Elden Ring får ray tracing, men max 60 fps även på PC

Medlem

Kan inte nån skapa en Elden Ring - tråd som vi kan samla allt i? :)?

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Animationer och framerate behöver inte vara samma. De kunde köra animationerna i 60 om de nu absolut måste det, men själva spelets framerate kunde varit upplåst.

Och ja, det är okunskap från From Softwares sida. Glöm inte bort att det tog en moddare en timme eller två efter release för att släppa en patch som tog bort 30 fps begränsningen på Dark Souls. Enda problemet var att en stege i spelet blev lite buggad, men det var också allt...

Ja du kan absolut ha olika framerate på animationer och framerate men med just Souls spel så har du indikationer i animationerna som du som spelare ska reagera på. När du kör dessa i olika framerate då får du inte 100% kontroll över vilken frame i animationen som visas på skärmen. Det är just denna bit jag tror de valt att prioritera över en högre framerate.

Skrivet av Ender:

Att tro är gratis, att veta kostar.

Exakt. Många här tror att det är en beslut baserat på okunskap eller lathet. Ingen vet hur det egentligen är.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Minns i The Witcher 3 så fanns en inställning i options att köra 30 eller 60FPS.

vem vill låsa ett spel på 30FPS undrar jag?

Det fanns en tid när väldigt många spel kördes i 30 FPS, så man vande sig. Vissa spel är mer förlåtande med låga FPS, t.ex. tredjepersonsspel som Witcher 3. Och i vissa fall fanns det ett högre värde på grafiken som man kunde uppnå genom att låsa till 30 FPS än att låta det rulla i 60 FPS.

Medlem

Luktar dålig spelmotor där massa saker är syncade med fpsen. Yuck. Varför gör man inte bara rätt från början..

Medlem
Skrivet av papagoja:

Det fanns en tid när väldigt många spel kördes i 30 FPS, så man vande sig. Vissa spel är mer förlåtande med låga FPS, t.ex. tredjepersonsspel som Witcher 3. Och i vissa fall fanns det ett högre värde på grafiken som man kunde uppnå genom att låsa till 30 FPS än att låta det rulla i 60 FPS.

Vissa spel funkar med låst 30fps.
The Witcher 3 är inte ett sånt spel.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Vissa spel funkar med låst 30fps.
The Witcher 3 är inte ett sånt spel.

Du är medveten om att Witcher 3 kördes i låsta 30 FPS på tidigare generation konsoler?

Medlem
Skrivet av papagoja:

Du är medveten om att Witcher 3 kördes i låsta 30 FPS på tidigare generation konsoler?

Ja, jag provade det på Xbox One, jag blev helt förstörd av den dåliga upplevelsen

Å då är the Witcher 3 ett av mina favoritspel.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Trist. Jag körde en mod till Sekiro för att få 144 G-synkade FPS och det var fantastiskt. Hoppas något liknande kommer till ER.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Så länge det inte är som Blighttown i original-DS är jag nöjd.

Instämmer 👍

Medlem

Tycker ni inte om hur spelet ser ut köp det inte bara. Finns säkert något spel för er där ute. Själv så tycker jag att det ser perfekt ut och skulle vilja spela det så snart jag kan. Inga betor bara då.

Medlem

Lär väl knappast bli stöd för andra format än 16:9 heller vilket är synd tycker jag.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ja, jag provade det på Xbox One, jag blev helt förstörd av den dåliga upplevelsen

Å då är the Witcher 3 ett av mina favoritspel.

Jag har lirat igenom spelet nästan två gånger och jag har aldrig haft över 30FPS.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Proximately:

Jag har lirat igenom spelet nästan två gånger och jag har aldrig haft över 30FPS.

Ni borde få medalj


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ni borde få medalj


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

12
Skriv svar