Star Citizen-utvecklaren CIG planerar jättestudio i Manchester

Robot
Star Citizen-utvecklaren CIG planerar jättestudio i Manchester

Det väntas ge upphov till 1000 jobb inom fem år.

#Cloud-imperium-games, #Star-citizen, #nyhetstips


Medlem

CIG har redan en studio i Wilmslow i Manchester området. Det här är inte en ny separat studio utan de kommer flytta de 400 de har i Wilmslow till den nya fastigheten i Manchester City då de har plats där att växa samt att den har ett mer centralt läge i Manchester.

Skribent
Skrivet av Aletheides:

CIG har redan en studio i Wilmslow i Manchester området. Det här är inte en ny separat studio utan de kommer flytta de 400 de har i Wilmslow till den nya fastigheten i Manchester City då de har plats där att växa samt att den har ett mer centralt läge i Manchester.

https://puu.sh/Ios94/b72928265b.png

https://puu.sh/Ios9Y/f1fe63a197.png

Ja, det är ett väldigt tvetydigt pressmeddelande. De kallar det själva för "en ny studio" snarare än bara en flytt och expansion. De säger även att det kommer "skapa 1000 jobb" inom fem år, så jag utgår från att de existerande 400 anställda inte räknas med.

Medlem

Kul att de drar in så pass mycket pengar, men med all denna personal känns det verkligen som de bara sätter sprätt på pengarna. Det känns inte som att det kan vara hållbart på sikt.

Men de lär väl i och för sig fortsätta dra in hundratals miljoner dollar

Medlem

Nu släpptes också äntligen patch 3.15. inatt så nu blir det åka av med att loota lådor och kroppar. Man får också springa efter oaktsamma kamrater som kommer ta ordentligt mycket stryk och behöver lite medicinska droger i sig.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem

Kan "skapa 1000 jobb" syfta till jobb ej på CIG utan diverse företag osv runtomkring studion iom 400 nya folk dyker upp som kommer behöva lunchrestauranger, gym och andra tjänster som supportar en plötslig ökning av arbetskraft i området?

Tänker lite att det är skrivet som en politiker talar, att detta kommer uppmuntra tillväxt i området och leda till 1000 jobb i området inom 5 år.

Vad kostar 700 anställda i månaden i ett år undrar jag? Företaget måste blöda pengar vid det här laget, det kan väl inte vara så stort inflöde av medel, eller?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Kul att hans bror också jobbar där och hans fru är också med på ett hörn. Skulle vara skoj och veta hur mycket lön de lyfter bara för att de är släkt med Chris Roberts. Känns inte direkt som ett seriöst företag det där, mer som en lekstuga där man med överflöd av uppbackares pengar kan typ strunta i deadlines och allt och bara flumma runt på gott och ont.

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Vad kostar 700 anställda i månaden i ett år undrar jag? Företaget måste blöda pengar vid det här laget, det kan väl inte vara så stort inflöde av medel, eller?

De blöder inte pengar utan går faktiskt ganska bra och det är säkert därför de törs ha så storslagna planer.

Star citizen drar in ca $70 milj om året på att sälja skepp, och inom spelindustri brukar man säga att en utvecklare kostar ca $100 000 per år. Så 700 anställda x $0.1 milj blir faktiskt just $70 milj per år.

Jag tycker det låter extremt vågat dock. Det här med att sälja skepp för så stora pengar till ett ofärdigt spel måste ju rimligen bli mättat snart tycker man. ☺️


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Vad kostar 700 anställda i månaden i ett år undrar jag? Företaget måste blöda pengar vid det här laget, det kan väl inte vara så stort inflöde av medel, eller?

De är några dagar från att ha dragit in $400M.

Blöder det pengar så är det bara att sälja lite bilder på skepp.

https://en.wikipedia.org/wiki/Escalation_of_commitment

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

De blöder inte pengar utan går faktiskt ganska bra och det är säkert därför de törs ha så storslagna planer.

Star citizen drar in ca $70 milj om året på att sälja skepp, och inom spelindustri brukar man säga att en utvecklare kostar ca $100 000 per år. Så 700 anställda x $0.1 milj blir faktiskt just $70 milj per år.

