Battlefield 2042 - söker spelare

Medlem
Battlefield 2042 - söker spelare

Ska börja spela BF2042 på fredag och det hade varit jättekul att hitta några andra (gubbar) att spela med :).

Är en casual spelare, men fokuserar när det gäller och tycker att det är kul när man får igång ett bra lagarbete, oavsett om man vinner eller ej :).

Skicka gärna ett PM eller skriv här vad ni heter ingame, så addar jag er.

Medlem

Bra initiativ. Förhandsbokat spelet och är själv uppbunkrad och redo till fredagen.

Spelar från Xbox, men är ju crossplay och ska ju inte vara några problem. Heter Lirilesh där, frågan är vad ens BF2042 namn blir.

Medlem

Fan! Råkade ta bort mitt meddelande (för ivriga fingrar). Jag är gärna med, bokat hela fredagen för spel och kommer spela några timmar i veckan (det som tillåts med familj).

Xbox: Beera
Finns även tillgänglig på Discord 🙂😎

Medlem

Xbox series x: Domh3rr3

Sjukt taggad. Återfallit i bf1 sedan en tid tillbaka och jag ser fram emot kaoset som kommer bli med 128 spelare.

Medlem

Hittar inget sätt att uppgradera till gold edition själv, men efter Betan vet jag inte ens om jag vill det fast jag såklart vill vara med dag ett. Eller kan man typ gå med i PlayPro i en månad och lösa det den vägen?

Ärligt talat vet jag inte hur man finner mig på origin/ea-play men antingen är det samma som här eller Cowbell_Hero. Brukar och kommer lira med en nära vän, men lär gärna känna nya filurer. Pangar på PC, BF-veteran sedan codename eagle, men långt ifrån proffsig och har aldrig siktat på det. Föredrar nån slags härlig mix mellan try-hard gruppfokuserat samarbete och fånigheter som att smyga runt bland prickskyttar med c4. För mig är attityd viktigast, så länge man kan få sig ett gott skratt tillsammans så bryr jag mig inte så mycket om slutresultatet, det sista jag vill höra är gnäll och försöker (!) vara positiv själv.

Det vart lite långt, men tänker att det är lika bra om man vill träffa likasinnade. Eller så håller jag på bli gubbe i 35års ålder.

Geeks Gaming

Origin: JinxSwe
Steam: JinxSwe

Kommer även att fixa discord kanaler på FZ/Sweclockers discord. För de.

Frilansare

Kul! När kommer första dedikerade FZ-klanen? Eller det kanske inte heter så längre... (gubbe som är dålig på fps.)

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Kul! När kommer första dedikerade FZ-klanen? Eller det kanske inte heter så längre... (gubbe som är dålig på fps.)

Vem som än skapar den, jag vill vara med 😎

Medlem
Skrivet av Ledz:

Är en casual spelare, men fokuserar när det gäller

Det borde vara en officiell kategori att välja för att förklara sin gaming nivå

- Casual
- Fokuserar när det gäller
- Hardcore gamer

xD

Fredag bokad o ledig för battlefield!
Kanske inte är så många som lirar genom origin men tyvärr gör jag det. SWE1985.

Medlem

Vet någon om series x kommer att stödja mus och tangentbord till BF?

Medlem
Skrivet av PsykoFnask1985:

Fredag bokad o ledig för battlefield!
Kanske inte är så många som lirar genom origin men tyvärr gör jag det. SWE1985.

Jag kör också genom Origin och hoppas att man kan spela på en server utan Crossplay (no offense ni som kör konsoll, men med Aim-assist etc. är det inte fair play).
PC-vs-PC och konsoll-vs-konsoll ska det vara och må dessa världar aldrig mötas 😊.

För er som bara har spelat konsoll (jag har gjort både och), kan jag tipsa om att testa PC - det gör FPS-spelen mycket roligare och ofta snyggare också.

I synnerhet gamla gubbar som jag spelar mycket bättre på en PC 😉.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Det borde vara en officiell kategori att välja för att förklara sin gaming nivå

- Casual
- Fokuserar när det gäller
- Hardcore gamer

xD

Hehe, när jag väl har tid och kommer igång är jag Hardcore gamer, åtminstone för en kväll.

Kör alltid HC om det finns - kill cams, ff-off, HUD´s och annat trams är för kids 😉.

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Föredrar nån slags härlig mix mellan try-hard gruppfokuserat samarbete och fånigheter som att smyga runt bland prickskyttar med c4. För mig är attityd viktigast, så länge man kan få sig ett gott skratt tillsammans så bryr jag mig inte så mycket om slutresultatet, det sista jag vill höra är gnäll och försöker (!) vara positiv själv.

Så spelar jag också... fast ibland blir jag grumpy old man och säger med myndig röst till Snipers & Stridsvagnsförare som häckar i periferin och inte deltar i lagarbetet 😄.

Frilansare
Skrivet av Stripe:

Vet någon om series x kommer att stödja mus och tangentbord till BF?

"EA and DICE have confirmed that Battlefield 2042 on console, which is to say, on PS4, PS5, Xbox One, and Xbox Series X|S, will not support mouse and keyboard, which is great news, because the game does not have input-based matchmaking."
https://comicbook.com/gaming/news/battlefield-2042-beta-plays...

Medlem
Skrivet av Ledz:

Så spelar jag också... fast ibland blir jag grumpy old man och säger till Snipers och Stridsvagnsförare som häckar i periferin och inte deltar i lagarbetet 😄.

Så det var du!

