Call of Duty: Vanguard

Robot
Call of Duty: Vanguard
Inaktiv

Bästa CoD på länge tycker jag.

Mina +

Snyggt, optimerat. Flyter bra. Hoppas innerligen det följer med till Warzone med nya kartan i december.
Bra vapen hantering, känns som det är tryck i dom osv.
Ljuden
Man kan customiza vapen mycket mer än tidigare CoD
Patrol indeed!
Roliga banor
Mer förstörelse

Mina -
Avsaknad av Wehrmachtkaraktärer i MP. Finns en japan. Lite för lite bara.
Buggig meny. Dessa jäkla gröna prickar alltså. Dom som vet vet.
Av någon anledning kan det ta rätt lång tid ibland innan matcher fylls upp så man får köra nån minut typ 6vs2 vilket kan sabba hela matchen.
Fler gamemodes. Kommer väl kanske. Cold war hade dubbelt så många
De lär försöka våldföra sig på våra plånböcker i Store trots att man redan betalat 600 spänn för spelet.

Förslag:

Medlem

Följer Pandas exempel:

+
Flyter och ser bra ut.
Ljudet.
Många banor samt bra sådana.

-
Menyer buggiga.
Combat Pacing är inte ett filter utan bara ett önskemål, samt att Tactical pacing 10v10 känns lite mycket.
Vapen balans är lite skev just nu STG44 samt MP40 dominerar, återstår att se ifall det bara är brist av attachments osv som skiljer.
Kampanjen var väldigt tråkig, 5 timmar varav 3 av dom var backstory till karaktärer.
Play of the game och MVP röstning tar 60 sekunder+ emellan varje match och PoTG är buggig.

Avstängd

Playstation 5 versionen erbjuder även 3d audio, haptic feedback samt adaptive triggers funktionalitet fullt ut och sägs vara en riktig gamechanger.

Vilken version är det som testats i samband med recensionen?


signatur

Vad är Playstation Now?

Ultimata PS Now spel guiden

I am not affiliated, associated, authorized, endorsed by, or in any way officially connected with Sony, or any of its subsidiaries or its affiliates.

Redaktör
Skrivet av 4thePlayers:

Playstation 5 versionen erbjuder även 3d audio, haptic feedback samt adaptive triggers funktionalitet fullt ut och sägs vara en riktig gamechanger.

Vilken version är det som testats i samband med recensionen?

PS5-verren testad. Tillagt nu, missade det.


signatur
Medlem
Skrivet av 4thePlayers:

Playstation 5 versionen erbjuder även 3d audio, haptic feedback samt adaptive triggers funktionalitet fullt ut och sägs vara en riktig gamechanger.

Vilken version är det som testats i samband med recensionen?

Bra att du tog upp det!

Det var Playstation 5-versionen som jag testade på och håller med om att feedbacken i handkontrollen var väldigt behaglig och jag gillar den starkt

Vibrationerna kommer i olika mönster beroende på vilket vapen du avfyrar. De adaptiva axelknapparna blir trögare när man ska avfyra ett vapen för att återskapa känslan av när man trycker ner avtryckaren på ett vapen.

Anledningen till varför jag inte tog upp det i recensionen var för att jag tyckte att det påminde starkt om hur det känns att spela andra FPS-spel på Playstation 5. Det är en häftig känsla, men det stod inte ut på det viset

Avstängd
Skrivet av Robin Cocks:

Bra att du tog upp det!

Det var Playstation 5-versionen som jag testade på och håller med om att feedbacken i handkontrollen var väldigt behaglig och jag gillar den starkt

Vibrationerna kommer i olika mönster beroende på vilket vapen du avfyrar. De adaptiva axelknapparna blir trögare när man ska avfyra ett vapen för att återskapa känslan av när man trycker ner avtryckaren på ett vapen.

Anledningen till varför jag inte tog upp det i recensionen var för att jag tyckte att det påminde starkt om hur det känns att spela andra FPS-spel på Playstation 5. Det är en häftig känsla, men det stod inte ut på det viset

Tack för återkoppling.
Testade du 3d audiot också eller körde du med tv/surround ljud?


signatur

Vad är Playstation Now?

