Hur skulle din remaster/remake se ut om du fick återsläppa Grand Theft Auto III spelen?

Kontot avslutas
Hur skulle din remaster/remake se ut om du fick återsläppa Grand Theft Auto III spelen?

Grand Theft Auto: The Trilogy: The Definitive Edition har mottagits väldigt olika. Men en sak är klar och det är att spelen behöver uppdateras på grund av buggar som har uppstått.

Men om DU hade haft en helt egen spel studio och ditt team fick i uppdrag att göra en egen remaster eller remake av GTA III spelen, hur skulle den då se ut?

Tänk dig att Rockstar står för budgeten åt dig och ditt team och du måste hålla dig till grund historien (huvud uppdragen) i alla spelen men annars har du helt fria händer att ta ta bort eller lägga till vad du vill.
Tänk också på att det släpptes hela fem spel om man räknar med trilogin plus ”Stories” spelen. (Sex spel om man räknar med Grand Theft Auto: Advance)


signatur

ゼルダの城

Kontot avslutas

För mig så skulle jag göra en remake av alla spelen, men för att se hur de skulle tas emot så skulle jag satsa på att göra tre remakes och jag skulle börja med Grand Theft Auto: Vice City spelen.

Min första remake skulle alltså innehålla Grand Theft Auto: Vice City Stories och Grand Theft Auto: Vice City eftersom det är med dessa spelen storyn börjar och eftersom Vice City är ett sådant populärt spel så skulle det passa perfekt.
Till en början skulle jag använda mig av samma grafik som i Grand Theft Auto V, det skulle vara precis som om man skulle spela GTA V i stilen.

Staden skulle göras större och det skulle eventuellt även gå att åka utanför Vice City. Detta för att kunna lägga till fler uppdrag som skulle utspela sig både i och utanför Vice City.
Jag gillar även möjligheten att byta bland fler karaktärer som fanns i GTA V, så att få spela som någon mer person och hitta på en story till den som sen även går ihop med de andra berättelserna i spelen skulle vara kul. Det blir ju ungefär som när expansionerna till GTA IV kom och man fick spela som några andra karaktärer i spelet.

Det skulle även finnas möjlighet att göra mycket mer saker i Vice City. Gå på puben, beställa taxi, kasta pil med mera.

Ja rättare sagt så skulle det bli som ett Grand Theft Auto V fast det utspelar sig samtidigt som Vice City Stories och Vice City.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Personligen bryr jag mig inte så mycket om de grafiska förbättringarna. Jag hade hoppats på kontroller från GTA V. Att kunna ta skydd bakom objekt så att inte eldstriderna känns så extremt primitiva hade gjort så mycket.

Sedan hade jag velat ha fordonsfysiken från GTA IV och inte den gokartsliknande känslan från de gamla spelen.

Till sist hade jag gärna sett ett online-läge i stil med GTA Online för att förlänga spelens livslängd.

Medlem

Jag hade bara velat se så att saker funkar bättre, jag är inte heller intresserad av bättre grafik.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

VR. Och då HTC Vive, WMR + andra och inte bara Oculus.

Medlem

Som ovan skrev, remake för PCVR.
Hoppas innerligt att GTASA till Quest 2 inte har några likheter med remastern.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Skulle vara nöjd med remakes i GTA V-motorn. Kan säkert återanvända en del grejer från GTA IV och V för att göra remakes av trean och SA.

Medlem

Folk på Rockstar och Taketwo sitter nog och funderar på vad de skall göra nu, för när det är SÅ HÄR DÅLIGT då spiller det över på deras andra saker, speciellt på GTA Online och hela namnet GTA.

Sedan den här stackars mobilstudion som typ "äntligen får vi jobba med stora spel på konsoller", sedan typ "fan vad bra det blev, alla kommer älska detta", bra jobb... bra jobb.
Troligen med de resurser de fick till hands så var det en bra ide att göra en assett flipp in i fula Unrealmotorn och säga klart.

Det är som med den där skitiga remastern av Prince of Persia, fast ännu värre haha. Så jävla lol.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

KoP
Medlem
Skrivet av Molotov:

Som ovan skrev, remake för PCVR.
Hoppas innerligt att GTASA till Quest 2 inte har några likheter med remastern.

