Forza Horizon 5 är största Xbox Game Studios-premiären någonsin

Robot
Forza Horizon 5 är största Xbox Game Studios-premiären någonsin

4,5 miljoner spelare första dygnet.

#forza-horizon-5


Medlem

Jag spelade 10h första dygnet, det är riktigt roligt.
"Tur" att man är sjuk just nu, annars hade jag aldrig hunnit med mer än 2-3.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Redaktör
Skrivet av smuts:

Jag spelade 10h första dygnet, det är riktigt roligt.
"Tur" att man är sjuk just nu, annars hade jag aldrig hunnit med mer än 2-3.

En perfekt tajmad sjukdom kan inte överskattas! Jag drog på mig ett ryggskott och blev hemma typ en vecka precis när jag hade köpt Xbox 360 och Forza Motorsport 2. Ingen trodde mig...

Krya på dig får jag väl säga. Hoppas du inte tar illa upp.


signatur
Medlem

Välförtjänt spelet är helt underbart grattis MS

Medlem

Otroligt härligt spel, men med vissa barnsjukdomar även på Xbox Series X. Framförallt är det mycket problem med att man tappar uppkopplingen till deras servrar.

Sen vet jag inte om det är en bugg eller en märklig inställning, men varje gång jag startar spelet så har det bytt tillbaka till den allra första bilen (en Toyota Supra) som jag valde. Otroligt störigt.

Nån mer som upplever det här och vet om det går att ändra?

Medlem

Skulle bara testa eftersom jag fick tag på gamepass för 10 spänn första månaden, fastnade mer än vad jag ville. Lagt ner några timmar nu. Helvete.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av bluebird:

Otroligt härligt spel, men med vissa barnsjukdomar även på Xbox Series X. Framförallt är det mycket problem med att man tappar uppkopplingen till deras servrar.

Sen vet jag inte om det är en bugg eller en märklig inställning, men varje gång jag startar spelet så har det bytt tillbaka till den allra första bilen (en Toyota Supra) som jag valde. Otroligt störigt.

Nån mer som upplever det här och vet om det går att ändra?

Det med uppkoppling har jag också märkt av, inget som stör en så mycket dock. Har inte upplevt att den byter bil!

Jag är helt såld för övrigt


signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

Medlem

Jag kan inte spela. Kör genom Game pass. Spelt bara stänger ner sig efter 10 sek, inga felmeddelanden. Kunde spela 1 timme igår och VILL spela mer. Verkar vara många som har samma bekymmer.

Medlem
Skrivet av spawnslayer:

Jag kan inte spela. Kör genom Game pass. Spelt bara stänger ner sig efter 10 sek, inga felmeddelanden. Kunde spela 1 timme igår och VILL spela mer. Verkar vara många som har samma bekymmer.

Jag hade problem att ens starta spelet igår. Ladda ner igen sen var det inga problem. (Xbox series x)

Gnällkuk
Skrivet av bluebird:

Otroligt härligt spel, men med vissa barnsjukdomar även på Xbox Series X. Framförallt är det mycket problem med att man tappar uppkopplingen till deras servrar.

Sen vet jag inte om det är en bugg eller en märklig inställning, men varje gång jag startar spelet så har det bytt tillbaka till den allra första bilen (en Toyota Supra) som jag valde. Otroligt störigt.

Nån mer som upplever det här och vet om det går att ändra?

Kan det vara så att du har satt den som favorit och att det är din enda favorit?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Spelat mer än vad jag vill erkänna. Tur att man har tid över, och att vädret är som det är.

Röstar för ett månadsvis race via FZ med troféer på hemsidan till vinnarna.

Medlem

Grymt bra spel, hade lite problem som tidigare nämnt att man flera gånger tappade uppkopplingen till deras servrar men det var ju inget som hindrade en från att spela vidare.

Men kanske inte så konstigt med lite server problem om det är 4,5 miljoner spelare som vill sätta tänderna i det direkt

Medlem
Skrivet av spawnslayer:

Jag kan inte spela. Kör genom Game pass. Spelt bara stänger ner sig efter 10 sek, inga felmeddelanden. Kunde spela 1 timme igår och VILL spela mer. Verkar vara många som har samma bekymmer.

Yes samma här. PC/Game pass. Ofta när det är något renderat klipp som ska spelas.
Finns några trådar om detta online, Har provat stänga av alla prg. som rekommenderas, virus/rgb/etc.
Fortfarande strul, ska testa återställa reseta i kväll

Windows central

Medlem

Har knappt spelat Forza tidigare så ville bara testa igår och fastnade direkt mycket roligare än vad jag trodde. Jobbar igenom backloggen just nu men det här är ett perfekt spel att hoppa in 1 tim i eller så och avsluta kvällen med!

Medlem

Rekordet lär inte stå sig så länge då de släpper gratis Halo-multiplayer nästa månad.

Medlem
Skrivet av spawnslayer:

Jag kan inte spela. Kör genom Game pass. Spelt bara stänger ner sig efter 10 sek, inga felmeddelanden. Kunde spela 1 timme igår och VILL spela mer. Verkar vara många som har samma bekymmer.

Tråkigt att höra.
Såg du FZ's artikel igår om eventuella quick-fixes?

https://www.fz.se/nyhet/288337-manga-pc-spelare-rapporterar-p...

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Kan det vara så att du har satt den som favorit och att det är din enda favorit?

Tack för tips, jag ska kolla upp om det är det som är orsaken.

