Prima rykten! Remastern av Metroid Prime ska vara färdig att släppas

Robot
Prima rykten! Remastern av Metroid Prime ska vara färdig att släppas

Vi har dock hört den förut.

#metroid-prime


Inaktiv

Det återstår att se.
Om den är färdig så lär den komma nästa år, så länge inte Nintendo väljer att vänta med den till nästa konsol.

Medlem

Länge sedan man spelade Metroid Prime, första spelet va helt klart bäst. Har Metroid prime trilogy inplastad/oöppnad till Wii

Medlem

Vore fattigt att endast få ett spel av en trilogi. Men med Nintendo så känner jag mig lite orolig.

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Vore fattigt att endast få ett spel av en trilogi. Men med Nintendo så känner jag mig lite orolig.

Det vore så typiskt Nintendo att inte släppa hela trilogin. Varför var inte Super Mario Galaxy 2 med på 3D-All Stars t ex? Samma sak.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Länge sedan man spelade Metroid Prime, första spelet va helt klart bäst. Har Metroid prime trilogy inplastad/oöppnad till Wii

Gillade också första betydligt mer än andra spelet. 3an har jag inte kört.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skribent
Skrivet av anon_326145:

Det återstår att se.
Om den är färdig så lär den komma nästa år, så länge inte Nintendo väljer att vänta med den till nästa konsol.

Jag tror de släpper det året före Prime 4 släpps. Ge de som inte spelat 1-3 chansen att spela igenom, men också skapa hajp. Risken är väl att de dropfeedar dem ett och ett under året, istället för atr köra trilogin-paketet de körde på Wii-U.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Mortyman:

Det vore så typiskt Nintendo att inte släppa hela trilogin. Varför var inte Super Mario Galaxy 2 med på 3D-All Stars t ex? Samma sak.

Haha, det var typ min första tanke när jag såg den samlingen. "Varför är inte 2an med?". Är det av utrymmesskäl hade jag gärna skippat Mario 64 för den. Inte så att de inte redan släppt sönder det ändå. Men jag hoppas de sköter ett eventuellt Prime Trilogy-släpp bättre.

Medlem

Tycker det är helt rätt att de fokuserat på att remastra första spelet framför att bara emulera fram triologin. Sen är ju frågan om det är sådan hög uppgradering att det förtjänar 600kr.

Köpte triologin på wiiu för 100kr.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag tror de släpper det året före Prime 4 släpps. Ge de som inte spelat 1-3 chansen att spela igenom, men också skapa hajp. Risken är väl att de dropfeedar dem ett och ett under året, istället för atr köra trilogin-paketet de körde på Wii-U.

Skrivet av lonian:

Tycker det är helt rätt att de fokuserat på att remastra första spelet framför att bara emulera fram triologin. Sen är ju frågan om det är sådan hög uppgradering att det förtjänar 600kr.

Köpte triologin på wiiu för 100kr.

Jag hade för mig att trilogin släpptes till Wii? Sen är Wii-U bakåtkompatibel, så HDMI-utgången ger spelen säkert lite skärpa.

Medlem
Skrivet av Mortyman:

Det vore så typiskt Nintendo att inte släppa hela trilogin. Varför var inte Super Mario Galaxy 2 med på 3D-All Stars t ex? Samma sak.

Störde mig så in i bomben på det. Och Nintendo ger givetvis ingen rimlig förklaring? Ändå köpte jag samlingen, såklart.

Skribent
Skrivet av PGR1985:

Jag hade för mig att trilogin släpptes till Wii? Sen är Wii-U bakåtkompatibel, så HDMI-utgången ger spelen säkert lite skärpa.

Det släppts till Wii, men under begränsad upplaga. Sen släppte de trilogin till Wii-U digitalt, osäker på om den versionen ens går att köpa på Wii?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Mortyman:

Det vore så typiskt Nintendo att inte släppa hela trilogin. Varför var inte Super Mario Galaxy 2 med på 3D-All Stars t ex? Samma sak.

Har läst att galaxy 2 inte går köra helt utan rörelsekontroll, utan stora ändringar i gameplay. Så antagligen är det switch lites fel. Jag antar att inga spel som kräver andra handkontroller får släppas.
Men har inte spelat galaxy 2 själv så det kanske bara är påhitt.

Inaktiv
Skrivet av Johan Lorentzon:

Det släppts till Wii, men under begränsad upplaga. Sen släppte de trilogin till Wii-U digitalt, osäker på om den versionen ens går att köpa på Wii?

Det kan säkert vara svårt att få tag på när det släpptes i en begränsad upplaga.
Men som du tog upp så kan man köpa den via E-Shop på Wii U om man nöjer sig med att ha den digital.

Medlem

Älskar Prime trilogin. Köpte collectors edition till Wii och har lirat igenom spelen säkert 5 gånger totalt.

De kan ju inte vara så korkade att de bara remastrar första spelet... Men å andra sidan så är det som sagt Nintendo vi pratar om så vem fan vet

Medlem

En annan stor besvikelse (för mig) vore om de släppte trilogin - men tredje spelet följer bara med som nedladdningskod! Som med Bayonetta (utanför Japan) där bara första spelet kom på kassett. Det är ingen riktig samling för mig utan snålande från Nintendo. Ge mig allt fysiskt tack!

Medlem

Ett tecken på att det är ett antal år kvar tills Prime 4 släpps, då med troligtvis ett annat namn.

Skribent
Skrivet av Fiigaro:

Älskar Prime trilogin. Köpte collectors edition till Wii och har lirat igenom spelen säkert 5 gånger totalt.

De kan ju inte vara så korkade att de bara remastrar första spelet... Men å andra sidan så är det som sagt Nintendo vi pratar om så vem fan vet

Det kan ju vara så att det bara är hela första spelet som är helt färdigt än så länge.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Det kan ju vara så att det bara är hela första spelet som är helt färdigt än så länge.

Jo det tänkte jag också men någon skrev ovanför att de säkert bara gör första. Kanske var en gnutta sarkasm där men inte så att jag skulle bli jätte förvånad om de gjorde så.

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Jag hade för mig att trilogin släpptes till Wii? Sen är Wii-U bakåtkompatibel, så HDMI-utgången ger spelen säkert lite skärpa.

Ja, det gick fortfarande att nå Wii shopen på Wii-U.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Ja, det gick fortfarande att nå Wii shopen på Wii-U.

Med andra ord så var det Wii-versionen man spelade?

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Med andra ord så var det Wii-versionen man spelade?

Japp. Man körde den i Wii mode.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

1
Skriv svar