Snabbkollen – Hur intressant är GTA: The Trilogy?

Robot
Snabbkollen – Hur intressant är GTA: The Trilogy?
Inaktiv

Den var het fram tills att man visade gameplay. De har varit lata, lagt så lite energi det bara går på det här. Förväntade mig minst en grafik i GTA Vs kvalité. Men nu ser det så gott som likadant som jag minns det och varför ska jag då spela om det?

Medlem

Jag gillade originalen, körde dem för första gången för bara några år sedan och de håller fortfarande. Det jag sett från denna utgåva ger mig ingen som helst anledning att skaffa den, inte för det pris som de begär. Så jag röstade på iskallt. Med det sagt om man inte äger originalen så kanske det kan vara värt att skaffa den, hade jag inte ägt dem redan så hade jag nog varit avsevärt mycket mer intresserad och säkerligen röstat på het.

Medlem

Kommer inte till Game Pass PC, så varför skulle jag vara intresserad.

Medlem

Känns inte så edgy längre att köpa horor, skjuta oskyldiga och langa knark som när man var 12, så nej, föga intressant.

Medlem

Reddit har många pärlor från dessa släpp, till exempel:

https://www.reddit.com/r/gaming/comments/qr9k96/definitive_ed...

Medlem

Jag var sugen men så fick jag se det läckta gameplayet och då blev det rätt svalt, i alla fall för den prislappen.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Måste säga att det ser bedrövligt ut, speciellt GTA3 och VC.
SA ser cartoony ut på nå sätt.

GTASA kommer till Quest 2 som en VR version, undra om det kommer se ut som detta.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Förväntade mig bättre grafik än vad som har visats samt att alla låtarna är inte med så del av känslan kommer inte vara där.
Om de kommer "gratis" till gamepass så kommer jag iaf starta upp Vice City.

Medlem

Gammalt spel med gammal grafik och spelbarhet. Intresset är väldigt svalt.

Medlem

Det här är ju ett uppenbart rushjobb bara för att försöka tjäna lätta stålar på trenden med remasters.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Redaktör
Skrivet av anon_78917:

Den var het fram tills att man visade gameplay. De har varit lata, lagt så lite energi det bara går på det här. Förväntade mig minst en grafik i GTA Vs kvalité. Men nu ser det så gott som likadant som jag minns det och varför ska jag då spela om det?

Ska väl vara om man missat dem, kanske också om kontrollerna moderniserats. De var väldigt klumpiga senast jag körde GTA 3 för massa år sen.


signatur
Medlem

Jag är superpepp på alla tre spel. Ska bli kul att köra igenom dom igen eftersom jag har så många minnesfragment från spelen men kommer inte ihåg hur allt hänger ihop. Som sagt, superpepp. Blir helgens spel.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Var sugen tills jag bl.a. såg hur många låtar som försvunnit, alldeles för mycket bra musik som är borta från originalen som tillförde mycket till både miljön och stämningen i spelen. Sedan är det annat som har ändrats/tagits bort. Men även hur usla många av dom nya karaktärsmodellerna ser ut. Mycket ser plastigt ut eller som vax. Ett av alla exempel är ju t.ex. det som burkmopp har länkat tidigare i denna tråd.

Känns som att man spelade "Definitive Edition" av dessa spel när dom släpptes för 20 år sedan, när all musik fanns med och ingenting var borttaget.

Medlem

Känns alltid problematiskt för mig med sånna här uppdateringar.. Om man ser spel som en kulturartefakt.. lixom.. Så finns det något problematiskt med att egentligen göra några som helst ändringar utöver att se till att det fungerar bra och är kompatibelt på moderna datorer/konsoller utan att det blir knas och krash, samt möjligtvis göra så man kan höja upplösningen.

Det finns ett South Park avsnitt om detta som egentligen säger allt jag vill säga om detta - det som handlar om att dom försöker förhindra George Lucas och Steven Spielberg att uppdatera India Jones och Star Wars med moderna effekter osv.

- "What if they had modified the roman colosseum every year - it would just be another big douchey stadium now"

När man spelar något gammalt och vill uppleva det så är ju det man kan uppfatta som skavanker eller imperfektioner ändå en del av det som det var - och vill man uppleva GTA 3 år 2021 så vill man väl egentligen uppleva det precis så som det var, även om det visar ålder... Det man bör göra är väl mest att se till så det är enkelt att hitta och installera på moderna butiker och att det funkar på modern hårdvara och operativsystem.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Känns alltid problematiskt för mig med sånna här uppdateringar.. Om man ser spel som en kulturartefakt.. lixom.. Så finns det något problematiskt med att egentligen göra några som helst ändringar utöver att se till att det fungerar bra och är kompatibelt på moderna datorer/konsoller utan att det blir knas och krash, samt möjligtvis göra så man kan höja upplösningen.

