Har du haft svårt för en spelbar huvudkaraktär i ett spel?

Medlem

Raiden i metal gear solid 2. När jag insåg att det var den här tönten som var huvudkaraktären var jag närapå att kasta spelet. Han känns coolare mot slutet. Men ändå en gnällspik och surpuppa. Älskar ändå spelet

Hatade också rösten till fallout 4. Han lät aldrig som om han var med på vad som sagts eller hänt. Spelade ändå ca 300h och köpte båda dlc

Inaktiv
Skrivet av 4thePlayers:

Då är ju frågan... Pratar dom verkligen för sig själva eller tänker dom bara och spelaren får uppleva karaktärens tänk i form av ljud? Skulle ju tro det senare och tycker det är helt klart sämre när de enda gångerna man hör sin karaktär är under cutscenes och grymtande vid hopp.

Tycker det ger klart mer inlevelse när karaktärens tänk återspeglar situationen

De rör på munnen iaf..
I båda fallen så är det lazy writing. Tycker jag.
Visual storytelling for the win.

Ensam i en grotta:
"This must be left here by the old gods. I should go back to the village and tell the chief. Im sure he would like to use this to win the war against the corrupted robots!"

Medlem

Vet inte om det är troll i skogen eller att folk helt enkelt har annan smak här men många nämnda karaktärer är ju ljusår bättre än sina samtida exempel. Själv hade jag svårt för Arthur Morgan även om röstskådespeleriet satt som ett smäck.

Sen va kvinnliga Eivor helt off.

Medlem

Valkyria Chronicles 4 hade flera icke-likeable karaktärer men värst av dem alla var Raz, en dryg och märklig typ som skulle föreställa en soldat men han betedde sig mest som en skrikig snorunge, struntade i order mitt under uppdrag vilket gjorde att andra ständigt hamnade i knipa, osv.

Det gick inte att bli av med Raz så jag funderade på att lägga spelet åt sidan, men fortsatte ändå eftersom jag ville se vilka fler sjuka grejer idioten skulle hitta på. Kan säga att det var konstant facepalm genom hela kampanjen... 😁

Medlem

Älskar att det är fler än mig som har problem med FFXIII-ensemblen.

Såg sååå mycket fram emot det, hypad med trailers osv. Sen en sån letdown. Någon tidigare i tråden sammanfattade Lightning, Snow och Hope klockrent..

Medlem

Trevor är en enligt DSM-V fullfjädrad psykopat. Psykopater kan upplevas kul så länge som du själv inte råkar ut för någon. Har en f.d. klasskamrat som ser ut och agerat lite som Trevor, varit ett svin mot de omkring honom och nu är han alkoholist och sitter i rullstol.

Anyway här är de jag totalt inte gillade, spelar sällan spel som kräver karaktärer, kör mest openworld och ingen story.

- Nico Bellic. Blev urtråkad av GTA4, inte bara av Nico utan av den gråa känslan i spelet.

- Snorungen i Bully. Sån där karaktär man vill falla ner från en klippa med och sen stänga av spelet.

- Alla comic relief karaktärer. Barnsliga och gnälliga/pipiga röster. Just stop.

Medlem

Abby - En av de sämsta karaktärerna jag stött på i ett spel någonsin. En karaktär intryckt i mallen av ett koncept Naughty Dog hade för spelets handling, ett koncept som inte fungerade i praktiken mycket på grund av hur dåligt spelet var skrivet och hur osympatiska övriga karaktärer i spelet också var.

Geralt - Främst i The Witcher 3 då. Av någon anledning levereras all dialog som att den vore skriven i ett Word-dokument med en angiven maximal ordgräns; Första ordet av meningar klipptes konstant bort, Otroligt distraherande till en punkt där den faktiska karaktären inte spelade någon större roll.

Dutch och Micah - Ett konstant "I have a plan" i kombination med en karaktär som håller sig inom samma kriminella gäng som huvudkaraktären men tydligen hatar allt och alla övriga karaktärer i gänget som att de vore O'Driscoll. Hade varit mindre irriterande i Micahs fall om man fick någon som helst inblick i varför det var så, minns dock inte att någon sådan gavs.

Avstängd
Skrivet av anon_79617:

De rör på munnen iaf..
I båda fallen så är det lazy writing. Tycker jag.
Visual storytelling for the win.

Ensam i en grotta:
"This must be left here by the old gods. I should go back to the village and tell the chief. Im sure he would like to use this to win the war against the corrupted robots!"

Finns ju iofs personer som också tänker högt.


signatur

Vad är Playstation Now?

