Elden Ring har flera grafiska lägen på (åtminstone) Playstation 5

Medlem
Skrivet av vamp:

Demon’s Souls är korridorer och några mindre öppna ytor. Elden ring är ett open world där du kan rida över öppna fält och möta bossar som vandrar fritt och täcker ett större område.

Möjligt, men vi kan jämföra med andra open world spel då. T.ex. Horizon Zero dawn, Red dead redemption 2, som båda ser milsvid bättre ut.
Grafiken är tekniskt sett under medel helt enkelt, så är det bara. Sen om man tycker det spelar roll är en annan femma.

Medlem

DS-Fanboy här. Jag spelar hellre ett spel som ser mediokert ut men har ruskigt bra gameplay, än ett spel som är ruskigt snyggt med mediokert gameplay.

Man spelar helt enkelt inte FROMSOFT spel för grafikens skull. Börjar man ens tänka i banorna att spelet ser ut som skit, ja då är man nog inte redo för denna typen av spel.

Ett tips är att kanske ge med sig lite och spela igenom DS trilogin, acceptera det för vad det är och bli omfamnad av mister Miyazaki ❤️

Medlem
Skrivet av Nilaya:

DS-Fanboy här. Jag spelar hellre ett spel som ser mediokert ut men har ruskigt bra gameplay, än ett spel som är ruskigt snyggt med mediokert gameplay.

Man spelar helt enkelt inte FROMSOFT spel för grafikens skull. Börjar man ens tänka i banorna att spelet ser ut som skit, ja då är man nog inte redo för denna typen av spel.

Ett tips är att kanske ge med sig lite och spela igenom DS trilogin, acceptera det för vad det är och bli omfamnad av mister Miyazaki ❤️

Lika mycket fanboy som du, har spelat allt de har gjort. Tycker ändå man har rätt att höja på ögonbrynen över det grafiska, det är trots allt snart 6 år sedan Dark Souls 3 kom ut. Dark souls 3 ser rätt mycket bättre ut än dark souls 2, som kom endast 2 år tidigare.
Varför är det inte ens lika snyggt som Sekiro?

Får hoppas att det beror på att de parallellt har jobbat med deras nästa PS5-exklusiva spel :).

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Varför är det inte ens lika snyggt som Sekiro?

Nu tycker jag personligen det ser riktigt bra ut men min gissning är:

Dom är begränsade av sin spelmotor + crossgen.

Ett byte eller uppgradering av deras motor kan kanske vara på sin plats till deras framtida spel.

Skulle dom inte göra det blir jag personligen inte upprörd då FromSoftwares spel aldrig har varit att pusha ut tekniskt grafiska underverk. Har man inte förstått det ännu efter såhär lång tid så är det deras problem.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Nu tycker jag personligen det ser riktigt bra ut men min gissning är:

Dom är begränsade av sin spelmotor + crossgen.

Ett byte eller uppgradering av deras motor kan kanske vara på sin plats till deras framtida spel.

Skulle dom inte göra det blir jag personligen inte upprörd då FromSoftwares spel aldrig har varit att pusha ut tekniskt grafiska underverk. Har man inte förstått det ännu efter såhär lång tid så är det deras problem.

Nu är iofs inte att begära "ett tekniskt underverk" samma sak som att åtminstone begära att det ser fräschare ut än deras förra spel.....

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Nu är iofs inte att begära "ett tekniskt underverk" samma sak som att åtminstone begära att det ser fräschare ut än deras förra spel.....

Ja det är ju vad du tycker. Jag tycker det ser minst likvärdigt ut av det lilla vi fått se. Vi får göra en helhetsbedömning när vi väl lirat spelet helt enkelt.

Sen har du väl jämfört det grafiska med Demon's Souls remaken om jag inte missminner mig i någon tråd, vilket begär ganska mycket hehe.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Mer detaljer har släppts nu:


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Lika mycket fanboy som du, har spelat allt de har gjort. Tycker ändå man har rätt att höja på ögonbrynen över det grafiska, det är trots allt snart 6 år sedan Dark Souls 3 kom ut. Dark souls 3 ser rätt mycket bättre ut än dark souls 2, som kom endast 2 år tidigare.
Varför är det inte ens lika snyggt som Sekiro?

Får hoppas att det beror på att de parallellt har jobbat med deras nästa PS5-exklusiva spel :).

Det får vi verkligen hoppas att de INTE gör, eftersom Miyasakis magiska fingrar behövs för att de verkligen ska leverera och han har garanterat lagt all sin tid och energi på Elden ring. Bara att titta på Bloodborne som enligt mig kanske är det bästa spelet de skapat och DS2 som definitivt är svagast av alla. Sen undrar jag vilket material du har tittat på om du inte tycker att det är snyggare än Sekiro.

Som Nilaya redan sagt, spelen du jämför med rent grafiskt har ju mediokert gameplay men väldigt fin grafik. Samma sak med Witcher 3. Jag älskar verkligen både RDR2 och W3, men märkligt nog är ju gameplay (i båda fallen) spelens svagaste kort, medan alla Soulsborne är rena drömmen att spela.

12
Skriv svar