Trilogy-remastern av GTA är till slut tillgänglig på PC

Robot
Trilogy-remastern av GTA är till slut tillgänglig på PC
Geeks Gaming

Själv tycker jag det är riktigt nice att kunna spela Gta3 igen. Även om vissa av kontrollerna är sega. Men fortfarande bättre än vad det va i orginalet.

Till och med redan börjat komma moddar https://www.patreon.com/posts/sa-de-rain-fix-1-58661157

Medlem

Ingen större förlust om den förblivit osläppt på PC med tanke på vilken katastrof spelet är. Helt ovärdigt originalen. Den chef som godkänt denna borde kickas med tanke på vilket skräpjobb de gjort med den, eller jobbat vidare på den i ett halvår till och sett till att det såg vettigt ut.

Såg fram emot remastern men icke, spelet får sålla sig till mästerverk som Warcraft 3 Reforged och för alltid bli ett skinande exempel på vad som händer när giriga advokater och aktieägare tar över spelstudios...

Avstängd

Hahaha och vem fan vill köpa det?

Medlem
Skrivet av mrpijey:

Ingen större förlust om den förblivit osläppt på PC med tanke på vilken katastrof spelet är. Helt ovärdigt originalen. Den chef som godkänt denna borde kickas med tanke på vilket skräpjobb de gjort med den, eller jobbat vidare på den i ett halvår till och sett till att det såg vettigt ut.

Såg fram emot remastern men icke, spelet får sålla sig till mästerverk som Warcraft 3 Reforged och för alltid bli ett skinande exempel på vad som händer när giriga advokater och aktieägare tar över spelstudios...

Det som framförallt gör en orolig är chefernas svar och twittrande; att de är nöjda med remastern och att de nu firar releasen. Ungefär som en kock som inte provsmakar maten innan den serveras.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Inaktiv

Avbokade mitt ex.
Kanske köper det senare om det blir fixat och sänks i pris.
Fascinerande att stora bolag som Rockstar, Ubi och CDPR släpper ofärdiga spel.

Medlem
Skrivet av anon_176162:

Avbokade mitt ex.
Kanske köper det senare om det blir fixat och sänks i pris.
Fascinerande att stora bolag som Rockstar, Ubi och CDPR släpper ofärdiga spel.

Glömt inte EA med BF2042, Anthem och Mass Effect Andromeda

Skrivet av Kris:

Det som framförallt gör en orolig är chefernas svar och twittrande; att de är nöjda med remastern och att de nu firar releasen. Ungefär som en kock som inte provsmakar maten innan den serveras.

Klart de säger att de är nöjda. Så länge de håller uppe charaden lyckas de lura några tiotusentals till kunder att köpa spelen.

Vet någon hur det är med refunds om man köper från Rockstar?

Att det ska vara så svårt att släppa färdiga spel idag, särskilt multiplatformsspel. Känns nästan som att det bara är exklusiva titlar som släpps till en plattform som inte är helt paj vid release.

Inaktiv
Skrivet av Ronzem:

Glömt inte EA med BF2042, Anthem och Mass Effect Andromeda

Hehe, så sant

Gnällkuk

Det verkar ju vara årets sämsta port någonsin. Ser ut att vara en dålig portning av mobilversionen(!) som sedan är upphottad. Anledningen som det verkar till varför det togs ner var dels för att de 20 låtarna som saknades av licensskäl inte var borta, utan enbart inaktiverade.

Utöver det så fanns Hot Coffee kvar i denna version *fniss*


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Så de har tagit bort vissa låtar så vi har färre låtar att lyssna på pga licenser, sjukt tycker jag. Licensen borde ju gälla än tycker jag då det är samma produkt bara en återutgivning av samma spel som hade licens för musiken.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Det verkar ju vara årets sämsta port någonsin. Ser ut att vara en dålig portning av mobilversionen(!) som sedan är upphottad. Anledningen som det verkar till varför det togs ner var dels för att de 20 låtarna som saknades av licensskäl inte var borta, utan enbart inaktiverade.

