Turtle Rock: "Vi vet att Back 4 Blood är alldeles för svårt"

Robot
Turtle Rock: "Vi vet att Back 4 Blood är alldeles för svårt"

Men de jobbar på att hitta en bra balans.

#Back-4-blood, #Turtle-rock


Medlem

Spelet känns inte särskilt genomtänkt från början och det blir inte bättre av alla tillkortakommanden. Det är så många saker de har gjort sämre jämfört med Left 4 Dead. Jag spelade lite i början, men det tog inte lång tid innan det började bli svårt att hitta folk som spelar det. Kvällar på vardagar är nästan omöjligt att spela med andra. Sedan blir jag ofta utkastad till hubben igen när jag har kört klart en runda.

Det finns mycket de skulle behöva kolla på. Att det också fattas spellägen som fanns i tidigare spel gör att det enda man egentligen spelar är kampanjen. Släpptes förmodligen alldeles för tidigt...


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
7700X • 7800 XT • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem

För svårt vet jag inte om det är.
Enklaste svårighetsgraden är alldeles för enkel.
Mellersta är däremot helt perfekt. Bra motstånd och kräver teamwork.
Svåraste är såklart väldigt svårt. Men det ska det ju vara. "Endgame content".

Meeen beror såklart på vilka som spelar antar jag. Kanske en till svårighetsgrad hade varit bra.

Medlem

Har kommit till act 3 på medium (eller vad det heter, den i mitten). Men där är det stopp. Alldeles på tok för svårt och för långt mellan checkpoints. Kan inte ens tänka mig hur man ska komma nånstans på svåraste.

Medlem
Skrivet av GreveGroggula:

Har kommit till act 3 på medium (eller vad det heter, den i mitten). Men där är det stopp. Alldeles på tok för svårt och för långt mellan checkpoints. Kan inte ens tänka mig hur man ska komma nånstans på svåraste.

Håller med. Lättaste är så lätt att man somnar medans medium måste alla vara sjukt skärpta hela tiden. Hade gärna sett läge mellan easy och medium. Ska man köra på hard lär man ju abjusa spelet nåt så förbannat.

Jag har också andra problem med spelet - att karaktärerna känns klumpiga och inte så följsamma som i L4D eller smidiga som i Vermintide. Närstrid är heller inte lika roligt som i nämnda spel. Jag och mina polare är ganska besvikna på B4B men det kanske helt enkelt inte var ett spel för oss?

Medlem

Personligen tycker jag det inte är för svårt på nightmare, är inne och farmat för mitt tredje zwat skin. DVS klarat alla kartor på Nightmare utan att dö med samma karaktär. Alla kartor går att göra utan speedrunning. Men många med zwat cheesar många saker med grenade glitch och speedrunning. Så svårare hitta grupp som inte vill köra så. Det finns strategiska safe points som det går att hålla allt på, det gäller kunna kartor riktigt bra, sprida ut sig på rätt ställen för att blocka spawnpoints så att de inte spänst framför en. Men visst är det ingen garanti att man tar 4-5 kartor i rad utan att dö.

Jag har inga problem att hitta grupp för NM, dock är det svårare att hitta svensk grupp för Nightmare.

Största misstaget folk gör är spela i en tight grupp när de är precis på en spawn point och inte värderar scav kort/pengar. Håller man inte spawn points då kan det bli en tallboy brevid dig. Håller man 10-15meter oavstånd har man tillräckligt med plats för att backa 25meter vilket gör de flesta mutationer ofarliga.

Vill man spela så är det bara adda bykkarn.

Kan även tipsa om statty discorden hittar alltid grupp. https://discord.gg/ptbwCppESM

Medlem

Mitt största problem med B4B är att Specials inte är särskiljt speciella. de kommer i massiva våger och förvånansvärt ofta.
Och ibland så säger AI Directorn att nu jävlar skall du dö, och så får man helt absurda våger med specials.

I L4D så var de sällsynta och något man faktiskt var rädd för, nu är de mer som kraftigare och irriterande trash mobs som finns över allt.

