelsen. Creative Business Unit III (som står för FFXIV samt FF16) har inte gjort något som får mig att tro att de plötsligt skulle vara oärliga. Önskar fler hade kunnat visa samma respekt och ärlighet för sina spel och sin community.

Jag känner samma sak, det var mer ett: OM Blizzard nu försökte skadekontrollera samtida patch mot expansionssläpp så KAN det ju vara komiskt lägligt att Endwalker nu kommer i december istället
Business trick neutralized liksom

Medlem

Finns få utvecklare man kan lita på som YoshiP, så det gör verkligen ingenting att man låter det ta lite extra tid. Då hinner man kanske få upp några fler crafters till 80 innan släpp


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Det är inte pga. vad som hänt hos Blizzard eller något i den stilen. Vanligtvis hade jag nog ställt mig skeptisk men jag tror faktiskt på YoshiP när han förklarar varför de behövt fördröja lanseringen med två veckor samt att han genuint menar vad han säger när han ber om förlåtelse för händelsen. Creative Business Unit III (som står för FFXIV samt FF16) har inte gjort något som får mig att tro att de plötsligt skulle vara oärliga. Önskar fler hade kunnat visa samma respekt och ärlighet för sina spel och sin community.

Ja särskilt eftersom han satt och blev tårögd/grät lite mitt i sändningen. Kändes genuint helt klart. Med tanke på hur han betett sig under åren från det till att han klev på FFXIV projektet till idag, så är min känsla att han respekterar sin spelarbas på riktigt och tar fullt ansvar för spelets kvalité.

Finns få om ens någon annan i spelbranschen som blir överöst av lika mycket kärlek och förståelse som Yoshi-P varje gång han förklarar deras beslut. Finns en anledning till det.

Medlem

Verkar vara delvis att han ville ändra små skavanker i dialog osv, kontinuitet osv. Men stora mängden är att dom har fått en massiv boost i player numbers senaste månaderna och dom har inte lyckats skala upp servrar osv delvis pga covid. Troligtvis kommer Endwalker vara ytterligare en explosion i spelare och dom är inte riktigt redo. Att Blizzards vanliga taktik av att släppa något samtidigt som FF expansioner slås ner pga av detta är bara bonus.

1
Skriv svar