Rockstar Games Launcher ligger nere – flera PC-spel går inte att spela

Robot
Rockstar Games Launcher ligger nere – flera PC-spel går inte att spela

GTA-trilogin, Red Dead Online och GTA Online vill inte starta.

#Grand-theft-auto, #Red-dead-redemption-2, #Rockstar-games, #nyhetstips


Medlem

Detta gäller väl endast PC? Skönt att man har konsol istället. 😁


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem

Det går inte ens att spela GTA V eller RDR2 i singleplayer. Pinsamt R*

Avstängd

Vilket jävla pissföretag rockstar är.

Medlem
Skrivet av I am Grööt:

Det går inte ens att spela GTA V eller RDR2 i singleplayer. Pinsamt R*

Väldgt dåligt, men de ska likväl envisas med att ha egen luncher för att håva in större andel av pengarna. Money talks.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Idioti med allt detta jäkla always online skiten som blir introducerat i alla single-player spel.

Skribent

Tveksamt om jag tror på underhållsundanflykten. Sällan man hör talas om oplanerat underhåll som pågår en lång tid. Så antingen en rejäl krasch av något slag eller kanske en ransomeware-attack.Typ som Coop i somras.

Medlem

CPY, Reloaded eller Skidrow får hjälpa oss 🤭🤟

Medlem

Jaha... så de var därför jag inte kom in...
Själva Launchern uppdaterade och sen la skiten av.
Trodde först att mitt nätverkskort hade fått fnatt.
Förvånad att dom ens kör underhåll på sitt maskineri med tanke på hur pissdåligt deras onlinelägen funkar...

Medlem
Skrivet av Shadee:

Tveksamt om jag tror på underhållsundanflykten. Sällan man hör talas om oplanerat underhåll som pågår en lång tid. Så antingen en rejäl krasch av något slag eller kanske en ransomeware-attack.Typ som Coop i somras.

Man brukar gå ut ganska tidigt med underhåll osv. Så håller nog med faktiskt.

Medlem

Uff.. måste vara de stackars antika peer to peer servers som spökar.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

Tycker fan synd om Rockstar som behöver ha att göra med såna tragiska ägare som Take2. Dom är fan värre än EA på alla plan.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

Någon som vet varför det inte finns någonting på Metacritic om GTA-trilogin?


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem

Man kan ju undra om det är någon som väntat till ett spelsläpp med att genomföra en hacker- eller DDoS-attack för att öka chanserna att "få betalt"?

Skrivet av Kris:

Någon som vet varför det inte finns någonting på Metacritic om GTA-trilogin?

Det är väl inte så många sajter som hunnit med att recensera spelen än. När skickades recensionskoder ut?

Medlem

Game Launchers ska döden dö!


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av Margy:

Man kan ju undra om det är någon som väntat till ett spelsläpp med att genomföra en hacker- eller DDoS-attack för att öka chanserna att "få betalt"?

Det är väl inte så många sajter som hunnit med att recensera spelen än. När skickades recensionskoder ut?

Det är ju märkligt med tanke på att flera redan hunnit spela klart spelen och du behöver knappast spela klart för att recensera. Känns som något lurt.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Redaktör
Skrivet av Kris:

Någon som vet varför det inte finns någonting på Metacritic om GTA-trilogin?

Skrivet av Margy:

Man kan ju undra om det är någon som väntat till ett spelsläpp med att genomföra en hacker- eller DDoS-attack för att öka chanserna att "få betalt"?

Det är väl inte så många sajter som hunnit med att recensera spelen än. När skickades recensionskoder ut?

De skickade nog inte ut några recensionskoder. Vi fick en för någon timme sen, alltså ett dygn efter att spelet släpptes. Samtidigt fick vissa tag på spelet innan releasen, så det har ju dykt upp filmer och sånt innan release.


signatur
Medlem

Definitive my ass.

ELF
Medlem

Är inte DRM underbart...


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Tycker fan synd om Rockstar som behöver ha att göra med såna tragiska ägare som Take2. Dom är fan värre än EA på alla plan.