Medlem
Skrivet av bYGGARN:

Personligen tycker jag det inte är för svårt på nightmare, är inne och farmat för mitt tredje zwat skin. DVS klarat alla kartor på Nightmare utan att dö med samma karaktär. Alla kartor går att göra utan speedrunning. Men många med zwat cheesar många saker med grenade glitch och speedrunning. Så svårare hitta grupp som inte vill köra så. Det finns strategiska safe points som det går att hålla allt på, det gäller kunna kartor riktigt bra, sprida ut sig på rätt ställen för att blocka spawnpoints så att de inte spänst framför en. Men visst är det ingen garanti att man tar 4-5 kartor i rad utan att dö.

Jag har inga problem att hitta grupp för NM, dock är det svårare att hitta svensk grupp för Nightmare.

Största misstaget folk gör är spela i en tight grupp när de är precis på en spawn point och inte värderar scav kort/pengar. Håller man inte spawn points då kan det bli en tallboy brevid dig. Håller man 10-15meter oavstånd har man tillräckligt med plats för att backa 25meter vilket gör de flesta mutationer ofarliga.

Vill man spela så är det bara adda bykkarn.

Kan även tipsa om statty discorden hittar alltid grupp. https://discord.gg/ptbwCppESM

Har förvisso bara kört igenom allt på Recruit då en av dem jag spelat med inte är "lika bra" som resterande grupp så det går långsammare fram. Men det finns för många banor där du måste "speedrunna" för att det är en oändlig hord som spawnar antingen framför eller bakom.

Gillar spelet men skulle föredra om det fanns mycket mer där strategi var viktigare. Att på nästan alla banor ha kontinuerligt spawnande horder på 2-3min timers gör att fram snabbt eller slut på ammo är enda valet.

En Hag i ett trångt utrymmer när vita vapen är allt man har samtidigt som en hord kommer är nästan alltid en man död.

Medlem

Steget mellan recruit och veteran är massivt det skulle behövas en svårighetsgrad där mellan för de som varken är helt nybörjare eller proffs! Typ casual= normal. Och för proffsen kan de fixa ultra nightmare där det alltid kommer horder av zombies framifrån och specifikt siktar in sig på alla som springer så får även speedrunners något att bita i. Win win!

Medlem

Melee-nerfen tog död på frontlinje-hanteringen helt och hållet, så nu är det bara att springa. Lite tråkigt, då det är ett FPS.

Medlem
Skrivet av Winzi:

Har förvisso bara kört igenom allt på Recruit då en av dem jag spelat med inte är "lika bra" som resterande grupp så det går långsammare fram. Men det finns för många banor där du måste "speedrunna" för att det är en oändlig hord som spawnar antingen framför eller bakom.

Gillar spelet men skulle föredra om det fanns mycket mer där strategi var viktigare. Att på nästan alla banor ha kontinuerligt spawnande horder på 2-3min timers gör att fram snabbt eller slut på ammo är enda valet.

En Hag i ett trångt utrymmer när vita vapen är allt man har samtidigt som en hord kommer är nästan alltid en man död.

Endless horde är på pain train 1-3 grus högen och 1-6 bad seeda efter patchen, 200/300 meter i början på 2-3 pipe cleaners och innan sista dörren och 3-8 road to hell sista biten innan Body dump. Även 2-7 the broken bird. Kanske missat någon, men de flesta hordes är enkla på ett bra ställe. Och vettig ammo använding.

https://imgur.com/YUMoVNv

Ang hunting hoards kortet 3min horde går det mesta att lösa. Vissa ställen är tex svåra att hålla en tallboy hoard. Men kan du ställen där det inte spawnar saker bakom dig går det oftast rätt bra. Det är om en dörr eller något råkade träffas vid fel tillfälle och det är långt att springa till bra ställe det blir problematiskt.

Medlem

Jag gillar inte att det kommer hordes och massa specials hela tiden. Känns som att det händer pga någon bugg men jag är inte helt säker.. Fixar dem så att det inte konstant kommer zombies så blir spelet mycket bättre.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Tycker de kan börja med att göra så de olika specials ser olika ut och inte samma model med olika weakspots.

1
Skriv svar