Förbättringsförslag

Medlem
Förbättringsförslag

Några förbättringsförslag:

  • Fler spelrecensioner

  • Fler förhandstittar på spel

  • Bättre sökfunktion. Ibland kanske man vill söka på recensioner på ps4-spel en annan gång på bara pc-spel till exempel. Gärna att det skulle gå att söka på specifika kategorier också - strategi, rpg, action etc. Söka på betyg också.

  • Jag önskar också mer redaktionellt material - intervjuer, analyser, jämförelser, återblickar, framåtblickar etc. Mer spelrelaterande artiklar helt enkelt, inte bara recensioner och nyheter. Det är lite för stort fokus på forumet tycker jag.

Redaktör

Hej, och tack för bra förslag!

Recensioner och annat redaktionellt innehåll kan och ska vi bli bättre på. Det bör kunna förbättras ganska snart nu när vi har en ny chefredaktör på plats. Tekniska förbättringar är lite klurigare eftersom det involverar kodarna, som utöver har Sweclockers på sitt bord. Men vi hör vad du säger!


signatur
Medlem

Jag har tänkt på en sak.. Forumet har en avdelning som heter Bloggar. Men det är ju egentligen utformat precis som ett forum, och inte så som man tänker sig att en blogg är.. Skulle det inte vara en idé att utforma en separat blogg-avdelning, där Både skribenter som jobbar på FZ, samt användarna kan ha riktiga bloggar, mer likt Gamereactors system.. Ni har ju väldigt bra trafik på sidan, men det tror jag hade gjort FZ ännu mer dynamisk och levande.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Tryffel5:

Jag har tänkt på en sak.. Forumet har en avdelning som heter Bloggar. Men det är ju egentligen utformat precis som ett forum, och inte så som man tänker sig att en blogg är.. Skulle det inte vara en idé att utforma en separat blogg-avdelning, där Både skribenter som jobbar på FZ, samt användarna kan ha riktiga bloggar, mer likt Gamereactors system.. Ni har ju väldigt bra trafik på sidan, men det tror jag hade gjort FZ ännu mer dynamisk och levande.

Det har varit prat om det väldigt länge (även från underteckand) då det var en grej förut. Många användare som använde bloggen har önskat den tillbaka, så du är inte ensam!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Hej, och tack för bra förslag!

Recensioner och annat redaktionellt innehåll kan och ska vi bli bättre på. Det bör kunna förbättras ganska snart nu när vi har en ny chefredaktör på plats. Tekniska förbättringar är lite klurigare eftersom det involverar kodarna, som utöver har Sweclockers på sitt bord. Men vi hör vad du säger!

Tack för återkopplingen!

Medlem

Kapar tråden lite här nu kanske men vad hände egentligen med era streams? Jag har tittat tillbaka på massor av de som redan ligger upp på Youtube och mycket där är ju rent och skärt guld. En gång i veckan eller varannan vecka borde väl typ Jocke kunna slå sig ner och streama en timme eller två?

Frilansare
Skrivet av greb1989:

Kapar tråden lite här nu kanske men vad hände egentligen med era streams? Jag har tittat tillbaka på massor av de som redan ligger upp på Youtube och mycket där är ju rent och skärt guld. En gång i veckan eller varannan vecka borde väl typ Jocke kunna slå sig ner och streama en timme eller två?

Tja!
Vi pratar just nu om exakt det här, och vad vi ska göra framöver. Målbilden är: fler streams!

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Tja!
Vi pratar just nu om exakt det här, och vad vi ska göra framöver. Målbilden är: fler streams!

Super! Ser fram emot det.

Medlem

Petar in en återkommande tanke som jag ofta har {istället för att skapa en ny tråd):

Enda sedan mobil-sidan gjordes om för att bättre spegla desktopsidan för FZ, så har forumposterna nu börjat innehålla användarens utökade information som en del fyller ut med info om specs eller citat och dyl.

Ibland så fylls över halva sidan med dessa "meningslösa" (min åsikt) texter när användaren är återkommande på ämnet även ifall hen bara svarar korta svar tex.

Ta denna kommentar som exempel. Texten under själva inlägget fyller mer än vad inlägget + citatet gör.
Tycker detta är ovanligt störande och tar onödigt mycket utrymme på mobilskärmen.

Skulle önska att detta gick att slippa, åtminstone på mobil-sidan. Det fyller ingen funktion, utan är enbart i vägen och är i slutändan bara jobbigt att scrolla förbi. 🙂

Edit:
Jag ser att grannen SweC, till min stora förvåning - inte visar denna överflödiga info på mobilsidan, vilket är en fantastisk upplevelse. Önskar, önskar, önskar att FZ också överväger att återgå till hur det var innan den stora site-lyftet. (Fimpa överflödiga infon i mobilvy.)

Medlem

Nu tänker jag va lite jobbig och fråga ifall mitt förslag ovan ens har nämns eller diskuterats hos er?

Ifall förslaget inte är intressant, så säg gärna det, så kan jag slippa bry mig om att fortsätta tjata.
Har nämligen frågat flera gånger sedan hemsidan optimerades för över ett år sedan.

Det är det enda jag inte gillar (inlägget ovan) med den "nya responsiva" sidan som ni kallade den vid nystart.
Gillar ju att hänga här men har fått otroligt ljummen eller ingen respons alls (som nu)... vet inte varför.

Redaktör
Skrivet av Razken:

Nu tänker jag va lite jobbig och fråga ifall mitt förslag ovan ens har nämns eller diskuterats hos er?

Ifall förslaget inte är intressant, så säg gärna det, så kan jag slippa bry mig om att fortsätta tjata.
Har nämligen frågat flera gånger sedan hemsidan optimerades för över ett år sedan.

Det är det enda jag inte gillar (inlägget ovan) med den "nya responsiva" sidan som ni kallade den vid nystart.
Gillar ju att hänga här men har fått otroligt ljummen eller ingen respons alls (som nu)... vet inte varför.

Missade att svara - ledsen för det.

Jag har petat på tech-folket om detta. Det är ingen prioriterad grej, så de kan inte säga om/när det kommer ordnas. Själv tycker jag din feedback är vettig.


signatur
1
Skriv svar