Ultimata PS Now spel guiden

I am not affiliated, associated, authorized, endorsed by, or in any way officially connected with Sony, or any of its subsidiaries or its affiliates.

Medlem

Mulitiplayern är rolig. Enda som stör mig är att det inte är som tidigare spel. Tyskar mot ryssar, tyskar mot amerikaner etc (ni vet vad jag menar). Nu är det att samma karaktärer möter varandra. Weird imo...

Medlem
Skrivet av 4thePlayers:

Tack för återkoppling.
Testade du 3d audiot också eller körde du med tv/surround ljud?

Jag hade tyvärr inte möjlighet att testa 3D Audio, så det fick bli TV:ns högtalare. Med det är ett mäktigt ljud ändå

Medlem

Förstår inte hur folk orkar spela denna hjärndöda smörja år efter år.

Jösses.

Medlem
Skrivet av 4thePlayers:

Playstation 5 versionen erbjuder även 3d audio, haptic feedback samt adaptive triggers funktionalitet fullt ut och sägs vara en riktig gamechanger.

Vilken version är det som testats i samband med recensionen?

Tyvärr så sög Adaptive Triggers funktionen i Vanguard. Ingen rekyl i skjutknapparna som CoD: Cold War och senaste Metro spelet gjorde så vansinnigt bra!

Hoppas på att det kommer en patch angående detta.

Medlem
Skrivet av Skelögd:

Förstår inte hur folk orkar spela denna hjärndöda smörja år efter år.

Jösses.

Vilket spel är inte hjärndöd smörja när det väl kommer till kritan?

FPS multiplayer blir aldrig tråkigt och de har en formula som tilltalar många.
Och deras Singleplayer har varit rätt bra på senaste tiden.

Medlem
Skrivet av Skelögd:

Förstår inte hur folk orkar spela denna hjärndöda smörja år efter år.

Jösses.

Har inte spelat detta cod, men spelat många av dem och jag måste säga att deras kampanjer (även om det inte är mycket nytt) så är det extremt välgjorda och adrenalinstinna kampanjer. Väldigt filmiska, så är man av den typen som kan tänka sig att se Michael Bay (The Rock etc) i filmväg för att slappa lite eller rent av tycker om det så gillar man detta!

Sen att MP-delarna brukar vara rätt så medryckande hjälper ju också till!

Men är enig att det blir tjatigt med släpp varje år. Och där håller inte längre argumentet, men sluta köp det då, för då går du ju miste om allt det nya när alla andra går över. Som med Fifa.

Inaktiv
Skrivet av Skelögd:

Förstår inte hur folk orkar spela denna hjärndöda smörja år efter år.

Jösses.

Förstår inte hur folk orkar kommentera samma hjärndöda smörja år efter år.

Jösses.

(För vi tycker det är kul, vad tror du själv?)

Medlem
Skrivet av Skelögd:

Förstår inte hur folk orkar spela denna hjärndöda smörja år efter år.

Jösses.

Man jobbar ca. 50h i veckan, kommer hem till barn och husdjur. Det är kaos och man har 2-3h egen tid i veckan och tycker det är avkopplande att springa runt och skjuta folk?

Medlem

Jag kan som sagt tidigare inte spela Vanguard på min speldator med Intel(R) Core(TM) i5 CPU 750 @2.67GHz, eftersom den processorn saknar AVX-funktion. Men jag spelar det på en annan dator med i7-processor. (Warzone och Cold War fungerar på min i5.)
Jag är mycket nöjd med Vanguard annars. Det är väldigt roligt och skitsnyggt!


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av autograph:

Jag kan som sagt tidigare inte spela Vanguard på min speldator med Intel(R) Core(TM) i5 CPU 750 @2.67GHz, eftersom den processorn saknar AVX-funktion. Men jag spelar det på en annan dator med i7-processor. (Warzone och Cold War fungerar på min i5.)
Jag är mycket nöjd med Vanguard annars. Det är väldigt roligt och skitsnyggt!

Det är en 12 år gammal processor (under den tiden hinner ett barn födas och börja 6an). Någonstans kommer väggen emot då det inte går att spela ett nytt spel på gammal hårdvara.

