New World jobbar med att kunna slå samman servrar

Robot
New World jobbar med att kunna slå samman servrar

Och kanske även flytta karaktärer mellan regioner.

#Amazon, #New-world


Medlem

Wow, det tog inte lång tid....


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Något jag har kommit till insikt med det senaste dagarna..

Hur mycket jag än vill hata, gnälla och skrika på AGS att deras spel "floppade", Så inser jag att detta är just nu det ljusaste hoppet vi har om ett nytt MMO på marknaden.

Vi får inte glömma att AGS har visat att det finns ett enormt sug efter något nytt och spännande MMO, som äntligen går ifrån det traditionella tab-target, endgame raiding, gear collecting.. aktiga spelen vi haft sedan World of Wacrafts begynnelse.

Kanske.. bara kanske har någon större studio lagt märke till att om man levererar ett bra och spännande spel så kommer hundratusentals spelare flockas dit i hopp om att bli "the next big thing".

Just nu hoppas jag att dom finslipar New world och vänder denna negativa trend och för spelet mot ljusare tider.
Visst hade man hoppats på något bättre vid release, men det är som det är just nu.

Medlem

Jag älska spelet tills de gick ut med att de balanserar spelet kring pvp och skiter fullständigt i pve balans.

Slutade spela direkt när jag såg det. Fortfarande ett av de bästa mmo jag spelat men vill inte bli behandlad som andra klassen medborgare i spelet för jag tycker om pve.

Haft jätteroligt i 350 timmar men de gjorde så det roliga tog slut

Medlem
Skrivet av Dunder:

Wow, det tog inte lång tid....

Skadeglädjen är den enda sanna glädjen?

Skrivet av Sparazza:

Något jag har kommit till insikt med det senaste dagarna..

Hur mycket jag än vill hata, gnälla och skrika på AGS att deras spel "floppade", Så inser jag att detta är just nu det ljusaste hoppet vi har om ett nytt MMO på marknaden.

Vi får inte glömma att AGS har visat att det finns ett enormt sug efter något nytt och spännande MMO, som äntligen går ifrån det traditionella tab-target, endgame raiding, gear collecting.. aktiga spelen vi haft sedan World of Wacrafts begynnelse.

Kanske.. bara kanske har någon större studio lagt märke till att om man levererar ett bra och spännande spel så kommer hundratusentals spelare flockas dit i hopp om att bli "the next big thing".

Just nu hoppas jag att dom finslipar New world och vänder denna negativa trend och för spelet mot ljusare tider.
Visst hade man hoppats på något bättre vid release, men det är som det är just nu.

Bra sagt, kul att höra ifrån någon som ser det positiva istället för att leta negativa saker att blåsa upp till enorma proportioner

Skrivet av Karmak:

Jag älska spelet tills de gick ut med att de balanserar spelet kring pvp och skiter fullständigt i pve balans.

Slutade spela direkt när jag såg det. Fortfarande ett av de bästa mmo jag spelat men vill inte bli behandlad som andra klassen medborgare i spelet för jag tycker om pve.

Haft jätteroligt i 350 timmar men de gjorde så det roliga tog slut

Fast...hur påverkar den nyheten din känsla för gameplay? Att PvP i olika spel kan behöva balanseras är ju inget nytt fenomen...hur påverkar det dig som föredrar PvE? Vilken information är det ens de "gått ut med"? Patch notes till 1.0.5?
Länka gärna till denna "bomb".

Medlem
Skrivet av Karmak:

Jag älska spelet tills de gick ut med att de balanserar spelet kring pvp och skiter fullständigt i pve balans.

Slutade spela direkt när jag såg det. Fortfarande ett av de bästa mmo jag spelat men vill inte bli behandlad som andra klassen medborgare i spelet för jag tycker om pve.

Haft jätteroligt i 350 timmar men de gjorde så det roliga tog slut

Tror nog du har missat att New world ska vara huvudsakligen ett pvp mmo med lite pve element.