Vänta dig inte under och mirakel, det är allt jag har att säga.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Som ovan skrev, remake för PCVR.
Hoppas innerligt att GTASA till Quest 2 inte har några likheter med remastern.

Varför tror du att de har gjort en annan remaster för VR?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Varför tror du att de har gjort en annan remaster för VR?

Det är Groove street games som gjort trilogin och remastrat sina gamla mobil versioner.

Det är studion som gjorde LA Noire VR som gör GTASA för Quest 2.
Så man kan hoppas det är mer kompetens bakom spakarna.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Det är Groove street games som gjort trilogin och remastrat sina gamla mobil versioner.

Det är studion som gjorde LA Noire VR som gör GTASA för Quest 2.
Så man kan hoppas det är mer kompetens bakom spakarna.

Jaha, vad konstigt om VRspelen blir så mycket bättre då haha


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Jaha, vad konstigt om VRspelen blir så mycket bättre då haha

Ja, om det skulle vara samma dåliga modeller på karaktärerna som i trilogi remastern så kommer det se helt groteskt ut och inte det minsta realistiskt.
Slenderman och sjöstjärna från Svampbob modeller


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag har två frågor till alla som är besvikna på denna remake. Varför är ni besvikna? Vad förväntade ni er?
Frågar för att jag är nyfiken på vad det är som kan ha blivit så fel.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av Oakenborn:

Jag har två frågor till alla som är besvikna på denna remake. Varför är ni besvikna? Vad förväntade ni er?
Frågar för att jag är nyfiken på vad det är som kan ha blivit så fel.

Bonusbild:

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ja, om det skulle vara samma dåliga modeller på karaktärerna som i trilogi remastern så kommer det se helt groteskt ut och inte det minsta realistiskt.
Slenderman och sjöstjärna från Svampbob modeller

Fast tror du att de liksom gjort helt nya assets och sådant för VR? Det låter konstigt? Är det inte troligare att utvecklaren av VR fick modeller och sådant från samma version som remastered har nu?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Ett ord: Modstöd.

Helt seriöst skulle det vara A och O i en remake signed by me. Minst lika bra mod-stöd som Elder Scrolls-spelen.

Och för att tjäna en hacka, samt ge modscenen eld i baken, möjlighet för moddarna att ta betalt för sina alster.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Kontot avslutas

Fruktansvärt ful bonus bild.
Vem som helst skulle ha gjort ett bättre jobb med den sista bilden, tror även att jag skulle kunna göra det och jag kan inte ens programmera.

Sådant kommer jag bortse från när jag kommer spela. Det finns mycket som ser mycket snyggare ut med.
För mig är det viktigare att det inte finns buggar som får mig att ramla ner i marken eller som kraschar spelen som jag har hört att det finns, men det lär de ju fixa i kommande uppdateringar.
Dock tror jag inte att de kommer fixa grafiken i någon uppdatering.


signatur

ゼルダの城

Medlem
Skrivet av ZeldasCastle:

Fruktansvärt ful bonus bild.
Vem som helst skulle ha gjort ett bättre jobb med den sista bilden, tror även att jag skulle kunna göra det och jag kan inte ens programmera.

Sådant kommer jag bortse från när jag kommer spela. Det finns mycket som ser mycket snyggare ut med.
För mig är det viktigare att det inte finns buggar som får mig att ramla ner i marken eller som kraschar spelen som jag har hört att det finns, men det lär de ju fixa i kommande uppdateringar.
Dock tror jag inte att de kommer fixa grafiken i någon uppdatering.

Bonusbilden är ju från när nån råkade förstöra en tavla och skulle måla den rätt 😁

Skrivet av Hipshot:

Varför tror du att de har gjort en annan remaster för VR?

Spelet som har släppts nu kan knappt hålla 30 fps på denna generationens konsoler. Det kommer inte gå att köra denna skapelsen på Quest 2.

Så antingen gör de om allt från grunden eller så släpper de något som rullar i ~5 fps i VR.

Medlem
Skrivet av johanAndersson:

Spelet som har släppts nu kan knappt hålla 30 fps på denna generationens konsoler. Det kommer inte gå att köra denna skapelsen på Quest 2.