Medlem

Kampanjen tycker jag dessvärre är en av de sämsta i serien, och cirka 1298 gånger sämre än fjolårets. Multiplayern däremot underhåller rejält än så länge. Där är jag framför allt grymt imponerad av mängden banor och variationen det innebär.

Skrivet av anon_78917:

Bästa CoD på länge tycker jag.

Mina +

Snyggt, optimerat. Flyter bra. Hoppas innerligen det följer med till Warzone med nya kartan i december.
Bra vapen hantering, känns som det är tryck i dom osv.
Ljuden
Man kan customiza vapen mycket mer än tidigare CoD
Patrol indeed!
Roliga banor
Mer förstörelse

Mina -
Avsaknad av Wehrmachtkaraktärer i MP. Finns en japan. Lite för lite bara.
Buggig meny. Dessa jäkla gröna prickar alltså. Dom som vet vet.
Av någon anledning kan det ta rätt lång tid ibland innan matcher fylls upp så man får köra nån minut typ 6vs2 vilket kan sabba hela matchen.
Fler gamemodes. Kommer väl kanske. Cold war hade dubbelt så många
De lär försöka våldföra sig på våra plånböcker i Store trots att man redan betalat 600 spänn för spelet.

Förslag:

Du kan stänga av dom irriterande gröna prickarna, kolla i nederkanten så står det en notis om det. Har räddat mitt hår många gånger


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Har recensenten verkligen spelat spelet? I dagsläget är det ospelbart i multiplayer. Kampanjen däremot är intressant och lite kul faktiskt. En kul take som de gjort. Gillar hittills den ryska bäst. Har givetvis spelat bättre kampanjer i andra spel men den är fullt godtagbar och rätt bra action. Att spela den på normal är dock för lätt så att gå upp minst ett snäpp rekommenderas. I princip dör du aldrig av fienden annars utan bara om du halkar ner i nåt hål eller fönster.

* Hundarna är helt oerhört OP. Ett halvt magasin behövs för att nacka en hund. Hundarna däremot behöver bara nysa åt ditt håll för insta-kill.

* Mängden glidebombers och annat skit som regnar ner börjar dryg 1.5 min in i varje runda oavsett spelmode och slutar inte _KONSTANT_ att regna ner någonstans på kartan under _HELA_RUNDAN_. Inte "haha-hela-rundan" utan verkligen bokstavligen hela rundan. Här måste man MINST dubbla det som krävs för att få detta. Detta var självklart inte ett avsiktligt val och inget vi såg av i betan innan.

* Mortars är ju kul. Man kör patrol och en allierad lägger den på patrullzonen. I runt 30 sekunder kan inte fienden gå in och motcappa. Man drar hem drygt 1/4 av hela rundan på en mortar. Tiden då det regnar skit måste minskas med minst 10 sekunder och ännu hellre ta bort alla former av såna bonusvapen i Patrol,

* Cheaters. HERREGUD. Spelar man ens en-två rundor idag utan att stöta på uppenbara fuskare? Inte såna där tveksamma som gör en kill som man undrar hur fan det gick till utan verkligen uppenbara fuskare. Tar man inte tag i det här är spelet helt dött inom 2 veckor. Cheaters ökar ju dessutom på frekvensen av skit som regnar ner från himlen för att de får kills som gör att de kan köpa mer skit som regnar ner från himlen och on and on we go hi ho...

I dagsläget är Vanguard helt ospelbart. Man har massor att nerfa i kommande patch för att balansera det alls.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Det är en 12 år gammal processor (under den tiden hinner ett barn födas och börja 6an). Någonstans kommer väggen emot då det inte går att spela ett nytt spel på gammal hårdvara.

Jag är ändå imponerad över hur länge nehalem arkitekturen stod sig. Tänk dig att använda en 12 år gammal processor 2008. Det var nog ingen som ens skulle fundera över om ett nytt aaa spel skulle fungera på en Intel Pentium 150mhz. Fast samtidigt lite deprimerande över hur långsamt det gått från 2008 till idag.

Hade själv en i5 750 klockad till 4.2Ghz fram till 2017 i min speldator, bytte ut den mot en ryzen 1700 för att få lite bättre flyt i pubg.