Medlem
Skrivet av Ender:

Skadeglädjen är den enda sanna glädjen?

Ingen skadeglädje i det, bara ett konstaterande. Jag är själv väldigt sugen på att ett nytt bra MMO ska släppas, men tror inte det kommer hända innan AoC släpps.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Ender:

)

Fast...hur påverkar den nyheten din känsla för gameplay? Att PvP i olika spel kan behöva balanseras är ju inget nytt fenomen...hur påverkar det dig som föredrar PvE? Vilken information är det ens de "gått ut med"? Patch notes till 1.0.5?
Länka gärna till denna "bomb".

Eftersom man ändrar hur skills, vapen och perks ska fungera pga hur de är i pvp så påverkar det mig i pve eftersom samma ändringar utförs där. De har inte två olika läga på sakerna om man kör pve eller pvp

Detta är nu i PTR

Sword + shield:

Leaping Strike - 135% weapon damage > 150% weapon damage

Leaping Strike - CD 25s > 18s

Rapier:

Tondo - CD 11s > 6s

Riposte - CD 20s > 12s Riposte - base stun duration 1.5s > 2s

Lasting Consequence - 2s > 2.5s

Momentum - 25% damage > 30% damage

Hatchet:

Aerial Transmission - duration 3s > 6s

Rending Throw - 15s > 8s

Spear:

Cyclone - 110% weapon damage > 130% weapon damage

Deadly Consistency - 1 stack > 3 stacks

Coup de Grace - 125% weapon damage > 150% weapon damage

Perforate - 70% weapon damage > 80% weapon damage

Skewer bleed - 10% weapon damage > 20% weapon damage

Great Axe: Charge - Unstoppable > Grit

Whirlwind - now has Grit

Gravity - foe is held still 30% longer > .25s root

War Hammer:

Lasting Trauma - rend 15% > 20%

Opening Act - 15% damage > 25% damage

Exhaustive Attacks - slows target stam regen by 15% > 20%

Mighty Gavel - 22s > 20s ; 160% weapon damage > 170% weapon damage

Justice for All - 200% weapon damage > 220% weapon damage

Wreaking Ball - 120% weapon damage > 130% weapon damage

Safety Measures - 4s > 7s

Bow:

Poison Shot - CD 35s > 30s

Direct Hit - If you directly hit a target with poison shot, it deals 200% more damage > Direct Hits against targets are more powerful and deal 150% weapon damage

Rain of Arrows - Radius 7m > 3m

Rapid Shot - CD 22s > 14s

Splinter Shot - can no longer headshot

Musket:

Powershot - CD 15s > 12s

Shooters Stance - CD 20s > 18s

Stopping Power - CD 18s > 15s

Sticky Bomb - 175% weapon damage > 235% weapon damage (60% weapon damage buff)

Fire Staff:

Pillar of Fire - 135% weapon damage > 170% weapon damage

Prophet of a Fire God - 20% crit damage > 15% crit damage

Spellslinger - 15% crit chance > 10% crit chance

Rune of Helios - 30% damage increase > 25% damage increase

Singe and Watch it Burn passives swapped

Clear Casting - 10% more damage > 5% more damage

Clear Mind - 10% empower > 5% empower

Pyromania - 20% damage buff while below 50% HP > 15% damage buff while below 50% HP

Flamethrower - 34% weapon damage > 50% weapon damage

Reheat - CD 6s > 4s

Life Staff:

Divine Embrace - 150% weapon damage heal > 120% weapon damage heal

Sacred Ground - duration 15s > 12s ; 20% weapon damage heal > 16% weapon damage heal

Holy Ground - Regen Stamina and mana 100% faster while inside sacred ground > Regen Stamina and mana 50% faster while inside sacred ground

