Så kommer GTA: The Trilogy Definitive Edition att se ut på din Switch

Robot
Så kommer GTA: The Trilogy Definitive Edition att se ut på din Switch

Äntligen bilder även från Nintendo-versionen.

#gta-definitive-trilogy, #switch


Medlem

Hade inte allt för höga förhoppningar, men det här såg värre ut än vad jag trodde

Gnällkuk

Var taggad innan jag såg videos och bilder. Hade hoppats på klart mer än detta, San Andreas kommer eventuellt förbli ospelat.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Vad kul att de släpper stillbilder hela tiden o inte videos på hur spelet ser ut. (EDiT. Kom på att de släppt en trailer) Detta ser ut som en gammal unken soppa. R* borde ha remastrat GTA 4 istället tycker jag. Eller gjort riktiga remakes på dessa lastgamla spel. Det går ju knappast att göra gameplayet och kontrollen modern när spelet endast remastras från en PlayStation 2 era. Fast det hade ju blivit dyrt och tagit lång tid. Och R* är schweine giriga idag.
__________________________________________________________
Försökte Googla "Nirpa-fans" men hittade inget. Vad menas med den frasen?


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Det går ju knappast att göra gameplayet och kontrollen modern när spelet endast remastras från en PlayStation 2 era. Fast det hade ju blivit dyrt och tagit lång tid. Och R* är schweine giriga idag.
__________________________________________________________
Försökte Googla "Nirpa-fans" men hittade inget. Vad menas med den frasen?

Fast det är väll precis det är, kontroller och gameplay är det som är "remastrat" sen lite grafik på det hela.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Vissa av karaktärerna ser riktigt off ut med den nya designen, och speciellt dom i Vice City..

Miljöerna ser ju bra ut av det man har sett, med flera förbättringar. Men karaktärerna.. ouch..

Medlem
Skrivet av Molotov:

Fast det är väll precis det är, kontroller och gameplay är det som är "remastrat" sen lite grafik på det hela.

Tror dock inte det kommer bli i närheten av dagens känsla. Det lär inte bli ragdoll fysik heller. Tror fortfarande det kommer kännas väldigt stelt. Vapenhjulet är väl det som R* sagt att de kommer uppdatera.
Tror inte det går att göra bra remasters på PlayStation 2 eran.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Inaktiv
Förbättringar
Skrivet av CARTMAN:

Vad kul att de släpper stillbilder hela tiden o inte videos på hur spelet ser ut. (EDiT. Kom på att de släppt en trailer) Detta ser ut som en gammal unken soppa. R* borde ha remastrat GTA 4 istället tycker jag. Eller gjort riktiga remakes på dessa lastgamla spel. Det går ju knappast att göra gameplayet och kontrollen modern när spelet endast remastras från en PlayStation 2 era. Fast det hade ju blivit dyrt och tagit lång tid. Och R* är schweine giriga idag.
__________________________________________________________
Försökte Googla "Nirpa-fans" men hittade inget. Vad menas med den frasen?

Skrivet av Molotov:

Fast det är väll precis det är, kontroller och gameplay är det som är "remastrat" sen lite grafik på det hela.

Ja, precis. ”Remastrat” med GTA V handkontroll, förbättrad karta med markeringar, samt vapen och radiostation hjul som fanns i GTA V.

Gjorde en blogg idag om dessa förbättringar och att det är några förbättringar som jag verkligen ser fram emot.

Medlem

wow, trodde grafiken såg ut som den gjorde för att det inte skulle bli så stor downgrade te switch...

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Tror dock inte det kommer bli i närheten av dagens känsla. Det lär inte bli ragdoll fysik heller. Tror fortfarande det kommer kännas väldigt stelt. Vapenhjulet är väl det som R* sagt att de kommer uppdatera.
Tror inte det går att göra bra remasters på PlayStation 2 eran.

Det är inte PS2-spelen som "upphottas" det är nya spel i unreal engine. finns nog inget som hindrar dom från att ha ragdoll fysik osv.
Men men det återstår ju att se hur det blir.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Originalen ser bättre ut än remasters på switch?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Sammanfattningsvis: Som suddigt skit.

