EA kan tvingas ta bort Diego Maradona från FIFA 22

Robot
EA kan tvingas ta bort Diego Maradona från FIFA 22

Maradonas karriär kan vara över hos EA.

#EA, #FIFA, #Maradona


Medlem

Vad är "likness"? Låter helt efterblivet.

Medlem

Det är en sån sjuk tid vi lever i. Ju mer dumheterna får fortsätta, desto mer fotfäste får de. Den här rättighetshysterin har spårat ur för flera år sedan, och jag undrar ifall vi någonsin kommer se kulmen på det hela.

Inaktiv
Skrivet av Chicobello:

Vad är "likness"? Låter helt efterblivet.

Borde väl vara antingen engelskans "likeness" eller svenskans liknelse? Blev nån hybrid där tror jag

Skribent
Skrivet av anon_119148:

Borde väl vara antingen engelskans "likeness" eller svenskans liknelse? Blev nån hybrid där tror jag

haha ja jag ändrade nu till ett svenskt ord. Även hade några bokstäver fallit bort. Borde dricka kaffe INNAN jag skriver.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Kusin Miego Daradona kanske får lämna EA's avbytarbänk.

Ingen fara då jag ändå sätter in henke larsson jämte Pele

Medlem
Skrivet av Revakkyh:

Kusin Miego Daradona kanske får lämna EA's avbytarbänk.

Visst är det han som ser exakt ut som Maradona, fast med buskiga ögonbryn, runda brillor och en tjock mustasch?


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Jobbig när man ser ser lite ut som en ung Maradona och nuvarande rättighetsinnehavarens advokater dyker på en och bara: "Upphovsrättsintrång!". Vad gör man liksom? Bara att acceptera och betala...livet är inte alltid rättvist. Äger någon copyright på ett utseende så gör de...det måste man ju respektera.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Borde väl vara antingen engelskans "likeness" eller svenskans liknelse? Blev nån hybrid där tror jag

likhet (hur nära utseendet överensstämmer) passar bättre tycker jag.


signatur

No hill is too steep No hole is too deep

Skribent
Skrivet av Ender:

Jobbig när man ser ser lite ut som en ung Maradona och nuvarande rättighetsinnehavarens advokater dyker på en och bara: "Upphovsrättsintrång!". Vad gör man liksom? Bara att acceptera och betala...livet är inte alltid rättvist. Äger någon copyright på ett utseende så gör de...det måste man ju respektera.

Tror dessa oftast bara gäller digitala förlagor tack och lov XD


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

haha ja jag ändrade nu till ett svenskt ord. Även hade några bokstäver fallit bort. Borde dricka kaffe INNAN jag skriver.

Tack för att du är så ödmjuk! Finns så många skribenter där ute på andra sajter som blir förolämpade om man påpekar fakta- eller stavfel. Det viktiga är ju att det blir rätt i slutändan.

1
Skriv svar