Utöver det så fanns Hot Coffee kvar i denna version *fniss*

Var ju inte allt de hittade.
Hörde av en vän att de faktiskt hittade kod från flera moddar som Take Two gick in och tog ner innan det här skräpet skulle släppas.
Skämtade mest när jag skrev att det skulle hända i en tidigare tråd, knappt så man vill tro att en seriös utvecklare håller på så.

Gnällkuk
Skrivet av loerk:

Var ju inte allt de hittade.
Hörde av en vän att de faktiskt hittade kod från flera moddar som Take Two gick in och tog ner innan det här skräpet skulle släppas.
Skämtade mest när jag skrev att det skulle hända i en tidigare tråd, knappt så man vill tro att en seriös utvecklare håller på så.

Jag är inte förvånad om jag ska vara ärlig. Hoppas till och med att det är så och att de blir åtalade och torskar fett. Grand Theft Software - Defenetive Edition.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Jag är inte förvånad om jag ska vara ärlig. Hoppas till och med att det är så och att de blir åtalade och torskar fett. Grand Theft Software - Defenetive Edition.

Lite så.
Tror det blir svårt för dem att åka dit på något. Men fyfan så lågt det är att stjälpa någons livsverk för att sedan använda det i sin ruttna remaster.
Tragiskt att folk köper det här.

Medlem

"All you had to do was quality control the damn game, CJ!"

Medlem
Skrivet av mrpijey:

Ingen större förlust om den förblivit osläppt på PC med tanke på vilken katastrof spelet är. Helt ovärdigt originalen. Den chef som godkänt denna borde kickas med tanke på vilket skräpjobb de gjort med den, eller jobbat vidare på den i ett halvår till och sett till att det såg vettigt ut.

Såg fram emot remastern men icke, spelet får sålla sig till mästerverk som Warcraft 3 Reforged och för alltid bli ett skinande exempel på vad som händer när giriga advokater och aktieägare tar över spelstudios...

Vad är det som är en katastrof? Spelar på PS5 och tycker det ser bra ut och funkar fin fint jämfört med originalversionen av GTA 3 jag har på PC. Tycker det känns som jag spelar det som jag kom ihåg spelet från förr.

Det enda jag irriterat mig på hittills är att jag tycker det är dåligt optimerat för sitt utseende. Får framedrops i performance mode samtidigt som Ghost of Tsushima flyter på utan problem.


signatur

PSN: MrOakenborn

Gnällkuk
Skrivet av loerk:

Lite så.
Tror det blir svårt för dem att åka dit på något. Men fyfan så lågt det är att stjälpa någons livsverk för att sedan använda det i sin ruttna remaster.
Tragiskt att folk köper det här.

Har ingen koll på hur det fungerar, men att sno kod rakt av från andra och sedan använda den i något man själv är med och utvecklar för att sedan ta betalt för detta låter ju inte helt legalt.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Inaktiv

Jag längtar tills det kommer fysiskt till Nintendo Switch

Tycker det ser väldigt bra ut, det som är bra är att de har lyckats ta bort några buggar från originalen men det som är synd är att det även kommit nya buggar som de borde fixa i någon uppdatering snart.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Har ingen koll på hur det fungerar, men att sno kod rakt av från andra och sedan använda den i något man själv är med och utvecklar för att sedan ta betalt för detta låter ju inte helt legalt.

Tror det är en extrem gråzon med mods då de knappast räknas som någons IP. Extremt oetiskt är det dock, så om modskapare kan dra åt Rockstar/Take Two så hoppas jag att de gör det.

Avstängd
Skrivet av anon_176162:

Avbokade mitt ex.
Kanske köper det senare om det blir fixat och sänks i pris.
Fascinerande att stora bolag som Rockstar, Ubi och CDPR släpper ofärdiga spel.

..och EA

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Själv tycker jag det är riktigt nice att kunna spela Gta3 igen. Även om vissa av kontrollerna är sega. Men fortfarande bättre än vad det va i orginalet.

Till och med redan börjat komma moddar https://www.patreon.com/posts/sa-de-rain-fix-1-58661157

Tycker också det är kul. Gillar till och med det nya utseendet. Gissar att du spelar på PC eftersom du snackar om moddar?
Om du gör det, hur tycker du att det flyter? Spelar på PS5 och jag får framedrops då och då i performance mode. Något som jag inte tycker borde hända.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

kolla betygen på metacritic.. låter det som ett spel man vill köpa till detta pris ? sorglig cashgrab bara.

