Maffig trailer för Ghost Recon: Future Soldier

Medlem
Skrivet av aspunk:

Häftig trailer, men seriöst, lägg pengar på spelet istället. En sån här trailer kostar säkert en programmerares årslön.

Normalt sett så har Marketing budgeten inget att göra med Development budgeten.

Medlem

nice:) vill bara se lite ingame nu! men dom förra ghost recon har ju alltid varit top:)så föväntar mig bra saker av detta så:)


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Jag satt och väntade på när de skulle bli uppstrålade alt. teleporterade tillbaka till moderskeppet.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Ush, tycker det är dags för lite nya taktiska, realistiskt betonade soldatsimulatorer igen. Tacka vet jag det första ghost recon, de tidiga rainbow six och swat 3...

Kidsen gillar nog det här framtidstjafset.

Medlem

Jag reagerar som många andra på tanks/antitank-grejen. Varför skulle man ens sätta in pansarfordon om man ändå vet att EN infanterist på ett kick kan spränga den med EN raket som skjuts ur en axelmonterad raketkastare. Logiken där förstår jag inte.

Medlem
Skrivet av Falckiee:

Jag reagerar som många andra på tanks/antitank-grejen. Varför skulle man ens sätta in pansarfordon om man ändå vet att EN infanterist på ett kick kan spränga den med EN raket som skjuts ur en axelmonterad raketkastare. Logiken där förstår jag inte.

Eftersom de kanske inte visste att Infanteristerna skulle vara där?
De tycks vara en specialstyrka som har lite mer avancerade vapen än vanligt, eller när såg du senast en sniper som identifierade ett mål mot en databas och påpekade när du hade ett bra sikte på den personen?

Dock tycker jag att pansarfordonen borde ha öppnat eld och sprängt soldaterna i småbitar, ryggraketer eller ej. Varför stod de bara stilla och väntade?

Medlem

Det första Ghost Recon spelet som jag faktiskt är sugen på! Skulle passa rätt bra som film också


signatur

Game long and prosper

Medlem

ser ut att kunna ångvälta överhypade modern krigsföring och hårda kompaniet saftigt hårt .. hoppas på denna

Medlem

omg va cool trailer denna e bättre än odst:halo trailern

mg
Medlem

Ööh, fredagkväll och allt, men var hela trailern datorgrafik? Oo?

Medlem

Haha, kul att se hur snabbt alla som skulle bojkotta Ubisoft försvann. Är ni kvar därute någonstans?

Medlem

En lite mer originell story kunde man ju hoppats på...

ro
Medlem

Gah va fan, löjligt.

Medlem

Meh. Nog för att allt som visas i videon är att vänta sig inom de kommande 20 åren, inklusive osynlighetsutrustning, men meh.

Sen ligger förresten Ryssland i framkant vad gäller att utrusta skydd för tanks. De där två tanksen skulle med högsta sannolikhet skjutit ner projektilerna innan de träffade.

Medlem
Skrivet av mg:

Ööh, fredagkväll och allt, men var hela trailern datorgrafik? Oo?

Vanlig film med extra datoreffekter.

Medlem

Gör en film istället för spel... skulle inte banga på se den.

Medlem

Ska det finnas "cloaking devices" blir min enda fråga; Varför inte ha dessa aktiva konstant ute på uppdrag!?


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

men men men duuuu......
Nog för att hitills är första Ghost Recon med expansioner det absolut bästa i serien men detta blev helt plötsligt väldigt intressant!

Muuuuuumma!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Werzion:

Ska det finnas "cloaking devices" blir min enda fråga; Varför inte ha dessa aktiva konstant ute på uppdrag!?

I cannai do it capt'n. I DON'T have tha POWER!


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

Bara jag som ansåg det var löjligt och överdrivet?

Medlem
Skrivet av Garga:

Bara jag som ansåg det var löjligt och överdrivet?

Om du hade läst kommentarerna så hade du inte behövt fråga.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Framtiden är vindstilla och saknar gravitation.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Eftersom de kanske inte visste att Infanteristerna skulle vara där?

Jag tänkte mer på själva syftet med att ens använda pansarvagnar överhuvudtaget om det finns vapen som är såpass mobila och effektiva som de där axelmissilerna faktiskt var!

Medlem
Skrivet av Quicken:
Skrivet av Plommon:
Skrivet av simulacra:

Det känns som om GRproduceras av killen som hostar future weapons, blir helt till sig av alla balla vapen som är under utveckling, varenda nytt vapen följs av "and this will help our soldiers survive on the battlefield".

Hur då? Knappast så att DoDköper in allt det där, exakt vilka prylar som haussats av de militärindustriella komplexen ens köpts in av de nationella arméerna, de uppgraderingar som tillförs är baserat på gamla kontrakt, den gemene soldaten i USA's armé bär fortf omkring på en m16, deras NV är samma gäng som tillverkade de enheter man gav till piloter innan NV blev allmänt tillgänglig och en del av standardutrustningen.

Det prickskyttegevär som lämnas ut till stadsskytteneheter är M25 som är baserat på M14 som var standardinfanterivapnet under ww2 för US army.

uhm... m14 var la först i vietnam, du tänker la på m2 kanske.....

M14 användes i Korea kriget, sedan under vietnam kriget behövdes prickskytte gevär och då utrustades M14 med sikte och gavs då namnet M21, och under Gulf Kriget så hade navy seals speciella behov och då togs det fram en custom variant på M21 med massa förfiningar och detta kallades då M25.

För övrigt så är det fortfarande M21 och M14 som används av infateriet som Squad Marksman.

Nu är det så att dom kommer köpa in M110 för prickskyttar, spotters, designated marksmen och skarpskyttar. Finns redan på plats i afghanistan mm.
Sen handlar det här inte om utrustning som herr skytteslusk har utan uttrustning inköpt av USSOCOM som har en helt annan budget och mycket mindre personal så kan köpa små serier unik/dyr utrustning.

Det mesta av det som syntes här är DARPA projekt eller under forskning/utveckling av olika företag. Sen att det kan ta tid och att inte allt når produktion är självklart.

Rekyllösa fjärrstyrda antitankvapen som kan slå ut en ERA utrustad stridsvagn finns redan. Inte så små som i filmen men ändå.
Redan idag kan en soldat med en MBT LAW slå ut en stridsvagn helt på egen hand, saknar räckvidden som tyngre robotsystem dock.

Lite kul att hade dom haft motoriserade exoskelett som lät dom bära tung utrustning hade folk skrikigt högt och det projektet är ändå rätt långt framskridet nu

123
Skriv svar