Playstation Now - Vad är det?

Avstängd
Playstation Now - Vad är det?

Verkar som att det ännu finns en hel del personer som inte riktigt vet vad Playstation Now är. Därför tänkte jag sammanställa lite information här för att förhoppningsvis klargöra för så många som möjligt.

Hundratals fantastiska spel när du vill

Få omedelbar tillgång till en samling med PS4-, PS3- och PS2-spel på PS5, PS4 eller Windows-datorer. Nya spel läggs till varje månad. Alla spel på tjänsten kan strömmas till konsoler och datorer, och alla PS4- och PS2-spel kan laddas ner och spelas på din konsol

Allt du behöver veta för att börja spela på PS5, PS4 och Windows-datorer.

PS Now på PlayStation-konsoler

PS Now är tillgängligt via hemskärmen på PS5 och PS4. Du kan skaffa det via konsolen eller via PlayStation Store på valfri enhet och börja hämta eller strömma spel när du vill. Du behöver:

  • ett PlayStation Network-konto med registrerade betalningsuppgifter

  • en trådlös DualSense- eller DUALSHOCK 4-handkontroll

  • ett aktivt PS Now-abonnemang eller en sju dagars kostnadsfri testperiod

  • en aktiv bredbandsanslutning. Vi rekommenderar 5 mbit/s eller högre

PS Now på PC

Nu kommer du åt PS Now på en kompatibel Windows-dator via den kostnadsfria appen. Du kan gå med via datorappen, genom PlayStation Store på valfri enhet eller logga in med ett befintligt PS Now-abonnemang för att börja strömma spel. Du behöver:

  • ett PlayStation Network-konto med registrerade betalningsuppgifter

  • en trådlös DUALSHOCK 4-handkontroll (med USB-kabel) eller en annan kompatibel handkontroll

  • ett aktivt PS Now-abonnemang eller en sju dagars kostnadsfri testperiod

  • en aktiv bredbandsanslutning. Vi rekommenderar 5 mbit/s eller högre

Vad är Playstation Now?
PlayStation Now är en abonnemangstjänst som ger dig tillgång till hundratals spel. Med PS Now kan du strömma PS4-, PS3- och PS2-spel på PS5, PS4 och PC, och ladda ner hundratals PS4-spel till din PS5- eller PS4-konsol.

Vilka enheter stöds?
PS Now är tillgängligt på PS5, PS4 och Windows-datorer. Alla spel kan strömmas på konsoler och datorer, och PS4- och PS2-spel kan laddas ner och spelas på din konsol

Kan jag spela mina PS Now-spel på flera enheter?
Ja. Om du loggar in på PS Now med ditt konto för PSN på en annan konsol eller dator kan du komma åt dina PS Now-spel, samt dina sparade framsteg i spel du strömmat.

Kan jag spela onlinelägen för flera spelare med PS Now?
För de flesta spelen gäller följande: om de har onlinelägen för flera spelare kan du komma åt dem på samma sätt som om du har spelet på skiva eller har hämtat det, oavsett om du strömmar eller har hämtat dem till din konsol.
Du kan spela ihop med andra PlayStation Now-medlemmar och med andra som spelar skivbaserade och hämtade versioner av spelet. Det krävs inget ytterligare PS Plus-medlemskap.

Hur mycket kostar PS Now?
Du kan välja mellan tre olika betalningsplaner för PS Now: 99 kr i månaden, 249 kr i kvartalet eller 599 kr om året.

Spel tillgängliga på PS Now

#Psnow #PlaystationNow #Playstation


signatur

Vad är Playstation Now?

Ultimata PS Now spel guiden

I am not affiliated, associated, authorized, endorsed by, or in any way officially connected with Sony, or any of its subsidiaries or its affiliates.

Avstängd
Spelen för November 2021

Mafia: Definitive Edition

Totally Reliable Delivery Service

Final Fantasy IX

Celeste


signatur

Vad är Playstation Now?

Ultimata PS Now spel guiden

I am not affiliated, associated, authorized, endorsed by, or in any way officially connected with Sony, or any of its subsidiaries or its affiliates.

Medlem

Kan man spela de PS4 spel man har på skiva via PS Now?

Medlem

"sju dagars kostnadsfri testperiod"

Finns detta ens kvar? Vet att jag försökte fixa det för några månader sedan men fick det aldrig att funka, så antog det bara var en US grej och inte finns i sverige.

Avstängd
Skrivet av matte76:

Kan man spela de PS4 spel man har på skiva via PS Now?

Näe. Tyvärr inte. Är endast spelen som finns på tjänsten som kan spelas. Däremot kan du köra remote play på ps5an om du vill spela fysiska ps4 spel på digital edition av ps5 (förutsätter förstås att du ännu har ps4)


signatur

Vad är Playstation Now?

Ultimata PS Now spel guiden

I am not affiliated, associated, authorized, endorsed by, or in any way officially connected with Sony, or any of its subsidiaries or its affiliates.