Avstängd
Skrivet av AstroCreep:

Tyvärr så sög Adaptive Triggers funktionen i Vanguard. Ingen rekyl i skjutknapparna som CoD: Cold War och senaste Metro spelet gjorde så vansinnigt bra!

Hoppas på att det kommer en patch angående detta.

Men ändå bättre än helt utan


signatur

Vad är Playstation Now?

Ultimata PS Now spel guiden

I am not affiliated, associated, authorized, endorsed by, or in any way officially connected with Sony, or any of its subsidiaries or its affiliates.

Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Det är en 12 år gammal processor (under den tiden hinner ett barn födas och börja 6an). Någonstans kommer väggen emot då det inte går att spela ett nytt spel på gammal hårdvara.

Jo, jag förstår det, men jag tänkte att eftersom Warzone och Cold War fungerar med i5.
Roliga och snygga banor i Vanguard i alla fall.


signatur

autograph

Fragtjuv

Jag har haft riktigt roligt med det hittills, precis som jag har haft med de flesta Call of duty-titlar jag har köpt. Framförallt så tycker jag att kartorna är riktigt vassa den här gången. Varierade och intressant helt enkelt.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

"Kampanjen tar runt fyra till sex timmar att klara av "
___________________________________________________________
Aj aj, det var på tok för kort. Visst det kanske är bra men att betala fullpris för så få timmar tar emot när man bara är intresserad av singel player.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

"Kampanjen tar runt fyra till sex timmar att klara av "
___________________________________________________________
Aj aj, det var på tok för kort. Visst det kanske är bra men att betala fullpris för så få timmar tar emot när man bara är intresserad av singel player.

Prismässigt en taxa motsvarande som att gå på bio (typ). Rätt Ok ändå som jämförelse kan jag tycka.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

"Kampanjen tar runt fyra till sex timmar att klara av "
___________________________________________________________
Aj aj, det var på tok för kort. Visst det kanske är bra men att betala fullpris för så få timmar tar emot när man bara är intresserad av singel player.

Begriper mig inte på folk som klagar över kvantitet snarare än kvalitet. Kampanjen här är för lång för vad den är, inte för kort…

Medlem

Spelat några matcher nu och är klart positivt överraskad. Känslan är ju mer Modern Warfare och det är klart positivt. Få kan väl säga att Cold War var någon höjdare till spel.

Klart det finns en del att slipa på nu i multiplayer, men att det skulle vara ospelbart är att krydda det. Rejält.

Klart det blir mer killstreaks osv. Spelet är klart och tydligt gjort för mer rörelse och ett snabbare spel. Vilket leder till betydligt fler kills.

Fuskare har jag inte känt än att jag stött på. Dom finns därute garanterat, som i alla spel. Men det finns ju rätt många duktiga spelare med.

Sen kan man ju, vilket man nog bör (om man spelar på konsol) stänga av crossplay. När jag gjorde det i Modern Warfare fick jag en betydligt trevligare spelupplevelse.

Banorna känns överlag riktigt bra. Nästan alla känns genomtänkta och bjuder in till rolig combat. Helt klart är det mer givande att röra sig och spela snabbt, utan att vara ett sweat än att campa.

Bra känsla i vapnen. Dom låter annorlunda. Känns annorlunda. Beroende på vilket man använder. Precis som det ska vara. Något som var uselt i Cold War.

Jag slutade på runt 75,000 kills i Modern Warfare och det lär bli minst lika många i Vanguard. Eller garanterat fler för spelet är byggt för det.

Med lite nerfs, någon patch och sen sköna säsonger så kommer detta bli ett riktigt riktigt bra CoD.

Gen
Medlem
Skrivet av Marooned:

Spelat några matcher nu och är klart positivt överraskad. Känslan är ju mer Modern Warfare och det är klart positivt. Få kan väl säga att Cold War var någon höjdare till spel.

Trodde Cold War sålt bäst i serien? Eller var det Modern Warfare?

Medlem
Skrivet av 4thePlayers:

Men ändå bättre än helt utan

Absolut! Älskar DualSense funktioner. Men tycker att det är ett kliv bakåt med ganke på ribban dom la iom Cold War. Dock olika utvecklare såklart. Men känns tomt utan rekylen i skjutknapparna.

12
Skriv svar