Remedy öppnar kontor i Stockholm, söker 25 utvecklare

Robot
Remedy öppnar kontor i Stockholm, söker 25 utvecklare

Jobba för den finska Control- och Alan Wake-studion.

#alan-wake, #control, #remedy


Medlem

25 jobb är inte så värst mycket. Kan det vara ett stöd företag för större spel eller små spel som släpps mellan större projekt?

Medlem

Lol på second best nordic country. Detta låter intressant dock


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av jehuty:

25 jobb är inte så värst mycket. Kan det vara ett stöd företag för större spel eller små spel som släpps mellan större projekt?

Det kan nog vara så att de behöver mer personal men att utbudet kanske inte räcker till i Finland/Helsingfors.

Även Housemarque har expanderat rejält nyligen så det har kanske blivit lite av ett tomrum på utvecklare där.

Medlem
Skrivet av Margy:

Det kan nog vara så att de behöver mer personal men att utbudet kanske inte räcker till i Finland/Helsingfors.

Även Housemarque har expanderat rejält nyligen så det har kanske blivit lite av ett tomrum på utvecklare där.

Kan hända, men jäkla fint stöd till både nya/gamla anställda har de. Vet inte om det är norm grejer men, kollade på deras hemsida för en par veckor sen och jag blev imponerad

Medlem

Vadå "Control- och Alan Wake-Studion" när det till och med är självaste Max Payne (typ) på bilden! (Skämt åsido, ni är grymma FZ.)

Medlem

Är det slavigt att arbeta som utvecklare i spelbranschen? Random fråga, inte remedy-specifik

Medlem
Skrivet av Tobis:

Är det slavigt att arbeta som utvecklare i spelbranschen? Random fråga, inte remedy-specifik

Beror på företaget du jobbar för, och vart i världen du befinner dig med unioner och fackförbund.

Inaktiv
Skrivet av alex_ceci:

Vadå "Control- och Alan Wake-Studion" när det till och med är självaste Max Payne (typ) på bilden! (Skämt åsido, ni är grymma FZ.)

Tänkte exakt samma. Nån måtta får det väl fan vara Dock är Control betydligt mer aktuellt och Alan Wake inte heller fy skam MEN ÄNDÅ

Medlem
Skrivet av Tobis:

Är det slavigt att arbeta som utvecklare i spelbranschen? Random fråga, inte remedy-specifik

Generelt sett ja. Även i Sverige. Hört från folk som tex jobbat på Dice.

Medlem

Remaster av Max Payne 1 och 2, jo man tackar.

Medlem
Skrivet av Tobis:

Är det slavigt att arbeta som utvecklare i spelbranschen? Random fråga, inte remedy-specifik

https://www.remedygames.com/careers/
Kolla på Perks and Benifits tycker personligen att det verkar rätt trevligt att jobba hos Remedy!
Kanske speciellt Turnkey relocation services och Company-paid annual travel to your homeland.

Medlem

Blir lika snurrig varenda gång den där filuren dyker upp på bild. Han är en deprimerad polis, inte spelutvecklare... 'nuff said

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Tänkte exakt samma. Nån måtta får det väl fan vara Dock är Control betydligt mer aktuellt och Alan Wake inte heller fy skam MEN ÄNDÅ

Haha exakt ☺️

Redaktör
Skrivet av jehuty:

25 jobb är inte så värst mycket. Kan det vara ett stöd företag för större spel eller små spel som släpps mellan större projekt?

Läste att de är kring 280 anställda, så nästan en 10-procentig ökning ändå. Kan ju vara normalt när det skalas upp inför större projekt.’och som sagts ovan: det kanske finns kompatibelt folk här.

Skrivet av alex_ceci:

Vadå "Control- och Alan Wake-Studion" när det till och med är självaste Max Payne (typ) på bilden! (Skämt åsido, ni är grymma FZ.)

Haha, tänkte mig inte för, miss där. F.ö. är fotot från när de visade Quantum Break på kontoret i Finland. Det var smått surrealistiskt att se Max Payne komma gående ner för en öppen spiraltrappa i foajén.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Läste att de är kring 280 anställda, så nästan en 10-procentig ökning ändå. Kan ju vara normalt när det skalas upp inför större projekt.’och som sagts ovan: det kanske finns kompatibelt folk här.
Haha, tänkte mig inte för, miss där. F.ö. är fotot från när de visade Quantum Break på kontoret i Finland. Det var smått surrealistiskt att se Max Payne komma gående ner för en öppen spiraltrappa i foajén.

