Se öppningsfilmen till Final Fantasy VII: The First Soldier

Robot
Se öppningsfilmen till Final Fantasy VII: The First Soldier
Medlem
Medlem
Medlem

Först:
kanske kanske, kan va kul i FF7 världen

Pre-register for Iphone/ anodrid:

NNNNNnnnnnnope....

Medlem
Skrivet av Stingshot:

Först:
kanske kanske, kan va kul i FF7 världen

Pre-register for Iphone/ anodrid:

NNNNNnnnnnnope....

This. Borde kanske stå med i nyheten att det är mobilspel.

Medlem

Don’t you have phones?!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Vad ska det här vara bra för? Ge oss information om Remake del 2 istället.

Medlem

Battle Royale? Tack och hej.

Medlem

Ännu mera hädelse mot Ff VII, först remaken och nu det här

Medlem

Mobilspel är totalt ointressant, oavsett vilket IP det släpps mot. I alla fall för mig.

Medlem
Skrivet av Iceman88:

Ännu mera hädelse mot Ff VII, först remaken och nu det här

Jag tyckte remaken var betydligt bättre än originalet. Det spelet har trots allt åldrats en hel del. Vissa saker var sämre (väl anime ibland och utfyllnas quests), men jag fick en helt ny och förbättrad förståelse för Cloudpch de andra karaktärerna.
Stridsystemet var mycket roligare då gamla goda ATB trots allt är sen vad? FF4, så år 1991?

Medlem
Skrivet av Evilof:

Jag tyckte remaken var betydligt bättre än originalet. Det spelet har trots allt åldrats en hel del. Vissa saker var sämre (väl anime ibland och utfyllnas quests), men jag fick en helt ny och förbättrad förståelse för Cloudpch de andra karaktärerna.
Stridsystemet var mycket roligare då gamla goda ATB trots allt är sen vad? FF4, så år 1991?

Förstår dig till en viss del. Personligen hatar jag fight systemet i remaken. ATB är inte perfekt men remaken nej tack, angående storyn och sidoquestar det jag avskyr är att du blir så stark så varje del i remaken kommer ju att bli sitt eget spel. Det blir bara en money grab av det som var Ff VII, personlig åsikt.

FF VII som ett action RPG ser jag som en hädelse och misslyckande av arvet som är FF VII, personlig åsikt.

Medlem
Skrivet av Iceman88:

Ännu mera hädelse mot Ff VII, först remaken och nu det här

Remaken är ett bra spel, men ärligt talat inte i närheten av originalet. Remaken är för hetsig, för bombastisk. Det är fullt ös från alla håll hela tiden. Originalet har en magi som remaken inte är i närheten av. Jag spelade originalet när det kom och har väl aldrig riktigt kommit över den upplevelsen, det är fortfarande min största spelupplevelse. Så mina förväntningar på remaken var så klart orimliga, overkliga. De förväntningarna var förstås på förhand omöjliga att infria. Visst rös jag av nostalgi flera gånger, men när jag väl var klar med spelet försvann det ur mitt medvetande ganska snabbt. Ändringar i storyn, musik som har bytts ut och en känsla av att det relativt korta Midgar-partiet sträcktes ut alldeles för mycket för att bli ett helt spel.

Så inför del två är mina förväntningar väldigt nedskruvade. Jag är förstås väldigt nyfiken på att se och få spela det, men inser att remaken inte är det spel jag hoppades på.

Medlem

Jag ser fram emot FFVII remaster som kommer.

Medlem

Håller med, misshandeln av FF7 fortsätter. Uppskattade arbetet de lagt ner på att bygga staden/omgivningarna och till viss del karaktärerna, men framförallt slutet och det faktum att allt hela tiden var så överdrivet bombastiskt blåste iväg FF7-känslan. För att inte tala om alla förändringar i story etc.. usch. Har tappat lust att spela allt annat de släppt med koppling till remaken. Att de nu släpper mobilspel, ja vad ska man säga. Trodde ändå att de hade sån heder att de skulle vårda denna gamla diamant med omsorg, men så verkar inte vara fallet.

Medlem
1
Skriv svar