Det finns ett South Park avsnitt om detta som egentligen säger allt jag vill säga om detta - det som handlar om att dom försöker förhindra George Lucas och Steven Spielberg att uppdatera India Jones och Star Wars med moderna effekter osv.

- "If they would keep updating Star Wars every year - it'd just be another douchey movie now"

När man spelar något gammalt och vill uppleva det så är ju det man kan uppfatta som skavanker eller imperfektioner ändå en del av det som det var - och vill man uppleva GTA 3 år 2021 så vill man väl egentligen uppleva det precis så som det var, även om det visar ålder... Det man bör göra är väl mest att se till så det är enkelt att hitta och installera på moderna butiker och att det funkar på modern hårdvara och operativsystem.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Efter folk som testat det hävdar de inte gjort något med kontrollen så går det här fett bort för mig.
Trodde verkligen de skulle piffa upp så de iaf spelade lite mer som de nyare GTA spelen men icke enligt Internet.
Men får väl se vad recensioner säger framöver.

Skrivet av InsaneSharky:

Förväntade mig bättre grafik än vad som har visats samt att alla låtarna är inte med så del av känslan kommer inte vara där.
Om de kommer "gratis" till gamepass så kommer jag iaf starta upp Vice City.

Ja det här känns definitivt som spel som man kan vänta tills de droppar på ps now/gamepass i framtiden.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Kanske provar för att SA finns på Game Pass. Hade ju aldrig lagt 600 kr på dessa spel.
199 kr hade varit ett vettigare pris.

Medlem

Tycker att remasters, för det mesta, är helt meningslösa. Om det skulle vart en schysst remake, kanske i en ny motor, DÅ skulle det vart betydligt mer intressant.


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Jag tycker att det är rätt hett, men inte för 600 spänn. Omotiverat högt pris, mer rimligt hade varit runt 300kr.

Medlem

Det fanns ett visst intresse från min sida men med priset som nackdelen. Efter att ha sett läckt gameplay känns intresset dock iskallt. Tycker inte att det ser bra ut, snarare plastigt.

Medlem

Jag har vart sugen på att köra San Andreas igen i några år nu, men det spelet har fungerat väldigt dåligt på både min nuvarande och förra dator. Det gick att starta, men det crashade så ofta så att det knappt gick att göra något endaste uppdrag utan en CTD.

Fixar remastern så att spelet går att spela utan crashar hela tiden så är jag nöjd, lite högre upplösta texturer är ju inte helt fel heller, men några andra så kallade "moderniteter" vill jag sällan ha. Men jag är dock väldigt osäker på om jag är villig att punga ut det relativt höga priset för en produkt där jag bara är intresserad av en tredjedel av innehållet, som jag dessutom redan har köpt en gång i tiden...
Hade dom begärt 100-150 spänn, högst 200, för en remaster av BARA San Andreas hade jag dock nog nappat utan att tänka två gånger.

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Känns alltid problematiskt för mig med sånna här uppdateringar.. Om man ser spel som en kulturartefakt.. lixom.. Så finns det något problematiskt med att egentligen göra några som helst ändringar utöver att se till att det fungerar bra och är kompatibelt på moderna datorer/konsoller utan att det blir knas och krash, samt möjligtvis göra så man kan höja upplösningen.

Det finns ett South Park avsnitt om detta som egentligen säger allt jag vill säga om detta - det som handlar om att dom försöker förhindra George Lucas och Steven Spielberg att uppdatera India Jones och Star Wars med moderna effekter osv.

- "What if they had modified the roman colosseum every year - it would just be another big douchey stadium now"

När man spelar något gammalt och vill uppleva det så är ju det man kan uppfatta som skavanker eller imperfektioner ändå en del av det som det var - och vill man uppleva GTA 3 år 2021 så vill man väl egentligen uppleva det precis så som det var, även om det visar ålder... Det man bör göra är väl mest att se till så det är enkelt att hitta och installera på moderna butiker och att det funkar på modern hårdvara och operativsystem.

