Diskutera – Vad tror du om Battlefield Portal?

Medlem

Om portal gör det möjligt att jag och mina polare kan lira på egna servers mot bots så är det en given seger för min del.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Mitt intryck av trailern:
Explosion med kameraskak-simulator 2042


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Ankh:

Om portal gör det möjligt att jag och mina polare kan lira på egna servers mot bots så är det en given seger för min del.

Jag skulle kunna tänka mig att köpa spelet ifall det erbjuds.

PvE Coop är roligare än PvP Multiplayer. En stor del av mina roligaste spel i StarCraft är 2-3 spelare mot datorn.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Har jag fattat det rätt...?

Vem som helst kan starta en server som ligger uppe så länge det är folk på.
Det går att spara inställningarna så att man lätt och smidigt kan starta den nästa gång man vill lira.

Medlem
Skrivet av Knoxville:

Har jag fattat det rätt...?

Vem som helst kan starta en server som ligger uppe så länge det är folk på.
Det går att spara inställningarna så att man lätt och smidigt kan starta den nästa gång man vill lira.

Helt korrekt, gratis också 🙂
Också möjligt att köra ensam eller med andra mot bots om man vill det.

Inaktiv

Jag är rätt så taggad på spelet i sin helhet men Portal står för ca 70% av den taggen, helt klart.

Avstängd

Intressant koncept, men räcker inte för att rädda den shitstorm som bf2042 i övrigt är.

Medlem

Bra tanke tror jag, är det något som kan rädda BF2042 i mina ögon så är det Portal. Problemet är att de av någon anledning inte låter en hyra en dedikerad server så man kan bygga en community. Det kommer vara svårt att kontinuerligt hitta "servers" i portal som har inställningar jag tycker om. Därför kommer jag inte köpa spelet än på ett tag.

Medlem

1. Massor av blaj
2. Inom 6 månader platsen där folk hittar sina favoritservrar


signatur

1338 - One Step Above

Medlem
Skrivet av Chrille_H:

Portal betyder att Dice lurar sina kunder, eftersom spelläget innehåller mängder med assets som var tänkta till bfV från början.

Jaha. Stog det i kontraktet när man köpte BFV att dom assetsen skulle ingå i köpet. Eller hur blev man lurad på dom?

Avstängd
Skrivet av Bawzan:

Jaha. Stog det i kontraktet när man köpte BFV att dom assetsen skulle ingå i köpet. Eller hur blev man lurad på dom?

Nej, det stod inte i kontraktet. Men lurad blev man i varje fall, eftersom de var tänkta att tillföras BF5 för att sedan flyttas till BF2042 som en konsekvens av att BF5 floppade.

Medlem
Skrivet av Chrille_H:

Nej, det stod inte i kontraktet. Men lurad blev man i varje fall, eftersom de var tänkta att tillföras BF5 för att sedan flyttas till BF2042 som en konsekvens av att BF5 floppade.

Floppade BF5?

Fortfarande många som spelar spelet. En flopp är när ingen längre spelar.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Skrivet av Meurik:

BF2 släpptes Juni 2005. Hyfsat säker på att det är mindre än 30 år, och inte ens "snart"

Ok Sherlock!


signatur

Fifteen minutes, or it’s free!

Medlem
Skrivet av General_Omoral:

Ok Sherlock!

Tack för komplimangen


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av Chrille_H:

Nej, det stod inte i kontraktet. Men lurad blev man i varje fall, eftersom de var tänkta att tillföras BF5 för att sedan flyttas till BF2042 som en konsekvens av att BF5 floppade.

Dom släppte väl en hel del content till BFV innan man valde att byta focus till BF2042. Sen kan man ju säga vad man vill om spelet, men lurad kan man väl inte säga att man blev.

Redaktör
Skrivet av Tvaettis:

Och jag som är en riktigt lat googlare.. Finns det något svar på varför dem inte tagit med BFV, bc1, och min två stora favoriter BF2 och codename eagle?

Skrivet av Ankh:

De ska lägga till fler senare.

Det är väl mer eller mindre standard i dag att släppa nytt material till spelet senare för att hålla intresset och nyhetsrapporteringen vid liv. BF-spelen brukar få nytt innehåll i sisådär ett år, blir säkert samma här.


signatur
Medlem
Skrivet av Meurik:

Tack för komplimangen

Tänk om han menade Will Ferrell Sherlock då? 😂

Medlem
Skrivet av Bawzan:

Dom släppte väl en hel del content till BFV innan man valde att byta focus till BF2042. Sen kan man ju säga vad man vill om spelet, men lurad kan man väl inte säga att man blev.

I två år släppte de content updates, förstår verkligen inte vad han snackar om. Visst, hade spelet sålt bättre hade det kanske fortsatt längre, men de kan ju inte förväntas släppa uppdateringar i all evighet när spelet inte säljer längre. 🤷‍♂️

Medlem

Några sekunder mer gameplay

Medlem

Tror det kan bli 50/50 chans på ifall det lyckas, kan lätt hamna åt sidan pga alla bara lirar normala spelet.

Men om någon lyckas lista ut något riktigt kul som lyckas dominera alla servrar på portal så finns det nog chans att det blir populärt, i stil med hur varannan server var Dota i WC3. Behövs något som sticker ut lite och skapar word of mouth.

dessutom hoppas jag att level progression osv kan ske i portal, folk spelar spel annorlunda nuförtiden och grinden är viktig.

Medlem
Skrivet av Pigge88:

Tror det kan bli 50/50 chans på ifall det lyckas, kan lätt hamna åt sidan pga alla bara lirar normala spelet.

Men om någon lyckas lista ut något riktigt kul som lyckas dominera alla servrar på portal så finns det nog chans att det blir populärt, i stil med hur varannan server var Dota i WC3. Behövs något som sticker ut lite och skapar word of mouth.

dessutom hoppas jag att level progression osv kan ske i portal, folk spelar spel annorlunda nuförtiden och grinden är viktig.

Om jag förstått det rätt så ska det vara gemensam level progression för alla tre lägena ( portal, harzard zone och BF2042)

Medlem
Skrivet av Bawzan:

Om jag förstått det rätt så ska det vara gemensam level progression för alla tre lägena ( portal, harzard zone och BF2042)

ok gött, ska bli intressant hur dom hindrar att folk skapar idle servrar och diverse sätt att farma xp på mest effektiva sättet då.

Medlem

några sekunder te!

12
Skriv svar