Peppa inför Witcher säsong 2 med den nya officiella trailern

Medlem

Det här blir nog bra.. trevligt när Amazon och Netflix samarbetar för os gillar Fanatasy.
Först Wheel of Time och sedan när den börjar bli klar släpps Witherspoon det här blir bra.

Medlem

Jag är officiellt peppad! Kommer att bli underhållande! Så mycket media att konsumera, multimedia!


signatur

/MJ

Medlem

Om jag inte har något annat att se så ser jag denna. Deras val av tidshopp utan förklaring i s1 har dödat all hype.

Medlem

Stängde av trailern direkt när rappen börja... Vafan tänker dom med? Tror dom fantasy fans blir upphetsad av gangsterrap? Näe, skippar nog denna serie om jag ska vara ärlig. Verkar som det är helt inkompetenta människor bakom styret och jag orkar inte lägga ned tid på något som i slutändan kommer göra mig besviken. Henry och ciri tjejen är dom enda som är castade bra men det kan inte lyfta en hel serie. Tack å hej hujedamig.

Medlem

Tittar aldrig på trailers för någonting som jag redan vet att jag tänker titta på.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av McRaoul:

Stängde av trailern direkt när rappen börja... Vafan tänker dom med? Tror dom fantasy fans blir upphetsad av gangsterrap? Näe, skippar nog denna serie om jag ska vara ärlig. Verkar som det är helt inkompetenta människor bakom styret och jag orkar inte lägga ned tid på något som i slutändan kommer göra mig besviken. Henry och ciri tjejen är dom enda som är castade bra men det kan inte lyfta en hel serie. Tack å hej hujedamig.

Jag är ett stort fan av både fantasy och rap. Förstår inte alls varför det inte skulle fungera rent generellt. Postade den här i musiktråden i början på veckan vilket bokstavligen är fantasy (LOTR) + rap (Wu-tang clan). Det finns väldigt många som gillar rap och fantasy.

Sen går det också att argumentera om Kanye West är "gangster rap" överhuvudtaget. Låten berör ju definitivt inte gangster grejer, det är ju monster referenser från skräckfilmer, den heter t.o.m. Monster (vilket antagligen är varför trailer-producenterna valde den)
Kanye brukar vanligtvis tillskrivas att hans album College Dropout från 2004 faktiskt dödade gangster rapen (det blev i alla fall betydligt mer opopulär) och gjorde hiphop mainstream. Han personligen har ju definitivt ingen gangster bakgrund.

Sen kan jag hålla med om att den faktiska låten inte är särskilt bra(är personligen inte ett fan av Kanye heller) och jag håller med om att castingen som bäst är sisådär.

Hypen för The Witcher Säsong 2 går på tomgång hos mig.

Medlem
Skrivet av justabit:

Jag är ett stort fan av både fantasy och rap. Förstår inte alls varför det inte skulle fungera rent generellt. Postade den här i musiktråden i början på veckan vilket bokstavligen är fantasy (LOTR) + rap (Wu-tang clan). Det finns väldigt många som gillar rap och fantasy.

Sen går det också att argumentera om Kanye West är "gangster rap" överhuvudtaget. Låten berör ju definitivt inte gangster grejer, det är ju monster referenser från skräckfilmer, den heter t.o.m. Monster (vilket antagligen är varför trailer-producenterna valde den)
Kanye brukar vanligtvis tillskrivas att hans album College Dropout från 2004 faktiskt dödade gangster rapen (det blev i alla fall betydligt mer opopulär) och gjorde hiphop mainstream. Han personligen har ju definitivt ingen gangster bakgrund.

Sen kan jag hålla med om att den faktiska låten inte är särskilt bra(är personligen inte ett fan av Kanye heller) och jag håller med om att castingen som bäst är sisådär.

Hypen för The Witcher Säsong 2 går på tomgång hos mig.

Du tillhör en minoritet, men kul för dig antar jag.

Medlem
Skrivet av McRaoul:

Du tillhör en minoritet, men kul för dig antar jag.

Det är inte min uppfattning. Då får du nog hitta någon källa till ditt påstående.
För mer känslan att det är du personligen som inte tycker om rap och du vill klumpa ihop alla fantasy fans till att ha samma åsikt.

Medlem

tidsenlig musik hör väl till

Medlem
Skrivet av McRaoul:

Jag tycker inte rap klingar väl med polsk fanstasy som är baserad på forntida folksägner, men det är vad jag tycker. Dom flesta bryr sig inte, vissa hatar det (som jag) och vissa muppar tycker det passar bra (som du). Hoppas serien floppar, jag tänker inte se den i vilket fall😂

Men du tycker att electro har med polsk fantasy att göra? Det hade hjälpt om du försökt föra en diskussion istället för gå till påhopp på personer som inte har samma åsikt som du själv.

Medlem
Skrivet av McRaoul:

Hahaha det är bara att titta lite längre upp i kommentarstråden lillevän, behöver ingen djupdykning för att förstå det. Samma visa lyder om man kollar på youtube videons högst upptummade kommentarer. Rap och fantasy går lika bra ihop som jordnötssmör och majonnäs.

Du kan åtminstone försöka hålla god ton...

När jag läser tråden så är det du och en till som tycker så, resten verkar påpeka att låtvalet är dåligt(vilket jag skrev att jag håller med om), inte att rap och fantasy inte går ihop.

