"Roguelite-inspirerat" Vaas-dlc släpps till Far Cry 6 nästa vecka

Robot
"Roguelite-inspirerat" Vaas-dlc släpps till Far Cry 6 nästa vecka

Favoritskurken från Far Cry 3 kommer tillbaka.

#dlc, #far-cry-6


Medlem

Kan vi enas om att ”Rougelite” är det nya som varje spel ska ha efter Battle royale?

Medlem
Skrivet av Thane:

Kan vi enas om att ”Rougelite” är det nya som varje spel ska ha efter Battle royale?

Nej.

Medlem

Just ja, FarCry 6 släpptes ja... Det kom och gick ganska snabbt!

Inaktiv

Bra timing då jag och flickvännen börjar närma oss slutet på storyn i grundspelet.

Medlem
Skrivet av Ghan:

Menar det inte som något positivt eller negativt. Men det känns som det är överallt nu och även i AAA-titlar.

Medlem
Skrivet av Thane:

Menar det inte som något positivt eller negativt. Men det känns som det är överallt nu och även i AAA-titlar.

Rogue-lite är inget spelläge det är en genre.
Mycket populär bland indie för det skapar "mer" spel på "mindre" content och bjuder till att man kan lägga till content i efterhand.

Rolig genre i övrigt om det görs rätt


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Fan är rogue lite?


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Far Cry-serien har alltid haft svagt DLC så det här är väl inget förvånande.

Medlem

Fan har inte startat upp spelet på någon vecka nu...

Jag brukade älska far cry förr, vafan hände?
Växte jag upp?

Medlem
Skrivet av totte1015:

Fan har inte startat upp spelet på någon vecka nu...

Jag brukade älska far cry förr, vafan hände?
Växte jag upp?

Näe...det är något intetsägande med Far Cry 6 som inte fanns i dom tidigare spelen känner jag

KoP
Medlem

Tycker inte skurkarna ifrån föregående spel hör hemma i Far cry 6, så blir inget köp. Förövrigt så var Far cry 6 en ganska trevlig upplevelse, hade nog roligare i detta än i Far cry 5.

International
Man of Mystery
Skrivet av totte1015:

Fan har inte startat upp spelet på någon vecka nu...

Jag brukade älska far cry förr, vafan hände?
Växte jag upp?

Känner samma sak, jag tog tillochmed och installerade Farcry5 och började spela, trots att jag egentligen var så besviken på det iom de konstanta kidnappningsavbrotten och det oudvikligt dåliga slutet.. men det var nåt som klingade fel med FarCry6's lattjolajban stil och over the top knasighet med raketryggsäcken.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Näh låter inte så intressant. Klarade av Far cry 6 för några dagar sedan och är väl ganska mätt på det och ubisoft. Det är något som skaver när det handlar om ubisoft nu för tiden. Jag tror det har ned tonen i deras spel. Även om berättelserna egentligen är intressanta på håll så blir det ointressant på sättet ubisoft berättar det. Nu för tiden får aldrig vara mörkt nog, eller djupt nog utan måste in med lite glättighet, lite nonchalans, lite orignala karaktärer (som är långt ifrån originala egentligen).. Kan inte sätta fingret på det, men det skaver. Kanske är det för att alla deras spel byggs på att alltid få nytt innehåll, vilket gör att de aldrig vågar med ordenliga slut (första som händer efter eftertexterna i detta spel är ju att de vill man ska erövra baser på nytt)...


signatur

Ultrazine

Medlem

Far cry 6 är en faaaaar cry från vad far cry började som.

Fy farcry.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem
Skrivet av bluenephilim:

Känner samma sak, jag tog tillochmed och installerade Farcry5 och började spela, trots att jag egentligen var så besviken på det iom de konstanta kidnappningsavbrotten och det oudvikligt dåliga slutet.. men det var nåt som klingade fel med FarCry6's lattjolajban stil och over the top knasighet med raketryggsäcken.

Där är nog en stor anledning som du säger, när du nämnde raketryggsäcken så höll jag med till max, det känns som en otroligt konstig och overklig gimmick som jag dessutom hittills inte har lyckats få effektiv överhuvudtaget, vet inte när den träffar och inte, hur långt bort man kan stå osv osv...

Medlem
Skrivet av bluenephilim:

Känner samma sak, jag tog tillochmed och installerade Farcry5 och började spela, trots att jag egentligen var så besviken på det iom de konstanta kidnappningsavbrotten och det oudvikligt dåliga slutet.. men det var nåt som klingade fel med FarCry6's lattjolajban stil och over the top knasighet med raketryggsäcken.

Själv har jag svårt för Far Cry 6 nya ammunitionssystem, det krånglar bara till allt och gör det till mer av en menu-simulator än spel i slutändan. Funderar fan på köra på easy så kan bara brassa på med vanligt ammo....

Skrivet av totte1015:

Där är nog en stor anledning som du säger, när du nämnde raketryggsäcken så höll jag med till max, det känns som en otroligt konstig och overklig gimmick som jag dessutom hittills inte har lyckats få effektiv överhuvudtaget, vet inte när den träffar och inte, hur långt bort man kan stå osv osv...

Använder den bara den första man får med raketerna , på jobbiga helikoptrar .Har träffat hittills när man har en som siktar på en

Skrivet av DrDoom:

Själv har jag svårt för Far Cry 6 nya ammunitionssystem, det krånglar bara till allt och gör det till mer av en menu-simulator än spel i slutändan. Funderar fan på köra på easy så kan bara brassa på med vanligt ammo....

testade på easy blev ingen markant skillnad Köper bara ammo nr2 bullet piercing för att få upp velocotyn på vapnet ....Allt annat fjant orkar jag inte med

Samma med massa flummiga larviga vapen. Kör med standard FC vapen


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av DrDoom:

Själv har jag svårt för Far Cry 6 nya ammunitionssystem, det krånglar bara till allt och gör det till mer av en menu-simulator än spel i slutändan. Funderar fan på köra på easy så kan bara brassa på med vanligt ammo....

Kör med armor piercing bara så blir det bra ^^

1
Skriv svar