Trilogy-remastern av GTA är till slut tillgänglig på PC

Medlem
Skrivet av Oakenborn:

Vad är det som är en katastrof? Spelar på PS5 och tycker det ser bra ut och funkar fin fint jämfört med originalversionen av GTA 3 jag har på PC. Tycker det känns som jag spelar det som jag kom ihåg spelet från förr.

Det enda jag irriterat mig på hittills är att jag tycker det är dåligt optimerat för sitt utseende. Får framedrops i performance mode samtidigt som Ghost of Tsushima flyter på utan problem.

Det är möjligt att det ser annorlunda ut på olika plattformar. Så var det för mig med Cyberpunk 2077 som rullade hur fint som helst för mig på PS5 men rullade inte lika bra på andra plattformar och last gen.

Problemet som jag ser det är inställningen till hur man släpper remastrade spel och den bristande kvalitetskontrollen. Att överlåta remastern till en annan spelstudio borde bara det få Rockstar att bli ännu mer noga med kvalitetskontrollen. Däri ligger en stor besvikelse.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem

Nej det blir inget köp


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av Kris:

Det är möjligt att det ser annorlunda ut på olika plattformar. Så var det för mig med Cyberpunk 2077 som rullade hur fint som helst för mig på PS5 men rullade inte lika bra på andra plattformar och last gen.

Problemet som jag ser det är inställningen till hur man släpper remastrade spel och den bristande kvalitetskontrollen. Att överlåta remastern till en annan spelstudio borde bara det få Rockstar att bli ännu mer noga med kvalitetskontrollen. Däri ligger en stor besvikelse.

Kan en del av besvikelsen ligga i att Rockstars anseende är så högt nu att allt som inte överträffar RDR 2 anses undermåligt?
GTA 3 är med dagens mått inget mästerverk. Det är kul att uppleva igen men jag förväntade mig inte så mycket mer av spelet. När jag spelar det känner jag att det är ungefär som jag kommer ihåg det från när jag köpte det runt release på PC 2001-2002 nån gång. Det känns gammalt gameplay mässigt. Men är det inte därför man spelar en remaster? För att uppleva något från ungdomen och inse hur mycket bättre vi har det nu


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av Oakenborn:

Kan en del av besvikelsen ligga i att Rockstars anseende är så högt nu att allt som inte överträffar RDR 2 anses undermåligt?
GTA 3 är med dagens mått inget mästerverk. Det är kul att uppleva igen men jag förväntade mig inte så mycket mer av spelet. När jag spelar det känner jag att det är ungefär som jag kommer ihåg det från när jag köpte det runt release på PC 2001-2002 nån gång. Det känns gammalt gameplay mässigt. Men är det inte därför man spelar en remaster? För att uppleva något från ungdomen och inse hur mycket bättre vi har det nu

Felet är väll att samtliga spel redan "remastrats" av moddin-communityn tidigare. Nått som bevisligen varit flertalet ggr bättre.
Nu var det väldigt länge sen jag spelade GTA3, VC och SA moddade men det såg betydligt bättre ut än detta redan då känns det som.
Det enda möjligtvis som är bättre i trilogin remastren är väll själva styrningen som man hämtat från GTAV vad jag förstått.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Felet är väll att samtliga spel redan "remastrats" av moddin-communityn tidigare. Nått som bevisligen varit flertalet ggr bättre.
Nu var det väldigt länge sen jag spelade GTA3, VC och SA moddade men det såg betydligt bättre ut än detta redan då känns det som.
Det enda möjligtvis som är bättre i trilogin remastren är väll själva styrningen som man hämtat från GTAV vad jag förstått.

Jag har aldrig hållit på så mycket med moddar i något spel så jag har ingen koll.
Men något jag tycker var fult gjort av Rockstar som dom borde få skit för var när dom tog bort dom moddade remaster versionerna med rättsliga påtryckningar. Eller det är i alla fall vad jag läst.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Skicka precis ett mail till Sony om att få återbetalning av spelet…

Medlem
Medlem
Skrivet av Oakenborn:

Kan en del av besvikelsen ligga i att Rockstars anseende är så högt nu att allt som inte överträffar RDR 2 anses undermåligt?
GTA 3 är med dagens mått inget mästerverk. Det är kul att uppleva igen men jag förväntade mig inte så mycket mer av spelet. När jag spelar det känner jag att det är ungefär som jag kommer ihåg det från när jag köpte det runt release på PC 2001-2002 nån gång. Det känns gammalt gameplay mässigt. Men är det inte därför man spelar en remaster? För att uppleva något från ungdomen och inse hur mycket bättre vi har det nu

Nej jag tror besvikelsen ligger i hur Rockstar ser på sig själva och hur de tar sina kunder för givet.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem

Vi får ha våra förhoppningar att moddarna fixar till denna disaster

PCMR


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Vi får ha våra förhoppningar att moddarna fixar till denna disaster

PCMR

haha joo det känns som moddare kmr fixa upp det mesta i slutändan, hade dom inte tagit bort dom gamla versionerna och kallat de här för definitive edition hade det varit mindre skämmigt iaf.

Medlem

digital foundry släppte en video på 3an

Medlem

Given bojkott om gjort sin 10 minuters research. Tragiskt.

Avstängd

Jahapp, och ingen bryr sig.

12
Skriv svar