Medlem

Vad man sett på reddit och Youtube är det här remaster av mobilversionerna.
Det är ett riktigt hafsverk där modeller mm ser rent ut sagt komiskt dåliga ut.
Moddar till originalspelet gjorde det här jobbet 100ggr bättre.

Jag kommer absolut inte att köpa, hade hela tiden en tanke att ev köpa under nån rea.
Det som oroar mig mest är om VR versionen till Quest 2 kommer baserat på detta.
Den görs iofs av LA Noire VR studion så kanske mer kompetens där en dessa "Groove street" klåpare.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Geeks Gaming
Skrivet av Oakenborn:

Tycker också det är kul. Gillar till och med det nya utseendet. Gissar att du spelar på PC eftersom du snackar om moddar?
Om du gör det, hur tycker du att det flyter? Spelar på PS5 och jag får framedrops då och då i performance mode. Något som jag inte tycker borde hända.

Kör 3an på pc just nu. Flyter så där. Inte världens bästa. Men med tanke på hur originalet är på PC så är det natt och dag.
Är helt okey med nya utseendet i GTA3. Som sagt originalet spelar inte bra på pc så helt nöjd än så länge.

Medlem
Skrivet av Oakenborn:

Vad är det som är en katastrof? Spelar på PS5 och tycker det ser bra ut och funkar fin fint jämfört med originalversionen av GTA 3 jag har på PC. Tycker det känns som jag spelar det som jag kom ihåg spelet från förr.

Det enda jag irriterat mig på hittills är att jag tycker det är dåligt optimerat för sitt utseende. Får framedrops i performance mode samtidigt som Ghost of Tsushima flyter på utan problem.

Tja, var ska vi börja? Texturalignments som är fel (många vägar, natur, flytande träd osv), skyltfönster osv som är felstavade, karaktärer som ser ut som playdoh-plastdockor i ett LEGO-spel, karaktärer med helt abnormala leder eller bloatade till monster, massor med texturbuggar och NPC-pathwaybuggar, kraftigt överdimensionerat regn som ser ut som snö och gör det omöjligt att köra i, speciellt när det är mörkt, regn som regnar "bakom" vattnet (Z-buffer layer-fel?), regn som regnar igenom bryggor, tak och annat, prestandaproblem i massor, ingen dimma så hela spelvärlden ser totalt ful ut. Massor med buggar som fixades i sista versionerna är tillbaka (backport från en äldre build?) inkl "Hot Coffee", ljud som saknas eller låter för jävligt. Finns massor och massor med rapporter på detta precis överallt nu, du måste verkligen ha sovit för att ha missat alla nyheter om det :).

Detta är OK för en tidig betaversion där de ska fixa buggar, korrigera texturer och patcha kod för att få till effekter osv rätt, inte för ett spel de tar fullpris för samtidigt som de går runt och stämmer moddskapare till höger och vänster för att ha gjort ett bättre jobb på sin fritid än vad ett multimiljard-företag lyckas med med sina tusentals utvecklare och full källkod och allt...

Medlem
Skrivet av mrpijey:

Tja, var ska vi börja? Texturalignments som är fel (många vägar, natur, flytande träd osv), skyltfönster osv som är felstavade, karaktärer som ser ut som playdoh-plastdockor i ett LEGO-spel, karaktärer med helt abnormala leder eller bloatade till monster, massor med texturbuggar och NPC-pathwaybuggar, kraftigt överdimensionerat regn som ser ut som snö och gör det omöjligt att köra i, speciellt när det är mörkt, regn som regnar "bakom" vattnet (Z-buffer layer-fel?), regn som regnar igenom bryggor, tak och annat, prestandaproblem i massor, ingen dimma så hela spelvärlden ser totalt ful ut. Massor med buggar som fixades i sista versionerna är tillbaka (backport från en äldre build?) inkl "Hot Coffee", ljud som saknas eller låter för jävligt. Finns massor och massor med rapporter på detta precis överallt nu, du måste verkligen ha sovit för att ha missat alla nyheter om det :).