Blissful Touch - 20% weapon damage > 16% weapon damage

Enchanted Justice - 10% weapon damage > 8% weapon damage

Splash of Light - 50% weapon damage > 60% weapon damage

Shared Recovery - 3% max mana gain > 5% max mana gain

Protector's Blessing - 7.5% weapon damage heal > 6% weapon damage heal

Lights Embrace - heal 100% weapon damage > 80% weapon damage

Connection - gain 1% max mana > gain 2% max mana

Beacon - heal 20% weapon damage > 16% weapon damage

Ice Gauntlet:

Wind Chill - 16% weapon damage per hit > 20% weapon damage per hit

Energized Critical - 15% crit damage at full stamina > 10% crit damage at full stamina

Heavy freeze - now has a 5 second CD

Ultimate Chill - 35% damage bonus > 25% damage bonus

Critical Frost - crit chance while enemy in frosted area or have frostbite +20% > crit chance while enemy in frosted area or have frostbite +15%

Ice Storm - tick rate 4 times a second > 3 times a second Ice Shower - CD 20s > 30s

Pylon Refresh - Max lifetime now 45 seconds

Entombed - 10 mana cost > 0 mana cost

Skrivet av Henkik:

Tror nog du har missat att New world ska vara huvudsakligen ett pvp mmo med lite pve element.

Nej det är det inte. New World är like mycket PVE som PVP. De har gått ifrån att vara huvudsakligen PVP MMO för länge sen

Medlem
Skrivet av Sparazza:

Något jag har kommit till insikt med det senaste dagarna..

Hur mycket jag än vill hata, gnälla och skrika på AGS att deras spel "floppade", Så inser jag att detta är just nu det ljusaste hoppet vi har om ett nytt MMO på marknaden.

Vi får inte glömma att AGS har visat att det finns ett enormt sug efter något nytt och spännande MMO, som äntligen går ifrån det traditionella tab-target, endgame raiding, gear collecting.. aktiga spelen vi haft sedan World of Wacrafts begynnelse.

Kanske.. bara kanske har någon större studio lagt märke till att om man levererar ett bra och spännande spel så kommer hundratusentals spelare flockas dit i hopp om att bli "the next big thing".

Just nu hoppas jag att dom finslipar New world och vänder denna negativa trend och för spelet mot ljusare tider.
Visst hade man hoppats på något bättre vid release, men det är som det är just nu.

Uppfriskande att få läsa detta. Delar din insikt och hoppas verkligen att AGS får ordning på sitt spel. Jag introducerade för några år sedan min pappa till Retail WOW efter att han, på eget bevåg tillsammans med några kompisar, börjat spela Vanilla WOW på private server. Även fast han och jag fick ut mycket glädje av WOW så tröttnade han relativt fort på grund av tab-target och att han upplevde att det var för tok för många spells att hålla ordning på. Just nu sitter vi och spelar New World och garvar när våra karaktärer, istället för att simma, börjar gå på botten även fast vi innerst inne hoppas att AGS snart tillåter oss att simma istället

Medlem
Skrivet av Karmak:

Eftersom man ändrar hur skills, vapen och perks ska fungera pga hur de är i pvp så påverkar det mig i pve eftersom samma ändringar utförs där. De har inte två olika läga på sakerna om man kör pve eller pvp

Detta är nu i PTR
...

Faaast, det jag läser är ju en lång lista med balans ändringar, och ifall man läser på inlägget i forumet angående innehåll i PTR så förklarar de ju rätt bra om vad de vill göra för varje klass och vilka mål de har med ändringarna. Utöver det finns det ju hur mycket spännande PvE-ändringar som helst, som nytt vapen, nya mobs, och mycket mer. Det mesta balandförändringarna såg ju vid ett igenom skummande ut att buffa mer än nerfa, vilket brukar vara rätt välkommet.
Länkl till forumet här

Det jag inte ser är en text som säger att: "We aim to destroy PvE to boost PvP, because PvE players are filthy peasants!", så jag undrar lite vad anledningen till ditt närmast rage quittande är.

Skrivet av Dunder:

Ingen skadeglädje i det, bara ett konstaterande. Jag är själv väldigt sugen på att ett nytt bra MMO ska släppas, men tror inte det kommer hända innan AoC släpps.