Utveckla


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Fortsatt ingen lösning på problemet, det blir väll till att vänta till måndag innan man får prova alla tre titlarna. Hann att spela SAN Andreas en och halv timme innan servrarna lade ner, vill testa 3an o vice city med.. Tråkigt släpp, men gott att det inte var ett tyngre släpp! Tänk en sån grej på GTA VI släpp!??

Medlem

Yhea! nu fungerar det igen

Medlem

Rockstar har gett ut en update på Launchern. Resultatet är att dom har plockat bort GTA Definitive Edition.

Deras hemsida säger, "The Rockstar Games Launcher is now back online. However, Grand Theft Auto: The Trilogy - The Definitive Edition will remain unavailable to play or purchase as we work to remove some data files that were unintentionally included in the new versions of these games. We sincerely apologize for the inconvenience and we hope to have the correct versions of the games up and running for everyone as soon as possible"

Detta är bedrövligt att ens behöva va med om..

Medlem
=(
Skrivet av Luffarkaka:

Rockstar har gett ut en update på Launchern. Resultatet är att dom har plockat bort GTA Definitive Edition.

Deras hemsida säger, "The Rockstar Games Launcher is now back online. However, Grand Theft Auto: The Trilogy - The Definitive Edition will remain unavailable to play or purchase as we work to remove some data files that were unintentionally included in the new versions of these games. We sincerely apologize for the inconvenience and we hope to have the correct versions of the games up and running for everyone as soon as possible"

Detta är bedrövligt att ens behöva va med om..

Skulle precis efter att fått igång launchern och skrivet mitt tidigare inlägg här om att det fungerar igen. sätta mej och spela lite San Andreas Definitiv editon.. Men kunde inte hitta någon av de tre titlarna bland mina Rockstar spel =( Tack för ditt inlägg och förklaring

Medlem

Alltså förlåt, men jag förstår verkligen inte hur folk har köpt trilogin och inte har bett om en återbetalning. Spelet ser ut som skit, massor av musik saknas, de har ändrat på saker för att folk inte ska bli butthurt (när spelen i själva verket är satir), de plockade bort originaltitlarna för att pusha på detta på folk och nu kan man inte ens ens spela sina nyköpta spel pga always online. Hur är detta en "definitive edition"?

Ni råkar inte vilja köpa mina fisar på burk med för en slant kanske?

Inaktiv

Har hört ett rykte att de försöker fixa till säkerheten kring The Definitive Edition. För tydligen ska det gå att få tillgång till alla låtarna som är borttagna om man spelar på PC (om ryktet stämmer)
Förklaringen var något med att låtarna i filerna heter något med _1, _2 och _4 med mera. I detta fallet var väl _3 som var borttagen Billie Jean men om man tar dessa filer från original versionen så skulle man kunna få tillgång till alla låtarna igen.

Vet inte om det stämmer men om det gör det så hade det ju varit bättre om de hade gjort om radiostationerna totalt så att man inte skulle kunna lägga tillbaka saknade låtar. (Om det är ett problem för Rockstar)

Medlem

Rockstar är illa ute.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem

Alltså det här GTA trilogy är en katastrof, man skrattar ju åt allt som nu finns på Youtube och reddit.
Dom har nog tagit bort spelet för att rädda sig själva.
Det borde vara automatiskt refund på hela skiten.

Tydligen så är spelen "remaster" av mobil versionerna bla, man har funkat upp rejält.
Det här är snudd på "bedrägeri" (likt cyberpunk)

@anon_326145 du som vänta på fysiska versionen till switch, köp den inte switch versionen fungerar sämst av alla och alla versioner fungerar dåligt.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv
Skrivet av Molotov:

@ZeldasCastle du som vänta på fysiska versionen till switch, köp den inte switch versionen fungerar sämst av alla och alla versioner fungerar dåligt.

Jo, jag köper den.
Har förhandsbokat den så fort som det gick.
Tycker den verkar mycket bättre än originalen bara att jag sett att det är vissa buggar som tillkommit men det är ju något som lär fixas i uppdateringar.

Synd att det är många som inte gillar den men det är många som gillar den med, och jag känner mig själv och vet att jag också kommer älska den

1
Skriv svar