Nästan alla video intervjus där Sami är med så ber intervjuaren honom att gå in i Max Payne karaktär.

Medlem
Skrivet av Iceman88:

Nästan alla video intervjus där Sami är med så ber intervjuaren honom att gå in i Max Payne karaktär.

Inte förvånad. Han ser ju på pricken ut som Max Payne och är känd världen över för rollen. Har Sami något emot det?

Liknande händer ju nästan alla stora kändisar. Tänk Peter Dinkage (Tywin Lannister), johnny Depp när Pirates filmerna var som hetast.

https://i.zoomtventertainment.com/story/Untitled_design_334.p...


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Inte förvånad. Han ser ju på pricken ut som Max Payne och är känd världen över för rollen. Har Sami något emot det?

Liknande händer ju nästan alla stora kändisar. Tänk Peter Dinkage (Tywin Lannister), johnny Depp när Pirates filmerna var som hetast.

https://i.zoomtventertainment.com/story/Untitled_design_334.p...

Tvivlar på att Sami har något emot det, skulle han ha något emot det skulle han ju inte vara klädd som Max Payne eller Sami Järvis normala stil på intervjuerna. Måste ju vara bland de skönaste personerna inom gaming världen

Medlem

Är det någon här som faktiskt jobbar på ett spelbolag? Hur är lönerna jämfört med jobb på andra bolag? Är det motsvarande eller lägre för att så många vill jobba där?

OT: Det vore kul att jobba på ett bolag där jag faktiskt bryr mig om slutprodukten. Kanske kan det kännas roligare då? De tjänster som var någotlunda relevanta för mig var dock i Finland.

Medlem
Skrivet av Iceman88:

Nästan alla video intervjus där Sami är med så ber intervjuaren honom att gå in i Max Payne karaktär.

ja men han är ju max payne då han var modellen för karaktären i spelet

Medlem
Skrivet av Miindz:

Remaster av Max Payne 1 och 2, jo man tackar.

Isf måste dom behålla hans bajsnödiga ansiktsuttryck från ettan. Allt annat vore hädelse 😄

Avstängd

Max Payne 4 hade ju varit fantastiskt roligt! Eller äger Rockstar licensen fortfarande?

Medlem
Skrivet av General White:

Max Payne 4 hade ju varit fantastiskt roligt! Eller äger Rockstar licensen fortfarande?

Maximum pajn 4 online 30 000 fuskande ryzzar och tre $panjorer dödar dig före du hunnit inse att spelet laddats in.

Medlem
Skrivet av Tobis:

Är det slavigt att arbeta som utvecklare i spelbranschen? Random fråga, inte remedy-specifik

Skrivet av Cordayne:

Beror på företaget du jobbar för, och vart i världen du befinner dig med unioner och fackförbund.

Exakt så. Branchen har växt väldigt mycket de senaste 10 åren, större bolag med bredare "range" av människor har påverkat mycket hur man jobbar. I Sverige är det generellt väldigt bra skulle jag säga, mycket tack vare anställningsskydd, semester och dyl.
Där man för 20 år sen var ett gäng snubbar under 30 som inte hade någon flickvän var det många som "inte hade något bättre för sig" än att jobba till midnatt och den kulturen skapar lätt grupptryck för att cruncha. Men när man nu har seniora utvecklare och chefer som måste hämta på dagis etc. blir det annorlunda och dessutom har (tack och lov) många insett att de kortsiktiga man får ut av crunch inte väger upp mot långsiktiga skador av utbrändhet.

Skrivet av Kalliban:

Är det någon här som faktiskt jobbar på ett spelbolag? Hur är lönerna jämfört med jobb på andra bolag? Är det motsvarande eller lägre för att så många vill jobba där?

OT: Det vore kul att jobba på ett bolag där jag faktiskt bryr mig om slutprodukten. Kanske kan det kännas roligare då? De tjänster som var någotlunda relevanta för mig var dock i Finland.

Snart 20 år i branchen här. Lönerna har blivit bättre och bättre, men beroende på vad man jobbar med kan man nästan garanterat få en hel del mer om man går till ett "vanligt" jobb. Så även om många jobbar med spel pga passion och, som du säger, att man bryr sig om slutprodukten, så är branchen nu så stor att seniora utvecklare är hett byte och lönerna drivs upp till bra nivåer.
Ska ju absolut tilläggas att det beror på bolag och var det ligger såklart.

1
Skriv svar