Jag tycker det låter extremt vågat dock. Det här med att sälja skepp för så stora pengar till ett ofärdigt spel måste ju rimligen bli mättat snart tycker man. ☺️

De drar inte in ca $70 milj om året.

De har dragit in mer än $50M tre år.
De har dragit in mer än $60M ett år (kommer att göra det i år också.)
De har dragit in mer än $70M ett år (kommer troligtvis att göra det i år också.)

2013: $28.4M
2014: $32.9M
2015: $36.0M
2016: $36.1M
2017: $34.9M
2018: $37.8M
2019: $47.7M
2020: $78.9M
2021 (hittills): $57.2M.

Frågan är hur mycket beloppen de drog in 2020 och 2021 har att göra med corona, folk som sitter hemma och inte kan resa osv och även då de direkta utbetalningar som vissa länder gjorde till folk.

Mättad och mättad. Gäller att ha tillräckligt med folk som är redo att slänga mer pengar på dem så att vad dessa inte redan slängt iväg blir värdelöst.

Medlem
Skrivet av Izuel:

Kul att hans bror också jobbar där och hans fru är också med på ett hörn. Skulle vara skoj och veta hur mycket lön de lyfter bara för att de är släkt med Chris Roberts. Känns inte direkt som ett seriöst företag det där, mer som en lekstuga där man med överflöd av uppbackares pengar kan typ strunta i deadlines och allt och bara flumma runt på gott och ont.

Om du kickstartade något, vilka skulle du anställa? Folk som kräver högsta möjliga lön, saknar lojalitet, och kan byta jobb vilken dag som helst?
Eller familjemedlemmar som kan arbeta gratis ett kort tag om så behövs, inte kräver lika hög lön, är lojala mot företaget och sin familj, och byter inte jobb i en handvändning.

De är båda medgrundare av Star Citizen och satt med vid köksbordet när det första fröet såddes.

Hans bror, Erin Roberts, har arbetat inom industrin i flera årtionden (sen 1990) var Studio Director hos Tt Fusion när de började planera Star Citizen. Han har sedan dess varit chef för studion CIG UK i Storbritannien.

Hans fru, Sandi Gardiner, är marknadsförare och arbetade flera år i Los Angeles innan de började planera Star Citizen. Hon är nu Vice Precident of Marketing i samma stad, och är ansvarig för all publicitet spelet har fått sen innan Kickstarter.


signatur

-Dictated but not read.

Medlem

Awesome sauce!
I slutet av nästa vecka typ drar interspace aerospace expo igång! Då blir det concept sales o flight ready sales har rätt många skepp o några landfordon också. Men om dem skakar fram något nytt o intressant så kanske blir mer support från mig till star citizen
3.15 e riktigt kul det lilla jag spelat, lite grindigt att inte kunna ha alla sina gear i inventory var man än är längre men men

Medlem
Skrivet av Izuel:

Kul att hans bror också jobbar där och hans fru är också med på ett hörn. Skulle vara skoj och veta hur mycket lön de lyfter bara för att de är släkt med Chris Roberts. Känns inte direkt som ett seriöst företag det där, mer som en lekstuga där man med överflöd av uppbackares pengar kan typ strunta i deadlines och allt och bara flumma runt på gott och ont.

Man skall ta med i beräkningarna att Chris Roberts, och därmed hans fru, var ekonomiskt oberoende långt före de gav sig på detta projekt.

Medlem
Skrivet av Christoffre:

Hans bror, Erin Roberts, har arbetat inom industrin i flera årtionden (sen 1990) var Studio Director hos Tt Fusion när de började planera Star Citizen. Han har sedan dess varit chef för studion CIG UK i Storbritannien.

Erin och många av de på CIG UK har också jobbat med Chris tidigare på t.ex. Wing Commander och Starlancer så de vet att de fungerar bra tillsammmans. Som sagt har ju Erin också långvarig erfarenhet att driva studio.

Man kan säga vad man vill om Star Citizen men Manchesterstudion är ett bra gäng som fungerar bra tillsammans. Visst är det lite svågerpolitik, men inte mer än på någon annan studio.

1
Skriv svar