Medlem

Och om en månad slår dem rekord igen. Och ja, det är väldigt snyggt på Xbox One X också.

Gen
Medlem

Väldigt likt FH4 men det är ingen kritik då 4an var grym. Inte haft några större problem förutom Accessability rösten som aktiveras varje gång jag startar spelet samt att det tar 2 minuter att komma förbi splash screen men det beror nog på att jag sitter på äldre drivisar (472.12)

Ambassadör
Xbox

Välförtjänt. Så jäkla roligt spel.

Undrar vad Halo kommer upp i nästa månad...


signatur

Jump in.

Dex
Medlem
Skrivet av Margy:

Rekordet lär inte stå sig så länge då de släpper gratis Halo-multiplayer nästa månad.

Ja har svårt att se att inte Halo kommer slå detta också, men väldigt imponerande!

Lite orättvist kanske mot tidigare spel då hade det inte kommit på Gamepass hade det nog varit lite mindre spelare så svårt att jämföra mot tidigare spel tycker jag ändå

Medlem

För dem det inte fungerar för...

Sitter själv på gamepass pc och det kraschade konstant. Jag löste genom att:
1. Pausa antivirus i tio min (sitter på Avast, räcker med 10 då det verkar vara mest när man kommer in i huvudspelet.)
2. Starta spelet som admin (start menu, ikon/nyligen tillagd, mer, kör som admin.)
3. High/rekommenderade grafikinställningar (extreme, ultra och medium(!!) kraschar för mig...)

Kanske det hjälper för er, kanske inte. Either way, godspeed.

Medlem

Spelade igår på XsX, kom upp vita prickar diagonalt med jämna mellanrum på tvn. Trodde först Xboxen var körd, att det blivit problem med HDR, läste det på internet. Plus att ljudet hade problem i spelet, kom tillfällen där det hackade till.
Visade sig att problemet var att jag körde ljudet på min tv, samtidigt som jag hade ljud-ut på Xboxen som var bitström. Ändrade till stereo, sen funkade det fint igen.
Aldrig varit mer om något liknande tidigare.

Medlem

Jag har ännu inte spelat klart varken Forza 3 eller 4 och Motorsport.
Eftersom Forza 5 ser ut lika dant så väntar jag ett tag.


signatur

autograph

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Dex:

Ja har svårt att se att inte Halo kommer slå detta också, men väldigt imponerande!

Lite orättvist kanske mot tidigare spel då hade det inte kommit på Gamepass hade det nog varit lite mindre spelare så svårt att jämföra mot tidigare spel tycker jag ändå

Forza Horizon 4 släpptes också direkt på Xbox Game Pass...


signatur

Jump in.

Dex
Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Forza Horizon 4 släpptes också direkt på Xbox Game Pass...

Ah..... Glöm helt vad jag sa i så fall. Trodde FH4 kom ut långt innan Gamepass fanns!

Grymt imponerande ändå, men tror Halo kommer slå det snart! Hade varit väldigt förvånande annars

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Dex:

Ah..... Glöm helt vad jag sa i så fall. Trodde FH4 kom ut långt innan Gamepass fanns!

Grymt imponerande ändå, men tror Halo kommer slå det snart! Hade varit väldigt förvånande annars

Hehe.

Ja, jag håller med, Halo kommer bli gigantiskt. MP är ju F2P så det är ju inte ens ett krav att ha Xbox Live Gold på konsol... det kommer spelas av typ...alla. Blir nog stort på PC också.


signatur

Jump in.

Dex
Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Hehe.

Ja, jag håller med, Halo kommer bli gigantiskt. MP är ju F2P så det är ju inte ens ett krav att ha Xbox Live Gold på konsol... det kommer spelas av typ...alla. Blir nog stort på PC också.

Ja verkligen! Själv kan jag inte förstå hur folk kan spela FPS med en kontroller då jag tycker det är grymt svårt att träffa något, men många är kanske bara mycket bättre på det än vad jag är! Blir nog till att skaffa det till PC istället

Fast kom på att denna tråden var ju om FH5 så ska inte spåra ur den mer nu

Testade spelet på PC en timma, trist nog så hoppade inte force feedback på (XBox Series X kontroll till PC) så det kändes lite "platt". Ett annat minorproblem är att det är svårt att bli av med aliasing på tunna räcken, elkablar och galler oavsett upplösning, anti-aliasing i spel eller drivrutin. Har aldrig kört igenom et Forza tidigare, får se om detta fastnar...

Nog för att man har racingsätet med Trustmasterratt, pedaler samt växelspak, men har inte orkat koppla in den på flera år, osäker om spelet stödjer grejerna.

Redaktör
Skrivet av Dalton Sleeper:

Testade spelet på PC en timma, trist nog så hoppade inte force feedback på (XBox Series X kontroll till PC) så det kändes lite "platt". Ett annat minorproblem är att det är svårt att bli av med aliasing på tunna räcken, elkablar och galler oavsett upplösning, anti-aliasing i spel eller drivrutin. Har aldrig kört igenom et Forza tidigare, får se om detta fastnar...

Nog för att man har racingsätet med Trustmasterratt, pedaler samt växelspak, men har inte orkat koppla in den på flera år, osäker om spelet stödjer grejerna.

Om du inte gjort det, testa att dra ur och koppla i kontrollen igen. Det har hjälpt mig när FF inte kickat igång direkt. Eller starta om spelet.


signatur
12
Skriv svar