Kommer inte att röra detta med tång, ser bara hela projektet som en enorm cash grab.

Skrivet av Hipshot:

Originalen ser bättre ut än remasters på switch?

Nej.

Själv ser jag framemot förbättrade kontroller. Störde mig betydligt mer på kontrollerna än grafiken sist jag testade 3:an på Steam.

Inaktiv
Skrivet av Hipshot:

Originalen ser bättre ut än remasters på switch?

Nej, de ser mycket bättre ut än originalen.
Det är väl inte det snyggaste om man jämför med dagens spel men det är tillräckligt snyggt för mig.

Men kan säga att om de inte hade lagt till så mycket funktioner från Grand Theft Auto V i denna samlingen så hade jag nog tvekat lite innan jag köpte det.

Längtar tills det kommer fysiskt nästa månad och jag får spela de.

Inaktiv
Skrivet av hoppalängdhopp:

Nej.

Själv ser jag framemot förbättrade kontroller. Störde mig betydligt mer på kontrollerna än grafiken sist jag testade 3:an på Steam.

Visst, detta kanske räknas till kontrollen men jag gillar väldigt mycket att de lagt till Vapen hjulet i dessa spelen.
Om det fungerar som i GTA V så är det ju fantastiskt bra.

Medlem

Kul med alla Nintendohatare på det här forumet. Allt som görs till Nintendo är ständigt fel, men hyllar CP 2077 till skyarna trots att det såg ut som att det vore kokt i skit när det kom.

Skrivet av anon_326145:

Visst, detta kanske räknas till kontrollen men jag gillar väldigt mycket att de lagt till Vapen hjulet i dessa spelen.
Om det fungerar som i GTA V så är det ju fantastiskt bra.

Det är en förbättring helt klart med vapenhjulet. Det jag störde mig på sist i GTA 3 då jag testade var att man inte kunde styra kameran med höger styrspak/musen för att se sig omkring medans man körde bil. Kändes väldigt stelt och fastlåst.

Det här är nog dock inget jag kommer köpa på release då man har ett hundratals ospelade titlar för tillfället, men kommer absolut plocka upp denna trilogi senare vid nån rea eller så

Medlem
Skrivet av Lethenstroom:

Kul med alla Nintendohatare på det här forumet. Allt som görs till Nintendo är ständigt fel, men hyllar CP 2077 till skyarna trots att det såg ut som att det vore kokt i skit när det kom.

Oj vad du tar i.

Inget konstigt att folk reagerar på att något ser ut som skräp. Tvivlar starkt på att det är för att någon "hatar" Nintendo.

Det är bara en konsol liksom.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Lethenstroom:

Kul med alla Nintendohatare på det här forumet. Allt som görs till Nintendo är ständigt fel, men hyllar CP 2077 till skyarna trots att det såg ut som att det vore kokt i skit när det kom.

Fast Cyberpunk blev ju slaktat av såväl kritiker som kunder när det gäller konsolversionen (den som såg ut att vara kokt i skit). Körde PC versionen vid launch och visst, optimeringen var inte den bästa och det fanns en del buggar men sitter man på en dator som är någorlunda modern såg det riktigt vackert ut.

Vad gäller Nintendo så hatar folk på att de ständigt tar överpriser för 5 år för gammal hårdvara och lockar kunder med "roliga" gimmicks och nostalgi (Mario, Zelda och Pokémon). Dessa bilder ser fan skitsuddiga ut, som att man fotat genom smutsigt glas...

Medlem

Ser verkligen skit ut.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Det säljer förmodligen flest ex av Switch versionen, jag köper det där pga hybridkonceptet.

Medlem
Skrivet av Lethenstroom:

Kul med alla Nintendohatare på det här forumet. Allt som görs till Nintendo är ständigt fel, men hyllar CP 2077 till skyarna trots att det såg ut som att det vore kokt i skit när det kom.