Aha, sorry, jag måste misstagit den där gapskrattande ikonen du använde för något annat.

Medlem
Skrivet av Ender:

Faaast, det jag läser är ju en lång lista med balans ändringar, och ifall man läser på inlägget i forumet angående innehåll i PTR så förklarar de ju rätt bra om vad de vill göra för varje klass och vilka mål de har med ändringarna. Utöver det finns det ju hur mycket spännande PvE-ändringar som helst, som nytt vapen, nya mobs, och mycket mer. Det mesta balandförändringarna såg ju vid ett igenom skummande ut att buffa mer än nerfa, vilket brukar vara rätt välkommet.
Länkl till forumet här

Det jag inte ser är en text som säger att: "We aim to destroy PvE to boost PvP, because PvE players are filthy peasants!", så jag undrar lite vad anledningen till ditt närmast rage quittande är.

Om du har spelat de flesta vapnen här och ser på ändringarna så vet du mycket väl vad problemet är.

De har nerfat sönder fire och ice pga hur de funkar i pvp. Det är inga op problem med dom i pve.

Man ser direkt varför de har gjort ändringar de har gjort och det är pga pvp och har inget som helst verklighetförankring till pve.

Medlem
Skrivet av Ender:

Aha, sorry, jag måste misstagit den där gapskrattande ikonen du använde för något annat.

Ja, verkligen.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Sparazza:

Något jag har kommit till insikt med det senaste dagarna..

Hur mycket jag än vill hata, gnälla och skrika på AGS att deras spel "floppade", Så inser jag att detta är just nu det ljusaste hoppet vi har om ett nytt MMO på marknaden.

Vi får inte glömma att AGS har visat att det finns ett enormt sug efter något nytt och spännande MMO, som äntligen går ifrån det traditionella tab-target, endgame raiding, gear collecting.. aktiga spelen vi haft sedan World of Wacrafts begynnelse.

Kanske.. bara kanske har någon större studio lagt märke till att om man levererar ett bra och spännande spel så kommer hundratusentals spelare flockas dit i hopp om att bli "the next big thing".

Just nu hoppas jag att dom finslipar New world och vänder denna negativa trend och för spelet mot ljusare tider.
Visst hade man hoppats på något bättre vid release, men det är som det är just nu.

Sorry de förtjänar totalt att spelet går åt helvete. Förövrigt är det fan inget nytt och spännande med New World. Det är bara en mish mash av ett sandbox och themepark MMO och det fungerar verkligen inte.

Efter deras bait and switch hoppas jag spelet går under snarast möjligt

Medlem
Skrivet av Cane:

Sorry de förtjänar totalt att spelet går åt helvete. Förövrigt är det fan inget nytt och spännande med New World. Det är bara en mish mash av ett sandbox och themepark MMO och det fungerar verkligen inte.

Efter deras bait and switch hoppas jag spelet går under snarast möjligt

Men VI förtjänar väl ett bra MMO eller!?

Medlem

Har skit kul med spelet. Och det är riktigt kul att läsa alla som lipar om saker som kommer endå att fixas. Men ungar finns det överallt 🤣🤣

Medlem
Skrivet av TheJudge:

Har skit kul med spelet. Och det är riktigt kul att läsa alla som lipar om saker som kommer endå att fixas. Men ungar finns det överallt 🤣🤣

Ja, precis. Det har du rätt i.

Meanwhile, i två andra New World-trådar:

Skrivet av TheJudge:

Riktigt skräp mmorpg.

Skrivet av TheJudge:

Riktigt tråkigt spel. Finns så mycket bättre mmorpg:s därute.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem
Skrivet av Maguz:

Ja, precis. Det har du rätt i.

Meanwhile, i två andra New World-trådar:

Skillnad på dag 1 och nu. Grymt Skillnad. Och det värkar bli bara bättre och bättre.

1
Skriv svar