Avstängd

Grand Theft Auto 3 Definitive Edition

Final Fantasy X/X-2 HD Remaster

John Wick Hex

Spitlings


signatur

Vad är Playstation Now?

Ultimata PS Now spel guiden

I am not affiliated, associated, authorized, endorsed by, or in any way officially connected with Sony, or any of its subsidiaries or its affiliates.

Medlem

Funkar detta bra på en normal PS4:a med bra, fast uppkoppling? Några typiska problem?

Jag lockas av mycket med Now men har inte testat. Jag tänker att det kommer att lagga ... Men jag hoppas att jag har fel

Jag har flera hundra mbit/s och kör via ethernet.

Jag har en normal PS4:a, ingen Pro.

Funkar vissa spel bättre att steama än andra?

Medlem
Skrivet av Carter_McCoy:

Funkar detta bra på en normal PS4:a med bra, fast uppkoppling? Några typiska problem?

Jag lockas av mycket med Now men har inte testat. Jag tänker att det kommer att lagga ... Men jag hoppas att jag har fel

Jag har flera hundra mbit/s och kör via ethernet.

Jag har en normal PS4:a, ingen Pro.

Funkar vissa spel bättre att steama än andra?

Du kan ladda ner alla ps2 och ps4 spel, bara ps3 spel som behövs streamas.
När jag testade på 100/10mbit/s så hade jag inga problem med streaming av ps3 titlar.

Medlem

Jag tog tusan platinum på GTA vice city tack vare ps now haha. Hade aldrig kört det annars tror jag bestämt.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Inget att tillägga om PSNow men skaparen av den här tråden verkade engagerad med bra information, men står som avstängd?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Moderator | Testpilot
Skrivet av Molotov:

Inget att tillägga om PSNow men skaparen av den här tråden verkade engagerad med bra information, men står som avstängd?

Sådant som händer om man inte följer våra regler och sedan inte skärper när man får en tillsägelse eller två.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av noreason:

"sju dagars kostnadsfri testperiod"

Finns detta ens kvar? Vet att jag försökte fixa det för några månader sedan men fick det aldrig att funka, så antog det bara var en US grej och inte finns i sverige.

Det finns kvar. Jag signade upp mig för 7 fria dagar idag (17 feb 2022).

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Du kan ladda ner alla ps2 och ps4 spel, bara ps3 spel som behövs streamas.
När jag testade på 100/10mbit/s så hade jag inga problem med streaming av ps3 titlar.

Grymt. Har signat upp mig på 7 fria dagar nu så nu ska jag testa.

Hade inte fattat att man kunde ladda ner så många. Trodde bara att det var streaming. Så det var ju goda nyheter

Tackar

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Sådant som händer om man inte följer våra regler och sedan inte skärper när man får en tillsägelse eller två.

Ok se där.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Carter_McCoy:

Grymt. Har signat upp mig på 7 fria dagar nu så nu ska jag testa.

Hade inte fattat att man kunde ladda ner så många. Trodde bara att det var streaming. Så det var ju goda nyheter

Tackar

Måste bara få inflika att streamingen numer fungerar mkt bättre än det gjorde när tjänsten var ny.
Tyvärr går ps3 spelen inte i högre än 720p tror jag men allt annat kan man streama i 1080p. Jag streamade mig igenom hela horizon 1 där och jag spelade på högsta svårighetsgraden utan krux.
Det krånglade inte en enda gång för mig.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Måste bara få inflika att streamingen numer fungerar mkt bättre än det gjorde när tjänsten var ny.
Tyvärr går ps3 spelen inte i högre än 720p tror jag men allt annat kan man streama i 1080p. Jag streamade mig igenom hela horizon 1 där och jag spelade på högsta svårighetsgraden utan krux.
Det krånglade inte en enda gång för mig.

Det låter ju toppen

Fundering: Är PS3 spelen någonsin i högre upplösning än 720p? Även om de är nedladdade menar jag. Annars är det ju ingen skillnad.

Medlem

Kan man streama ps5 spel och spela på en dator med handkontroll?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Kan man streama ps5 spel och spela på en dator med handkontroll?

PS5-spel finns inte på PS Now .

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Sådant som händer om man inte följer våra regler och sedan inte skärper när man får en tillsägelse eller två.

Kan du förklara mer vilka regler användaren inte följde?
Skulle vara intressant veta mera vad som krävs för att bli avstängd. Har inte personligen tänkt sporta med det men iaf.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Iceman88:

Kan du förklara mer vilka regler användaren inte följde?
Skulle vara intressant veta mera vad som krävs för att bli avstängd. Har inte personligen tänkt sporta med det men iaf.

Vi diskuterar inte individuella ärenden öppet, som du säkert kan förstå varför Våra regler finns att läsa här.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Vi diskuterar inte individuella ärenden öppet, som du säkert kan förstå varför Våra regler finns att läsa här

Förstår nog de, det oaktat skulle det vara intressant 😅

1
Skriv svar