Haha, "kokt i skit". Du kan inte ha spelat det om du anser att det är så fult. Spelet hade brister, men fult var det inte. Sen är man knappast "nintendohatare" för att man kritiserar deras skitmaskin, den är helt jävla kass prestandamässigt. Jag har en switch, och jag gillar den, men den är ju på väg att suga på ett hagelgevär varje gång man spelar ett spel som kräver mer än harpan.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem
Skrivet av Aesoprock:

Haha, "kokt i skit". Du kan inte ha spelat det om du anser att det är så fult. Spelet hade brister, men fult var det inte. Sen är man knappast "nintendohatare" för att man kritiserar deras skitmaskin, den är helt jävla kass prestandamässigt. Jag har en switch, och jag gillar den, men den är ju på väg att suga på ett hagelgevär varje gång man spelar ett spel som kräver mer än harpan.

Ps4 versionen såg definitivt ut som om den var kokt i skit.

Medlem
Skrivet av KeyserSoze:

Ps4 versionen såg definitivt ut som om den var kokt i skit.

Det har du rätt i. Det är ju inte spelet i sig som är fult dock. Det är konsolens odugliga innanmäte som inte orkade med bättre 🙂


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

Skiter i hur det ser ut. Jag hoppas bara att Wave 103 fortfarande finns kvar. Det är inte Vice City utan Animotion och Kim Wilde.

Skrivet av CARTMAN:

Vad kul att de släpper stillbilder hela tiden o inte videos på hur spelet ser ut. (EDiT. Kom på att de släppt en trailer) Detta ser ut som en gammal unken soppa. R* borde ha remastrat GTA 4 istället tycker jag. Eller gjort riktiga remakes på dessa lastgamla spel. Det går ju knappast att göra gameplayet och kontrollen modern när spelet endast remastras från en PlayStation 2 era. Fast det hade ju blivit dyrt och tagit lång tid. Och R* är schweine giriga idag.
__________________________________________________________
Försökte Googla "Nirpa-fans" men hittade inget. Vad menas med den frasen?

Här är glada nyheter till dig. Bara rykten fortfarande dock.

https://www.notebookcheck.net/Grand-Theft-Auto-4-remaster-rep...

https://www.dualshockers.com/a-gta-iv-remaster-could-be-arriv...

Inaktiv

Om det skulle visa sig att det stämmer så hoppas jag att de lägger till så att man snabbt kan växla mellan de tre huvudpersonerna precis som i GTA V.
Det skulle funka, tror det finns en PC mod med det till och med, så då vore det kul om det kom i ett färdigt spel med.

Medlem

Shit vilken kul nyhet! Tack så mycket för att du skickade dessa länkar. Denna remaster har jag velat ha i flera års tid. Verkar vara en trovärdig källa dessutom. Bara R* håller kvar vid den tyngre bilkörningen och inte går in och mixtrar för att göra den simplare som i GTA 5. Fordonsfysiken är magisk i GTA 4.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Inaktiv
Skrivet av Löfbergs lila:

Du menar växla mellan de tre olika spelen/expansionerna?

Ja kanske skulle gå nu med snabba SSD, knappast p Switch.

De två olika expansionerna utspelar sig samtidigt som GTA IV.
Så att lägga ihop allt i ett så att när man har spelat en stund med Nico så kan man klicka neråt på pilarna och välja Johnny.
Sen efter bankrånet så kan man välja den tredje personen. Precis som i GTA V.

Det skulle vara kul om det även kom till Nintendo Switch men om ryktet stämmer så verkar det tyvärr bara vara planerat till PS4, PS5, Xbox One, Series X/S och PC.
Men vem vet, om Definitive Edition säljer tillräckligt bra på Switch så kanske en remaster av GTA IV även kunna komma till Switch eller next Nintendo.

Medlem
Skrivet av Aesoprock:

Det har du rätt i. Det är ju inte spelet i sig som är fult dock. Det är konsolens odugliga innanmäte som inte orkade med bättre 🙂

Jag tror jag skyller på spelet, det är ju rätt dåligt optimerat även på tyngre hårdvara. Även fast det är snyggt.

1
Skriv svar