Beyond Good & Evil 2 ryktas vara i kris och på väg att läggas ned

Robot
Beyond Good & Evil 2 ryktas vara i kris och på väg att läggas ned
Medlem

Väntat då Ubisoft koncentrera sig på att göra skräp idag och inte kvalitetsspel.
OBS personlig åsikt


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Tyvärr ej förvånad då spelet varit under utveckling så länge, långt innan första trailern och gameplay reveal att det troligtvis inte finns pengar kvar, lust eller ork. Synd! Hade nog haft potential men Ubisoft väljer väl att slopa spelet för andra mer "lätt"-sålda titlar. Håller med ovan @Molotov om hans åsikt. Detta är då min åsikt eller vad jag tror skett.

Medlem

Trist om det stämmer. Tyckte gameplay trailern från 2017 såg intressant ut. Iaf när jag såg den då under E3 2017.

Har alltid gillat UBIsoft men tycker de har grävt ner sig de senaste åren med konstiga designval och all out on multiplayer inbakat i single player. Det enda de gör bra fortfarande är Assassin's Creed spelen som jag avgudar. Resten har fallerat. Även Watch Dogs serien som jag tyckte om förut. Sedan är det skandal hur de behandlar Tom Clancy titlarna. O inte ett Splinter Cell spel sedan 2013. Pinsamt...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Såg ju överambitiöst och överhypeat ut, som aldrig skulle kunna leverera allt de lovat. Inte förvånande att man inte vill fortsätta på ett sådant spel, särskilt inte efter exemplet med Cyberpunk.

Medlem

Ubisoft, vet hur man tjänar snabba pengar på en kundbas som de övergivit. Kommer inte inte gå bra i längden.


signatur

Ultrazine

Medlem

Ja, utvecklarna lyckades väl inte göra om spelet till en sandlåda med oändligt med collectibles utspridda överallt som Ubi ville

Medlem
Medlem

Tyckte det såg otroligt dåligt ut av vad som visats hittills men var ändå intresserad av hur slutprodukten skulle bli, tråkigt om det inte blir någonting efter alla dessa år.

It's not a lake, it's an ocean

Inte förvånad. Det har aldrig känts särskilt lovande eller seriöst runt detta projekt, dessvärre.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Geeks Gaming

Klart detta inte passar in i Ubisoft.

Story, ordentligt utvecklade karaktärer, öppen värld som faktiskt verkar intressant.

Sånt kan man ju inte publicera.

Medlem

De borde ju sålt en hög med rymdskepp, köpt fler fastigheter så att de kan expandera till 1000 utvecklare och sen döpt om spelet till Escape from Beyond Good & Evil 2, eeeh. Vänta nu, det var ju ett annat spel.

The Division 1 och 2 samt Far Cry 5 och New Dawn har gett mig åtskilliga timmar i co-op. Hade hoppats på detta, eller hoppas fortfarande.

Medlem

Ubisoft kanske resonerar som så att är det inte games as a service är det inte värt det?

För egen del är det tvärtom.

Medlem

Synd att det blivit så här. Jag gillade det första spelet på PS2.

Medlem

Trailern för tvåan från E3 2017 förresten:

Medlem

Originalet var väldigt bra när det kom. Även om jag har varit sugen på uppföljaren till och från så har man ju aldrig fått bra vibbar. Är det här nya Duke Nukem Forever kanske som någon annan utvecklare tar över och släpper som en riktig halvmesyr?

Medlem

Man har ju haft det här på känn i många år, även om man hoppats att det skulle bli av.

Riktigt synd, ett av få spel jag sett fram mot.

Medlem

Det var precis vad jag tänkte efter första gången de visade upp det. Det kändes på tok för ambitiöst och stort för att kunna ros i hamn. Jag håller ju fortfarande tummarna dock.

Inaktiv

Eftersom Ancel lämnat och verkar jobba på något naturreservat istället så känns det mest som en axelryckning att dom lägger ner det.

Medlem

Uppdatering:

"Beyond Good & Evil 2 is still in development - "it's still several years away" said 1 developer that reached out after my BG&E2 tweets."

"I've heard of 2024-2025 date thrown around a bit."

https://twitter.com/_tom_henderson_/status/145982020569414451...


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

https://betasignup.ubisoft.com/bge2/Registration?lang=en-US

Undrar hur många steam användare som missat den här länken som dök upp i Ubisofts launcher för flera år sedan.

Medlem

Det här spelet har jag sett fram emot sedan 2008. Det hade varit en stor sorg om det hade lagts ner.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Avstängd

Jag har hört att de tekniska ambitionerna för spelet har varit för höga för att fungera på förra generationens konsoler. Kanske att PS5/XSX inger nytt hopp.

Medlem

Men om de lägger in lite torn att klättra på för att kunna gå vidare i spelet?

Skribent
Skrivet av Fezk:

Uppdatering:

"Beyond Good & Evil 2 is still in development - "it's still several years away" said 1 developer that reached out after my BG&E2 tweets."

"I've heard of 2024-2025 date thrown around a bit."

https://twitter.com/_tom_henderson_/status/145982020569414451...

Inget är ju nedlagt innan det officiellt är nedlagt. Det känns som detta spel bara kommet fasas ut och försvinna. Något i utveckligen är ju seriöst fel, den saken kan vi nog alla slå fast.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Med tanke på vad jag sett hittils så, "Good riddance". Det hade ingenting av charmen eller känslan från ettan utan verkade mer vara ett annat spel med påklistrad BGE-titel för the nostalgia feels.

Medlem

Är väldigt splittrad om detta visar sig stämma. Å ena sidan är BG&E1 ett av mina favoritspel genom tiderna, å andra sidan verkade denna prequel vara någonting helt annat än det som gav ettan sin charm. Nåväl.

Medlem

Tycker detta visar hur viktigt det är att ha en slutvision för ett spel och att det behövs att någon styr alla mot den visionen.
Tänker på Anthem som utvecklades utan något övergripande mål och blev ett magplask.

Jag hade gärna spelat BG&E2 men samtidigt har jag aldrig riktigt trott att en uppföljare skulle göras. Speciellt inte med samma härliga känsla som i det första spelet.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av anon_176162:

Eftersom Ancel lämnat och verkar jobba på något naturreservat istället så känns det mest som en axelryckning att dom lägger ner det.

Jasså? Ja, kanske inte var så lätt att få ett nytt jobb i branschen just nu efter man blivit outtad som en sociopat/narcissist som kränker folk till höger och vänster medan man nästa dag går runt och säger till folk hur bra deras idéer och nästa dag idiotförklarar alla och kör en reset på allt arbete som gjorts. Verkar vara skapligt skadad en kille.

Medlem

Igen? Ok. Vid det här laget kan man ju istället börja fundera, är det verkligen värt det? Ubisoft (som äger det nu väl?) kommer nog aldrig få tillbaka pengarna så detta lär ju vara sista skriket för serien oavsett, single player spel kan inte riktigt överleva en lång utvecklingsperiod om de vill gå plus på det. Men förhoppningsvis så släpps det, det är bra och fansen av spelen blir nöjda, oavsett om det skulle floppa i försäljning.

1
Skriv svar