Detta är OK för en tidig betaversion där de ska fixa buggar, korrigera texturer och patcha kod för att få till effekter osv rätt, inte för ett spel de tar fullpris för samtidigt som de går runt och stämmer moddskapare till höger och vänster för att ha gjort ett bättre jobb på sin fritid än vad ett multimiljard-företag lyckas med med sina tusentals utvecklare och full källkod och allt...

En sak som jag också sett tagits upp är att det är ingen trafik, all trafik osv spawnar just framför en tom så man kan se en tom raksträcka men medans man åker på den så fadar trafiken in eftersom.
Måste väll vara det som beror på man ser längre osv och åtgärder "mot det" inte fixat.
Ett ytterligare tecken på hafsverk.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av mrpijey:

Tja, var ska vi börja? Texturalignments som är fel (många vägar, natur, flytande träd osv), skyltfönster osv som är felstavade, karaktärer som ser ut som playdoh-plastdockor i ett LEGO-spel, karaktärer med helt abnormala leder eller bloatade till monster, massor med texturbuggar och NPC-pathwaybuggar, kraftigt överdimensionerat regn som ser ut som snö och gör det omöjligt att köra i, speciellt när det är mörkt, regn som regnar "bakom" vattnet (Z-buffer layer-fel?), regn som regnar igenom bryggor, tak och annat, prestandaproblem i massor, ingen dimma så hela spelvärlden ser totalt ful ut. Massor med buggar som fixades i sista versionerna är tillbaka (backport från en äldre build?) inkl "Hot Coffee", ljud som saknas eller låter för jävligt. Finns massor och massor med rapporter på detta precis överallt nu, du måste verkligen ha sovit för att ha missat alla nyheter om det :).

Detta är OK för en tidig betaversion där de ska fixa buggar, korrigera texturer och patcha kod för att få till effekter osv rätt, inte för ett spel de tar fullpris för samtidigt som de går runt och stämmer moddskapare till höger och vänster för att ha gjort ett bättre jobb på sin fritid än vad ett multimiljard-företag lyckas med med sina tusentals utvecklare och full källkod och allt...

Jag har inte läst så mycket om det. Utgår mer från min egen upplevelse med trean
Jag har inte heller läst något om vad Rockstar har lovat med denna remaster. Om dom siktade på att hålla spelen så när originalen som möjligt eller om dom hade högre ambitioner.

Var alla dom här sakerna fixade i exempelvis GTA 3 till PC? Jag tänker att regn som faller igenom byggnader var vanligt på den tiden. Sen följde jag en guide för att hitta lite hidden packages och på ett stället flöt en buske på exakt samma sätt som i videon som var inspelad från PC så det felet verkade finnas sen innan. Regnet har jag inte heller haft något större problem med förutom att det är förbannat fult. Och sen att karaktärerna ser ut som Lego gubbar tycker jag är kul. Dom har ju också samma proportioner som dom hade i dom gamla spelen dvs breda som en ladugårdsvägg

Vad hade du för förväntningar på spelet? Personligen tänkte jag bara att det skulle vara samma spel som förr men med lite bättre grafik och än är jag inte så besviken


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av Molotov:

En sak som jag också sett tagits upp är att det är ingen trafik, all trafik osv spawnar just framför en tom så man kan se en tom raksträcka men medans man åker på den så fadar trafiken in eftersom.
Måste väll vara det som beror på man ser längre osv och åtgärder "mot det" inte fixat.
Ett ytterligare tecken på hafsverk.

Hmm, det är inget jag har reagerat på. Måste kolla när jag kommer hem. Däremot är bilisterna hyfsat dumma i huvudet. Men det tror jag dom var i originalspelet också.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Känner att denna trilogin kan bli bra först när moddare fixat alla problem och buggar, gjort bättre karaktärsmodeller som inte ser ut som plast/vaxdockor, och sedan lagt till den borttagna musiken som saknas från originalen med de kompletta radiostationerna.

Detta ska ju såklart inte behövas i en så kallad "Definitive Edition", men tyvärr verkar inte Rockstar (eller andra stora spelföretag) bry sig om skicket eller kvalitén som deras spel släpps i längre.

12
Skriv svar