Medlem
Skrivet av Kamikazeb:

Men du tycker att electro har med polsk fantasy att göra? Det hade hjälpt om du försökt föra en diskussion istället för gå till påhopp på personer som inte har samma åsikt som du själv.

Har aldrig sagt det, lägg ord i munnen på någon annan. Och om jag anser att folk som har risiga åsikter är muppar så kommer jag säga det. Ditt problem om du tar illa upp.

Medlem
Skrivet av justabit:

Du kan åtminstone försöka hålla god ton...

När jag läser tråden så är det du och en till som tycker så, resten verkar påpeka att låtvalet är dåligt(vilket jag skrev att jag håller med om), inte att rap och fantasy inte går ihop.

God ton... är du så känslig? Beror på vilken fantasy. Polsk fantasy baserad på gamla folksägner passar inte bra med rap. Pungt slut.

Medlem
Skrivet av McRaoul:

God ton... är du så känslig? Beror på vilken fantasy. Polsk fantasy baserad på gamla folksägner passar inte bra med rap. Pungt slut.

Nej, men jag tycker ändå vi är bättre än att hålla på med personpåhopp på fz.

Jag håller inte med. Punkt slut.

Medlem
Skrivet av justabit:

Nej, men jag tycker ändå vi är bättre än att hålla på med personpåhopp på fz.

Jag håller inte med. Punkt slut.

Personpåhopp? Seriöst? 😂😂😂
McRaoul kommer med vettiga poänger; rap och polsk fantasy är en synnerligen oangenäm kombination.

On topic, kommer aldrig någonsin att se säsong två. Första säsongen är tio förslösade timmar av mitt liv som jag aldrig kommer att få tillbaka. Det var misscastad smörja från början till slut.

Medlem
Skrivet av Das Davve:

Personpåhopp? Seriöst? 😂😂😂
McRaoul kommer med vettiga poänger; rap och polsk fantasy är en synnerligen oangenäm kombination.

On topic, kommer aldrig någonsin att se säsong två. Första säsongen är tio förslösade timmar av mitt liv som jag aldrig kommer att få tillbaka. Det var misscastad smörja från början till slut.

Att börja kalla personer för saker istället för att föra sakligt diskussion är det ja. Helt onödigt eftersom det inte tillför något annat än att undergräva personer när man saknar argument.

Han har ju inga poänger alls. Han har ju bara bestämt sig för för att rap och polsk fantasy inte går ihop; eller hävdar han att serien är uteslutet riktat mot polacker och man inte lyssnar på rap i Polen?

Kom med lite vettiga poänger du då, om du har samma åsikt.

Det finns inget som skulle göra rap mer illegitimt än någon annan musik, det är trailer musik som talar till en modern publik på något som ändå bygger på fantasier, det är inte in-universe, Geralt står inte och rappar framför Cirilla. Jag förstår verkligen inte varför ni är så upprörda över musikvalet.

Avstängd
Skrivet av justabit:

Att börja kalla personer för saker istället för att föra sakligt diskussion är det ja. Helt onödigt eftersom det inte tillför något annat än att undergräva personer när man saknar argument.

Han har ju inga poänger alls. Han har ju bara bestämt sig för för att rap och polsk fantasy inte går ihop; eller hävdar han att serien är uteslutet riktat mot polacker och man inte lyssnar på rap i Polen?

Kom med lite vettiga poänger du då, om du har samma åsikt.

Det finns inget som skulle göra rap mer illegitimt än någon annan musik, det är trailer musik som talar till en modern publik på något som ändå bygger på fantasier, det är inte in-universe, Geralt står inte och rappar framför Cirilla. Jag förstår verkligen inte varför ni är så upprörda över musikvalet.

Så rappmusik för dig är synonymt med modern publik? Intressant.

Medlem
Skrivet av justabit:

Nej, men jag tycker ändå vi är bättre än att hålla på med personpåhopp på fz.

Jag håller inte med. Punkt slut.

https://youtu.be/Xl8a2nbec54

Oändligt bättre. Nu är det pungt slut.

Medlem
Skrivet av Chrille_H:

Så rappmusik för dig är synonymt med modern publik? Intressant.

Inte bara, men det är en del av det ja.

Skrivet av McRaoul:

https://youtu.be/Xl8a2nbec54

Oändligt bättre. Nu är det pungt slut.

Bättre visst, men inte så mycket bättre. Det är ju W3 musiken.

Medlem
Skrivet av McRaoul:

https://youtu.be/Xl8a2nbec54

Oändligt bättre. Nu är det pungt slut.

Finns ju ingen pacing i det där överhuvudtaget, håller med om stilen på musiken passar men men det är ju bara samma joddlande hela trailern och passar ju inte hur stämningen byggs upp alls. Absolut inte oändligt bättre. Obegripligt för mig.

Medlem
Skrivet av Kamikazeb:

Finns ju ingen pacing i det där överhuvudtaget, håller med om stilen på musiken passar men men det är ju bara samma joddlande hela trailern och passar ju inte hur stämningen byggs upp alls. Absolut inte oändligt bättre. Obegripligt för mig.

Det är sant att tempot inte fungerar, det är därför dom anpassade trailern till den bedrövliga rapp låten. Tycker ändå att det är bättre.

12
Skriv svar