Ultimata PS Now spel guiden

I am not affiliated, associated, authorized, endorsed by, or in any way officially connected with Sony, or any of its subsidiaries or its affiliates.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Abby - En av de sämsta karaktärerna jag stött på i ett spel någonsin. En karaktär intryckt i mallen av ett koncept Naughty Dog hade för spelets handling, ett koncept som inte fungerade i praktiken mycket på grund av hur dåligt spelet var skrivet och hur osympatiska övriga karaktärer i spelet också var.

Själv tycker jag att Abby är en av de intressantaste karaktärerna jag spelat som någonsin. En komplicerad varelse som fick spelaren att ifrågasätta den slentrianmässiga mallen i tv-spel där det är tydligt vem som är god och vem som är ond. I verkligheten är det ju betydligt mer komplicerat än så och The Last of Us 2 visade det på ett fantastiskt sätt.

Jag hade svårare för Ellie med hennes ständiga tonårsproblem och hämndbegär. Kunde inte vänta på att få spela som Abby igen som dessutom kändes trovärdig som "actionhjälte".

Medlem

Jag hade riktigt svårt för Cassandra i Mafia 3. Gillade inte Lincoln Clay heller direkt men han funkade.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Ändrade rubriken från att avsky till att ha svårt för eftersom de flesta inte verkar ha ett så starkt ogillande mot någon karaktär så att man kan säga att man avskyr den.

Jag avskyr Abby i last of us 2. Spelade igenom spelet två gånger och kunde inte gilla henne överhuvudtaget..

Medlem

Kratos... jag vet inte vad det är. För mycket testosteron??


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Skribent
Skrivet av Erulv:

Vanille i Final Fantasy 13... Hon gjorde verkligen spelet helt ospelbart. Alla dessa huuh, aaah, oooh, iiih...

Här är ett 8minuters klipp (!!!!) med bara hennes ljud https://youtu.be/EYZDQNRQQh0

Hon är ett exempel på varför vissa karaktärer inte ska ha röstskådisar. Är ju lite samma karaktär som Yuffie i FF7 och Selfie i FF8, men blir 10000 ggr mer irriterande när hon får en röst.


signatur

"Writer and Fighter"

Den engelska rösten på Zelda i Breath of the wild haha UUUUUSHH !! Hon låter så jävla pantad. Den otroligt gnälliga Barry Wheeler i Alan Wake har också en sjukt störig röst.

Inaktiv
Skrivet av Johan Lorentzon:

Hon är ett exempel på varför vissa karaktärer inte ska ha röstskådisar. Är ju lite samma karaktär som Yuffie i FF7 och Selfie i FF8, men blir 10000 ggr mer irriterande när hon får en röst.

På tanke med någon som var irriterande med röst.
Bowser i Super Mario Sunshine.
Klarade av spelet för första gången på Switch och det lät så styggt när Bowser för en gångs skull kunde prata när man mötte honom i slutet.

Nu var han ju ingen spelbar huvudperson i det spelet men det var ändå störande.

Medlem

Navi - Ocarina of Time
Förvånad över att ingen sagt det tidigare, men det kanske inte räknas som en huvudkaraktär?
Hursomhelst kan jag nästan använda ett så starkt ord som hatar på Navi.
Så frustrerande och med en röst som skär hål på trummhinnorna. Det var mer än en gång som jag ville sluta spela pga Navi.

Medlem

Ok såg spelbar nu.
Tar då Ryo från Shenmue. Hatar inte karln, men ett riktigt sömnmedel är han.

Medlem

Connor i Assassin's Creed 3 och jag gick aldrig riktigt ihop. Älskar alla spelen, men Connor funkade inte alls tycker jag. Det funkade inte det här med hur man ena sekunden guidas runt i Boston och han är helt hänförd för att typ en timme senare bli en uppkäftig och obstinat idiot....Fick verkligen kämpa mig igenom det där spelet just på grund av honom..

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Jag älskar karaktärsgalleriet från kojima så det finns duktiga japaner som kan det där med karaktärsutveckling.

Däremot har jag väldigt svårt för Rico i Just Cause. Jag fattar att det är menat att vara kosmiskt men jag skrattar inte 🙄

Instämmer. Satt och spelade Death Stranding igår och tänkte tanken att jädrars vilka härliga karaktärer den mannen skapat.

Just Cause huvudkaraktär är ju alltid världen man befinner sig i. Rico är bara dockan man använder sig av för att ta sig runt i den så bara å ignorera honom^^.

Medlem
Skrivet av Erulv:

Vanille i Final Fantasy 13... Hon gjorde verkligen spelet helt ospelbart. Alla dessa huuh, aaah, oooh, iiih...

Här är ett 8minuters klipp (!!!!) med bara hennes ljud https://youtu.be/EYZDQNRQQh0

Preach!

123
Skriv svar