Värst är när de även tar bort möjligheten att få tag på originalversionerna och de som aldrig upplevt spelen innan eller inte har kvar originalversionen måste leta på andrahandsmarknaden eller tvingas spela den nya versionen.

Tror den här Definitive Edition kommer åldras som ett paket grädde i en möglig bastu. Ser ut som något ett gäng lågavlönade praktikanter slängt ihop utan hum eller förståelse för originalen. Hade varit bättre om de istället bara uppdaterat originalspelen så de fungerat vettigt på nya datorer/konsoler och moderna skärmar/TV-apparater.

Inaktiv

Ser verkligen fram emot att spela det.
Älskar att de fixat samma styrning som i GTA V och även GPS på kartan är något som jag gillar väldigt mycket.
Det bästa är nog att radiostation hjulet och vapen hjulet från GTA V är med, något som jag tror kommer underlätta en hel del i vissa uppdrag.
Sen blev jag extra glad när jag hörde att låtar hade tagits bort, hoppas bara att de lagt till andra låtar istället. Det kommer ju bli lite nytt fast det är samma gamla spel i grund och botten.

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Ser verkligen fram emot att spela det.
Älskar att de fixat samma styrning som i GTA V och även GPS på kartan är något som jag gillar väldigt mycket.
Det bästa är nog att radiostation hjulet och vapen hjulet från GTA V är med, något som jag tror kommer underlätta en hel del i vissa uppdrag.
Sen blev jag extra glad när jag hörde att låtar hade tagits bort, hoppas bara att de lagt till andra låtar istället. Det kommer ju bli lite nytt fast det är samma gamla spel i grund och botten.

Det var ju en som beskrev att kontrollerna är som i gamla spelen, "Gasa på X".
Förutom hjulen då kanske.
Blev det fel? Extra glad att låtar tagits bort?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv
Skrivet av Molotov:

Det var ju en som beskrev att kontrollerna är som i gamla spelen, "Gasa på X".
Förutom hjulen då kanske.
Blev det fel? Extra glad att låtar tagits bort?

Nej, det är gasa med R2.
För det första har Rockstar redan bekräftat det och för det andra så syns det i video klipp när de startar spelen och det kommer upp tips i en ruta längst upp i vänstra hörnet.

Ja, det finns en låt i Vice City som jag inte gillar längre och jag blev väldigt glad att den är borta från Definitive Edition så slipper jag byta radiostation för att inte höra den

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Nej, det är gasa med R2.
För det första har Rockstar redan bekräftat det och för det andra så syns det i video klipp när de startar spelen och det kommer upp tips i en ruta längst upp i vänstra hörnet.

Ja, det finns en låt i Vice City som jag inte gillar längre och jag blev väldigt glad att den är borta från Definitive Edition så slipper jag byta radiostation för att inte höra den

Ok jag tänkte väll för det var ju precis så det beskrevs tidigare 👍

På så vis men vad jag vet är det fler än 1 låt som försvunnit. Vad var det för låt du tyckte så illa om?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Håkan:

Kanske provar för att SA finns på Game Pass. Hade ju aldrig lagt 600 kr på dessa spel.
199 kr hade varit ett vettigare pris.

Kommer säkerligen kosta 199kr om inte allt för lång tid, om inte annat vid någon REA inom kort sånt kör dom ju hela tiden

Inaktiv
Skrivet av Molotov:

Ok jag tänkte väll för det var ju precis så det beskrevs tidigare 👍

På så vis men vad jag vet är det fler än 1 låt som försvunnit. Vad var det för låt du tyckte så illa om?

Jo precis.
Tog även fram en gameplay video där man ser vid 5:35 att det är R2 som man gasar med

Okej, det är MJ’s låt Billie Jean.
Gillade flera av hans låtar förr men efter att det kommit fram ännu mer bevis efter hans död för vad han hade gjort så har jag fått väldigt svårt att höra när han framför sina låtar.
Har fått höra att man ska skilja på låt och artist. Att man kan gilla en låt utan att behöva gilla artisten. Men för mig är det en skam, troligtvis för att jag blev så sur när han levde och det fanns de som hoppades på att han skulle hamna i fängelse.
Detta gör att om de skulle spela någon av hans låtar på radion så stänger jag av eller sänker volymen.

Avstängd

Väldigt svalt, det börjar bli rätt tröttsamt med alla remasters, och som många andra tycker jag att det man sett hittills inte imponerat särskilt. Släpp ett GTA VI istället..

12
Skriv svar