Quiz – Känner du igen Dark Souls och andra soulslikes?

Medlem
Medlem

Kunde alla svaren utom Star Wars 😅

Medlem

Attans, 9/10!

Väntar med spänning på Elden Ring, lär ägna de flesta av mina speltimmar nästa år åt det. Prisa solen, här kommer skatteåterbäringen!

Medlem

Haha, jag som bara har doppat tårna i dem här spelen.

Medlem
Medlem

Mest slarvfel som jag kunde listat ut om jag funderat lite längre.
Tyckte det påminde om Anor Londo, men färgerna stämde inte riktigt, visste säkert att det inte var 3:an.

Star Wars frågan var också lätt egentligen, onödigt slarvfel.

Borde även klarat Anime frågan på uteslutningsmetoden, ifall jag tänkt efter lite....

Medlem

Ok.

Några frågor var busenkla,
andra hade jag ingen aning.

Spel jag klarat ut:
1. Demon’s Souls
2. Nioh (med Platinumtrofé)
3. Bloodborne


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

För mycket tur denna gång, ska erkännas.


signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem

Hade tur o gissade rätt på Jedi: Fallen Order frågan, mest för jag inte kom ihåg vilken film som heter vad längre haha

Medlem
Medlem

\[T]/

Medlem
Skrivet av Nyhet:

Elden Ring närmar sig. Har du koll på Fromsoftwares, och andras, hardcore-titlar?

#dark-souls, #fz, #quiz


9/10 fick jag, missade på frågan om starwars spelet. Klart värt att missa den.

Medlem

Jag hade faktiskt blivit ledsen om jag inte satte full pott på denna.

Medlem

Riktigt bra spelstudio! Alla spel är riktigt bra, jag började redan med Demon's Souls som paladin hillebard hjälte. DS1 atmosfär och early game exploration fångar verkligen utforskar känslan och är immersive. DS3 var det smidigaste spelet och markerade en behövlig återkomst till DeS combat gameplay, snabbare animationer, hyperarmour och manabar. Har hundratals timmar på det spelet, många i pvp. Och Sekiro är bara helt fenomenalt, combat och värld, när man kommer över den första tröskeln.

Jag kommer vara kluven mellan ELEX 2 och Elden Ring i vår, tyskarna på Piranha Bytes fick hybris och la release datumet nästan samtidigt och vill konkurrera. För mycket ölande på jobbet misstänker jag. Men kommer nog förköpa båda.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

Andra gången gillt!


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

Missade den förbenade star wars frågan haha. Kan inte min star wars!


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Medlem

signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem

Fullständigt osannolikt resultat eftersom jag aldrig någonsin spelat ett soulslike-spel.

Medlem

2/10 - Nej, spelar inte dessa spel, förutom Hollow Knight, enda frågan jag kunde

Medlem

Men jösses alltså, om det är något jag tar med mig från den här quizzen är att Revenge of the Sith hade "Mörkrets Hämnd" som svensk titel. Det känns som något som lämnats in 16:52 en fredag eftermiddag.

Medlem

Kan fan ingenting om Star Wars 😂

Medlem
Medlem

För att enda ha spelat Fallen Order får man väl se det som ok

Medlem

Har lirat igenom Dark Souls 1-3, Bloodborne, Sekiro, och Demon's Souls-remaken... så får väl kalla mig lite av en fanboy. Ser mycket fram emot Elden Ring

Inaktiv
Medlem
De va rätt quiz de hände på iaf :D
Medlem
Skrivet av Lowlife:

Mitt resultat: 8/10.

Har lirat igenom Dark Souls 1-3, Bloodborne, Sekiro, och Demon's Souls-remaken... så får väl kalla mig lite av en fanboy. Ser mycket fram emot Elden Ring

Ska inte även Mortal Shell vara lite åt det hållet med? Ifall du har speltorka

Medlem
Medlem
Skriv svar