Nej men det är nog det vanligaste folk retar sig på, även om det är upp till var och en att spela hur dom vill så känns det såklart surt om ena sidan är fullständigt passiv. Försöker dock göra det bästa av situationen i sådana lägen och framförallt undviker jag personligen kartor och spellägen som uppmuntrar den typen av spelstil. Med det sagt är det något väldigt zen med att panga huvuden på distans ibland, så jag försöker inte döma.

...

Helikoptrar däremot! ! ! .... !

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Så det var du!

Jaaaa....🤭

Skrivet av burkmopp:

Nej men det är nog det vanligaste folk retar sig på, även om det är upp till var och en att spela hur dom vill så känns det såklart surt om ena sidan är fullständigt passiv. Försöker dock göra det bästa av situationen i sådana lägen och framförallt undviker jag personligen kartor och spellägen som uppmuntrar den typen av spelstil. Med det sagt är det något väldigt zen med att panga huvuden på distans ibland, så jag försöker inte döma.

Snipa är kul ibland och man kan göra det på ett bra sätt. Som anfallare i Rush i BFV spelar jag ibland Reacon med lilla pickadollan uppgraderad till auto och inga scopes, sätter Beacons inne eller mycket nära zonen så att man hjälper gruppen och använder även rökgranater - en grym combo i Rush.

Skrivet av burkmopp:

Helikoptrar däremot! ! ! .... !

Vi har alla våra pet hates... 😊.

Inaktiv

Jag önskar er lycka till med servrarna!

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Hittar inget sätt att uppgradera till gold edition själv, men efter Betan vet jag inte ens om jag vill det fast jag såklart vill vara med dag ett. Eller kan man typ gå med i PlayPro i en månad och lösa det den vägen?

Jag kommer enbart spela spelet via EA Play Pro, så det kan du absolut göra.

Skrivet av burkmopp:

Helikoptrar däremot! ! ! .... !

Känner mig träffad, vad jag vi (jag) nu gjort?

Medlem
Skrivet av Ledz:

Ska börja spela BF2042 på fredag och det hade varit jättekul att hitta några andra (gubbar) att spela med :).

Antar att tanter också är välkomna? 🤔


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Ps5 : Aktiv_Slaktkniv

PTFO för det mesta, om det inte runnit ner för mycket siktvatten i strupen, då blir det mest Spray N’ Pray

Fredag och BF-släpp kan väl bli ganska blött framåt the small hours så att säga!

Klart bakåt, skott kommer!


signatur

Fifteen minutes, or it’s free!

Skrivet av Joakim Bennet:

Kul! När kommer första dedikerade FZ-klanen? Eller det kanske inte heter så längre... (gubbe som är dålig på fps.)

Fanns en på BF3 tiden


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Casualspelare, spelar från och till, mest pga familjen som tar mkt tid.
Gillar teamspel och när detta fungerar oavsett hur många "kills" man får 😉
Xbox: MegaJorg
Lägg till mig, jag kommer adda så många som möjligt från den här listan 😎
Jag spelar ju även andra spel som man kanske är liiite bättre på 😁

Medlem
Skrivet av RaXha:

Jag kommer enbart spela spelet via EA Play Pro, så det kan du absolut göra.

Får nog bli så om jag inte kommer på någon annan lösning.

Skrivet av RaXha:

Känner mig träffad, vad jag vi (jag) nu gjort?

Absolut ingenting fel alls på er som har förmågan att utnyttja dessa fordom till max, det kräver en viss skicklighet. Men rent designmässigt tycker jag att det tar ifrån spelet långt mer än vad det ger när 2 personer i en attack helikopter kan fritt slakta halva motståndarlaget utan någon som helst möjlighet till motstånd i praktiken. Det är helt enkelt varken kul eller engagerande när en situation är både förutsägbar och inte går att påverka eller motverka, om något är det slöseri med tid.

Det skulle kunna balanseras bättre med antingen bättre level-design där infanteri och andra fordon får ta mer plats i vissa områden eller med luftvärn som är faktiska hot. Betan visade tyvärr motsatsen, och jag är rädd att få se samma skit som i BF4 igen.

Medlem
Skrivet av Baronova:

Antar att tanter också är välkomna? 🤔

Självklart! Ni behövs för att lätta upp gubbigheten 😀.

Medlem

PS5 här och redo på fredag!

Psnick: Nmd241

Strategen in game

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Kul! När kommer första dedikerade FZ-klanen? Eller det kanske inte heter så längre... (gubbe som är dålig på fps.)

Plattoons heter det väll i Battlefield världen?

Har Dice sagt någonting om dem är med i BF2042?
Dem var ju väldigt integrerade i BF1 där du hade Plattoon emblemen på vapnen och om majoriteten av dem som tog en flagga var av samma plattoon så hissades även emblemet på flaggstången, sen försvann det med BFV.

Medlem
Skrivet av blackidus:

Plattoons heter det väll i Battlefield världen?

Har Dice sagt någonting om dem är med i BF2042?
Dem var ju väldigt integrerade i BF1 där du hade Plattoon emblemen på vapnen och om majoriteten av dem som tog en flagga var av samma plattoon så hissades även emblemet på flaggstången, sen försvann det med BFV.

Inte läst något/hört något om det nu dessvärre. Skulle bli förvånad om det inte fanns. Hoppas hoppas!

Medlem

Vi i Serious Rabarbersquad SRS är fortfarande aktiva om någon är sugen på att joina oss. Kravlöst sen BF2.

Medlem

Funderar själv på var man skall spela det, polarna kör på ps5 o jag tänkte oxo göra det men pga crossplay kanske det blir pc-versionen, samt att man då kan köra det på ea play pro.

Men hur blir det med snacket? Normalt kör vi ps5ans snackverktyg, och ps5 har inte riktigt ordnat discord ännu. Vill ju kunna snacka med polarna även fast ja kör på pc.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

12
Skriv svar