Två Metal Gear Solid-spel har plockats ner från digitala butiker

Robot
Två Metal Gear Solid-spel har plockats ner från digitala butiker
Medlem

"kanske på fler än ett sätt?"
NEJ.

Medlem

Bäst ifall de fokusear på 3:an och 4:an istället.
2:an har en passande grafisk stil som får det att se rätt snyggt ut.
3:ans djungel hade säkert sett snyggt ut med nya hårdvara.
4:an finns ju typ bara på PS3 och en ny version utan laddningstider och till flera format hade varit välkommet.

En komplett version av 5:an hade ju varit trevlig med, men det får vi förmodligen inte se, eller i alla fa inte än på länge.

Inaktiv
Skrivet av Fearnox:

4:an finns ju typ bara på PS3 och en ny version utan laddningstider och till flera format hade varit välkommet.

Jag hade det fysiskt och störde mig på de långa laddningstiderna mellan kapitlen men sen sålde jag den och köpte det digitalt istället (under en period när jag ville ha det mesta digitalt) och upptäckte att den digitala versionen inte hade dessa laddningstider.
Väldigt välkommet.

Ny versioner på sin höjd kan jag tänka mig att se när det kommer till Metal Gear men inga nya spel i serien.

Inaktiv

4:an i originalversionen installerar om varje kapitel, p.g.a. att spelet tog för mycket plats på dåtidens hårddiskar.

Legacy Collection & 25th anniversary Edition innehåller en uppdaterad version av spelet som installerar allt på en gång.

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Jag hade det fysiskt och störde mig på de långa laddningstiderna mellan kapitlen men sen sålde jag den och köpte det digitalt istället (under en period när jag ville ha det mesta digitalt) och upptäckte att den digitala versionen inte hade dessa laddningstider.
Väldigt välkommet.

Ny versioner på sin höjd kan jag tänka mig att se när det kommer till Metal Gear men inga nya spel i serien.

Skrivet av anon_331474:

4:an i originalversionen installerar om varje kapitel, p.g.a. att spelet tog för mycket plats på dåtidens hårddiskar.

Legacy Collection & 25th anniversary Edition innehåller en uppdaterad version av spelet som installerar allt på en gång.

Coolt, det visste jag inte.
Jag spelade igenom det strax efter det släpptes, typ 2/3 var cut-scenes och laddningstider

Inaktiv
Skrivet av anon_331474:

4:an i originalversionen installerar om varje kapitel, p.g.a. att spelet tog för mycket plats på dåtidens hårddiskar.

Legacy Collection & 25th anniversary Edition innehåller en uppdaterad version av spelet som installerar allt på en gång.

Så den digitala versionen som jag har på min Playstation 3 räknas till Legacy Collection eller 25th Anniversary Edition alltså?
Har alltid trott att det berodde på att den förra versionen jag hade var på skiva.

Inaktiv
Skrivet av Fearnox:

Coolt, det visste jag inte.
Jag spelade igenom det strax efter det släpptes, typ 2/3 var cut-scenes och laddningstider

Ja, man lär sig alltid något nytt.
Minns att det blev störande att titta på Snake när han stod där och rökte.

Inaktiv
Skrivet av anon_326145:

Så den digitala versionen som jag har på min Playstation 3 räknas till Legacy Collection eller 25th Anniversary Edition alltså?

Yes, det är samma

Legacy Collection säljs fortfarande, riktigt bra samling om man kan leva med att MGS3 inte är Subsistence (=gamla fixerade kameran).

Inaktiv
Skrivet av anon_331474:

Yes, det är samma

Legacy Collection säljs fortfarande, riktigt bra samling om man kan leva med att MGS3 inte är Subsistence (=gamla fixerade kameran).

Vad tråkigt med MGS3 till Legacy Collection.
Har istället HD Collection av MGS3 och det är Subsistance.
Förutom den förbättrade kameran så gillar jag även den för att de engelska ny versionerna av Metal Gear och Metal Gear 2: Solid Snake följer med där med.

2:an säljs fortfarande på GOG dock. Är inte längesen den började säljas där så kanske man löst det med licenserna på den versionen? Eller kanske fattas det content till skillnad från konsolversionen kanske?

Medlem

Hoppas de kmr tbx snabbt, alla behöver spela mgs2!

1
Skriv svar