Så antingen gör de om allt från grunden eller så släpper de något som rullar i ~5 fps i VR.

Jag menade mera hur det ser ut, alltså, karaktärer och sådant.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Kontot avslutas
Skrivet av Loxus:

Bonusbilden är ju från när nån råkade förstöra en tavla och skulle måla den rätt 😁

”Men gud Jesus, vad sliten den var. Är det någon här som har lite färg? Jag ska försöka rädda den här skapelsen.”


signatur

ゼルダの城

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Fast tror du att de liksom gjort helt nya assets och sådant för VR? Det låter konstigt? Är det inte troligare att utvecklaren av VR fick modeller och sådant från samma version som remastered har nu?

Det är bara vad jag hoppas, jag vet inte.
Ser modellerna ut som dom gör nu kommer det se ut som "maskotar" mer, med långa armar och konstiga former än "människor" man står framför ingame.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skribent
Skrivet av Molotov:

Det är Groove street games som gjort trilogin och remastrat sina gamla mobil versioner.

Det är studion som gjorde LA Noire VR som gör GTASA för Quest 2.
Så man kan hoppas det är mer kompetens bakom spakarna.

Skrivet av Oakenborn:

Jag har två frågor till alla som är besvikna på denna remake. Varför är ni besvikna? Vad förväntade ni er?
Frågar för att jag är nyfiken på vad det är som kan ha blivit så fel.

Ja bara det att de tog och remastrade mobil-versionerna istället för originalspelen säger ju en hel del. Dessa har ju redan kritiserats för att vara sämre versioner, men ursäktades då för att de spelades på mobiler och paddor.

Sen verkar de kört någon AI-för att lägga på texturerna, men sen inte kolla över hur det blev. Det är lite som att köra google-translate och sen inte kolla över grammatiken.

Men jag ska vara ärlig, jag fick känslan av att detta varit ett hastjobb redan från början. Dock hoppades jag att jag skulle ha fel.


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent

Jag skulle ha valt att göra reamaster på ett spel och göra det riktigt jävla ordentligt. Förslagsvis det mest populära, om det är SA eller Vice City låter jag vara osagt. Efter det skulle jag skratta hela vägen till banken och sedan sätta samma team på att göra det näst populäraste spelet i serien, o.s.v.

Medlem

Lägg in uppdragskedjan som togs bort pga 9/11 och implementera simmande. Grafikmotoruppdatering vore trevligt men det är inte ens det viktigaste så länge jag kan ha min haxxade hastighetsmätare och andra aspekter än 4:3 skalar korrekt.

Medlem

@ZeldasCastle förbered dig på att bli besviken om du spelar på switch, den versionen verkar helt fadd ju.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Kontot avslutas
Skrivet av Hipshot:

@ZeldasCastle förbered dig på att bli besviken om du spelar på switch, den versionen verkar helt fadd ju.

Jag har hört att den kraschar då och då för vissa och att i en recension så sade de att den funkade bättre bärbart än i dockan.

Det enda som jag skulle störa mig på vore ju om man helt plötsligt ramlar rakt genom marken som jag har hört att folk har gjort, vet inte om detta gäller Switch men annars får jag väl se hur det ser ut den 7 december när jag får mitt spel. Det kommer troligtvis en uppdatering snart som fixar de värsta buggarna. (Något som skulle ha varit fixat från början)
Det mesta grafiska som folk stör sig på bryr jag mig inte så mycket om, men jag kan hålla med om att det hade varit trevligare om de hade lagt ner mer jobb på dessa spelen.

Ska vara ärlig att jag också är besviken över allt som jag har hört men jag tror på Rockstar. De har lovat en uppdatering och då tror jag att om inte Groove Street Games kan fixa det så kommer troligtvis Rockstar själva sätta folk på som fixar det.
Men efter all besvikelse från spelare så lär ju inte Rockstar anlita Groove Street Games något mer framöver efter detta.

Sen försöker jag inte tänka så mycket på vad andra tycker heller innan jag spelat eftersom det kan förstöra min bild av spelen för mycket innan och det vill jag inte.


signatur

ゼルダの城

1
Skriv svar