Humankind har presterat så bra att det kan bli till en serie

Robot
Humankind har presterat så bra att det kan bli till en serie

Har Civilization fått en sann utmanare?

#Amplitude-studios, #Humankind, #Sega


Medlem

Blev avinstallation för min del, det lyckades inte riktigt utmana Civ6. Hoppas istället på att nästa Civ blir riktigt bra nu när det finns en faktisk utmanare.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

När man kört ett tag inser man att det är relativt enformigt..
Men det är skönt att det går så mycket snabbare än Civ.
Men de har ju hört största kritiken som handlar om att börjar av spelet tar upp för stor del av tiden. Sen växer man så snabbt att man bara blippar igenom själva Endgame..
Tor hårt på humankind dock

Medlem

Som singleplayerspel tyckte jag att spelet var för enformigt och långtråkigt för att hålla mig i mer än några få oavslutade spelningar.. Gameplayloopen kändes mycket simplare och utmaningen mer lättgenomskådad än många andra 4Xspel. Vilket är tvärtom vad jag vill ha.

Däremot kan jag tänka mig att det är ruskigt bra i multiplayer! Till skillnad mot de flesta andra 4X där multiplayer känns som bäst "sådär".

Dock tvivlar jag på att det kan anses vara en utmanare till Civ. Jag tror det blir som bäst en tillfällig distraktion, som är nästan bortglömd om ett halvår, precis som Old World.
I alla fall om jag kollar på mina vänkretsar, där många fortfarande nöter civ 5 och 6, de flesta i multiplayer. Jag tror att jag är den enda jag pratat med som ens testat Humankind.

Medlem

Blev inte så imponerad. Det är inte så nyskapande som vissa vill få det att låta. Det är i stort sett Civ i halvny skrud.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem
Skrivet av ompalompa:

Som singleplayerspel tyckte jag att spelet var för enformigt och långtråkigt. Gameplayloopen kändes mycket simplare och utmaningen mer lättgenomskådad än många andra 4Xspel.

Däremot kan jag tänka mig att det är ruskigt bra i multiplayer! Till skillnad mot de flesta andra 4X där multiplayer känns som bäst "sådär".

Har kikat på en hel del multiplayer-streams (främst från Yogscast) och det verkar tyvärr väldigt buggigt. Det kanske patchats nu, men flera funktioner så som civics slutar helt fungera.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Jag var pepp, sedan när det gått en tid så började jag misstänka foul play som man säger och sket i det, sedan blev folk besvikna så jag tror jag gjorde rätt.

Det var lite den där grejen att det snackas mycket, sedan kollar man och tänker lite själv och ställer sig frågan, kan detta verkligen vara så mycket bättre om ens i närheten av civ som funnits så länge, om man inte bara ser till grafik...

Skall bli mycket intressant att se vad Civ7 kommer visa sedan, kanske om två år, visas nästa höst?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Inte spelat det men begriper ingenting.. Tänker man att man kan göra en Game of Thrones utmanare då med detta?

Är ju lite problematiskt om utvecklandet av civilisationer, generationer osv om man vill behålla nån karaktär i längre än 2 avsnitt


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Inte spelat det men begriper ingenting.. Tänker man att man kan göra en Game of Thrones utmanare då med detta?

Är ju lite problematiskt om utvecklandet av civilisationer, generationer osv om man vill behålla nån karaktär i längre än 2 avsnitt

Oklart vad du menar, men precis som i Civ har du en karaktär du spelar genom hela matchen.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

1
Skriv svar