Super Mario Odyssey-succén övertygade Miyamoto, planer finns på nytt 3d-Mario

Robot
Super Mario Odyssey-succén övertygade Miyamoto, planer finns på nytt 3d-Mario

3d-spelen har haft svårt att nå 2d-siffrorna.

#nintendo, #shigeru-miyamoto, #super-mario-odyssey


Medlem

Bring back 2D !


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av Meurik:

Bring back 2D !

No thanks. Den dimensionen hör hemma på 90-talet. Personligen föredrar jag 3d spel.
________________________________________
Så de börjar planera ett nytt 3d Mario så här 4 år efter Odyssey releasen. Det går inte fort direkt. Min Switch bara samlar damm..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Det bästa årtiondet!

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

No thanks. Den dimensionen hör hemma på 90-talet. Personligen föredrar jag 3d spel.
________________________________________
Så de börjar planera ett nytt 3d Mario så här 4 år efter Odyssey releasen. Det går inte fort direkt. Min Switch bara samlar damm..

Ironiskt att personen som gnäller om 90-talet, har namnet "Cartman". En karaktär från en tv-serie som hade premiär... på 90-talet!

Skrivet av Mortyman:

Det bästa årtiondet!

Exakt! Så många bra spel och serier (särskilt tecknade) under 80 och 90-tal.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Tycker att det är synd att 3D spelen inte gått lika bra som 2D spelen.

Bortsett från SMB3 och World så tycker jag det inte finns något spel som slår 3D spelen.

Galaxy 1 och 2, Oddessy och M64 är absolut de bästa Mario spelen.

Medlem
Skrivet av Winzi:

Tycker att det är synd att 3D spelen inte gått lika bra som 2D spelen.

Bortsett från SMB3 och World så tycker jag det inte finns något spel som slår 3D spelen.

Galaxy 1 och 2, Oddessy och M64 är absolut de bästa Mario spelen.

Odyssey hade sålt 22 miljoner fram till 30 september i år så det är ju en rasande succé. Sen har väl New Super Mario spelen till DS och Wii sålt mer men annars är nog Odyssey det högst säljande.

Medlem

Odyssey var ju supermysigt, önskar mig mycket mer utmaning i kommande spel dock.
Skulle kunna vara helt fantastiskt om dem triggade upp svårighetsgraden lite i alla fall.

2D passar på bärbart/mobil medans 3D är bäst på stor TV.

Medlem
Skrivet av lasselason:

Odyssey hade sålt 22 miljoner fram till 30 september i år så det är ju en rasande succé. Sen har väl New Super Mario spelen till DS och Wii sålt mer men annars är nog Odyssey det högst säljande.

Jo det är klart, Oddessy är ju det spel som fått dem att "tänka om angående 3D" enligt artikeln.

Men om man bortser från Oddessy så verkar det i alla fall enligr Nintenso som om 2D spelen gått bättre helt enkelt.

Medlem
Skrivet av Winzi:

Jo det är klart, Oddessy är ju det spel som fått dem att "tänka om angående 3D" enligt artikeln.

Men om man bortser från Oddessy så verkar det i alla fall enligr Nintenso som om 2D spelen gått bättre helt enkelt.

Ja så är det ju, samtidigt sålde ju 3d spelen såsom Galaxy 1 och 2 väldigt bra men såklart inte i närheten av 2d Mario till Wii som sålde över 30 milj. ex.

Gen
Medlem

Odyssey var bra men 3D World är min personliga favorit.

Medlem
Skrivet av Gen:

Odyssey var bra men 3D World är min personliga favorit.

Ja det är helt magnifikt. Det är så sjukt många smarta och roliga spelmekaniker.

Medlem

Super Mario Bros 3... är svårslaget, onekligen.

Men visst kan det vara kul med Mario i 3D också, absolut. 2D är dock förstahandsvalet utan minsta tvekan.

Medlem

New Super Mario Bros U Deluxe eller vad det heter. Det har gått varmt hemma! Men 3D world är också skoj. Dock lite för svårt för yngsta grabben.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Gen:

Odyssey var bra men 3D World är min personliga favorit.

Tycker båda var ungefär lika roliga men lite mer variation i Odyssey.

So parentes så klarade jag 3D world utan Long jump (ducka+hopp) då jag inte visste att det var en thing o spelet aldrig säger det (vad jag märkte IAF)

Medlem
Skrivet av BiffTannen:

Ja det är helt magnifikt. Det är så sjukt många smarta och roliga spelmelaniker.

Nu var det ett tag sen jag körde spelet på wiiu. Men jag har för mig spelet blev för enkelt tack vare att man kunde bli en katt. Och sen gillar jag inte tidsbegränsning.
Föredrar 3d Mario i stil med 64 sunshine och Odyssey.

Inaktiv

Odessey är kanske det sämsta Mariospelet av de "riktig a" Mariospelet, dvs inte Dr Mario och Hotel Mario osv. Fanns inte tillstymmelse till utmaning utan man sprang bara omkring i fina världar som aldrig riktigt lockade till utforskning i min mening förutom staden och bonusbanan i slutet när man springer omkring på slottsgården. Mysigt spel men väldigt lamt.

Medlem

Men 12 millioner är väll rätt bra ändå tycker jag iaf tycker det är lite trist att det görs så många 2d spel visst dom är säkert bra men nu går det ju göra riktigt bra 3d spel hade hoppats på ett nytt 3d rayman

Gen
Medlem
Skrivet av caracarn:

So parentes så klarade jag 3D world utan Long jump (ducka+hopp) då jag inte visste att det var en thing o spelet aldrig säger det (vad jag märkte IAF)

Menar du att om man inte gör en enda Long jump i en sparfil och varvar spelet så vinner man något speciellt?

Medlem

Ingenting slår Super mario galaxy 1. Får goosebumps varje gång jag spelar det


signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2

Medlem

Om de fortsätter med 2D så vill jag ha något i stil med smb 2 / doki doki panic.

Mynt bör ha en innebörd, och i smb2 så används dem för att spela med mellan banorna för att försöka få extraliv. Man borde kunna uppgradera något kanske. Sparsamt med mynten. Kanske en hälsomätare eller vad som så att det känns nytt.

Varierande musik tack. Det sämsta med new mario är den irriterande "bah bah" musiken.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Gillade minispelet Bowsers Fury också. De får gärna göra fler 3D Mario. Jag hade inte förväntat mig något annat heller iofs.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Nu var det ett tag sen jag körde spelet på wiiu. Men jag har för mig spelet blev för enkelt tack vare att man kunde bli en katt. Och sen gillar jag inte tidsbegränsning.
Föredrar 3d Mario i stil med 64 sunshine och Odyssey.

Ja kattdräkten är kanske lite op men spelet är ändå mer utmanande än Odyssey tycker jag. Där sprang man igenom allt och tog stjärnor av en slump. Borde varit mer gömda som i tex Mario 64. Dock tycker jag samtliga "vanliga ordinarie" mariospelen som släpps håller hög klass.

1
Skriv svar