Japp, Halo Infinites multiplayer-del är släppt!

Robot
Japp, Halo Infinites multiplayer-del är släppt!
Medlem

Spelat rankat i 3 timmar och det är än så länge underhållande, men det är väldigt generic än så länge, det erbjuder verkligen ingenting nytt, mer av samma, vilket jag antar att Halo-fans vill ha. Men jag älskar arena-lir och vi behöver ett som är populärt.

Avstängd

Aldrig riktigt gillat Halo, men detta verkar ändå lovande

Skrivet av Prixm:

Spelat rankat i 3 timmar och det är än så länge underhållande, men det är väldigt generic än så länge, det erbjuder verkligen ingenting nytt, mer av samma, vilket jag antar att Halo-fans vill ha. Men jag älskar arena-lir och vi behöver ett som är populärt.

Exakt. Känns också livlöst och platt, ingen färg på kartorna; men, så har det alltid varit. Varför ändra på något som de flesta gillar?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

NuZ
Testpilot

Sjukt roligt och trevligt med arena-röj på konsol med mycket bra flyt


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Content required to play this experience is not yet installed. - Nice.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Freeman79a:

Content required to play this experience is not yet installed. - Nice.

Multiplayer funkar. Kampanjen släpps väl 8 December, så inte så långt kvar


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

MEH! Tog mig inte ens in i multiplayer igår =( "PLAY" knappen var utgrånad, testade starta om X:en några gånger utan resultat

Medlem
Skrivet av VeZZLaN88:

MEH! Tog mig inte ens in i multiplayer igår =( "PLAY" knappen var utgrånad, testade starta om X:en några gånger utan resultat

Du måste ändra xboxens språk till engelska för att det ska starta, hade samma problem igår.

Avstängd

Fantastiskt roligt. Testade det igår. BTB var riktigt kul och kändes som... Battlefield. Tänk att detta är gratis medan Battlewoke 2042 kostar 700kr. Hahahaha.

Medlem

Väntar nog tills spelet kommit ur beta och fått en redig uppdatering (i alla fall på pc). Verkar vara bra optimerat på konsol


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Inaktiv

272k spelare i peak på Steam inatt, endast Dota och CS hade högre. Hyfsat för en shadow drop en måndagkväll. Var nog smart att passa på med tanke på COD och Battlefields dåliga lanseringar.

Medlem
Skrivet av Chrille_H:

Tänk att detta är gratis medan Battlewoke 2042 kostar 700kr. Hahahaha.

Det är en beta?

Medlem
Skrivet av Skuggsvept:

Det är en beta?

Spelet som släpps sen är också "gratis" dock. Man kommer kunna köpa armor, hattar etc.

Medlem

Har problem med prestandan. Sitter iofs på en gammal skräpburk med en 6600K @ 4,4 GHz och ett GTX1080, men får inte till något riktigt flyt. Även när jag drar ner alla inställningar på lägsta så lyckas jag inte matcha skärmens uppdateringsfrekvens med bildrutor/sek. Går ju att lira ändå, men jag upplever även "microstutters" lite här och där vilket dödar flytet och spelglädjen.

Hade verkligen velat skaffa en ny burk, men med första ungen på väg så kanske det inte är helt rätt läge.

Avstängd
Skrivet av Skuggsvept:

Det är en beta?

Halo Infinite Multiplayer är GRATIIIIS!!!!

Medlem

Jag ser detta som en mjuk release och inte en beta egentligen, tror att de satte beta-stämpeln på just för att folk inte ska gnälla på mindre skavanker som ändå säkert löses till releasen i December. De bekräftade även under livestreamen att man får ha kvar all sin progression, så det är bara att börja lira.

Känns välgjort de få timmarna jag hann testa igår!

Avstängd
Skrivet av baxtex:

Spelet som släpps sen är också "gratis" dock. Man kommer kunna köpa armor, hattar etc.

Det kommer man även kunna göra i "battlewoke2042" sjukt nog

Medlem
Skrivet av Larc:

Du måste ändra xboxens språk till engelska för att det ska starta, hade samma problem igår.

ÅÅHH!! Tack!! hur kom du på detta!?!? XD kändes ju inte som det mest självklara att prova =P

Medlem

Helt ok spel, men inge mästerverk.

Antar att jag tröttnat på fps.

Medlem
Skrivet av Rafner:

Har problem med prestandan. Sitter iofs på en gammal skräpburk med en 6600K @ 4,4 GHz och ett GTX1080, men får inte till något riktigt flyt. Även när jag drar ner alla inställningar på lägsta så lyckas jag inte matcha skärmens uppdateringsfrekvens med bildrutor/sek. Går ju att lira ändå, men jag upplever även "microstutters" lite här och där vilket dödar flytet och spelglädjen.

Hade verkligen velat skaffa en ny burk, men med första ungen på väg så kanske det inte är helt rätt läge.

Jag har samma cpu men ännu sämre GPU...får se om det flyter något.
Tips från farsa. Planera aldrig jag ska spela den och den tiden, ungen kommer styra hela vardagen. De gånger du kan lira är typ, när mamma och barn sover och allt är undanplockat och diskat

Prioritera inte att spela i första hand

Avstängd
Skrivet av Larc:

Du måste ändra xboxens språk till engelska för att det ska starta, hade samma problem igår.

Tack! Detta funkade för mig. 👍🏻

Medlem

Jag slapp microstutters på ett 3080 genom att sätta lowest frames till off och highest frames till unlimited, det var nästan inte spelbart innan. I övrigt blev jag förvånad, tyckte bättre om spelet än vad jag hade förväntat mig. Jag tror det kan bli hyfsat bra med lite uppdateringar, dock börjar man bli lite seg i FPS så här på gamla dar...

Medlem

Känns väldigt ryckigt med prestandan, till och med med en 5950x och 6800XT så kommer jag knapt över 80fps på Low preset..... Och kraschar hela tiden! XD

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Jag ser detta som en mjuk release och inte en beta egentligen, tror att de satte beta-stämpeln på just för att folk inte ska gnälla på mindre skavanker som ändå säkert löses till releasen i December. De bekräftade även under livestreamen att man får ha kvar all sin progression, så det är bara att börja lira.

Känns välgjort de få timmarna jag hann testa igår!

Tack för infon angående progress! Det var min enda fundering
Bra att läsa kommentarer innan man kommenterar själv

Skribent

Har inte haft så mycket över för just mutiplayer och PVP i FPS-spel då jag alltid känt mig så sjukt dålig och inte har tid att "träna", men jag gillar verkligen detta! Det är väldigt avskalat på ett vis som jag gillar. Kan tycka det är för mycket saker att hålla koll på i t.ex. CoD och andra FPS-spel, men detta faller mig in i smaken. Att man dessutom har skölden så innebär det att jag får lite mer chans istället för att bli quick-scope:ad direkt jag möter någon.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

@alexraptor @reaver @KnäckeHäxan

Läste på reddit att det kan göra stoooor skillnad för prestandan att avinstallera det "HD Texture Pack" som installeras automatiskt tillsammans med spelet. Folk med GTX970 har gått från 40-60 fps till 120-144 fps.

Medlem

Hade runt 90-110 fps på både ultra och low med RTX 3080 och AMD 5900x. Testade det där med minimum och maximum fps men det gjorde ingen skillnad. Det känns dessutom inte som 100 fps. Inget flyt. Grafiken ser ju ut som skit och det är små banor så vad fan har dom gjort.

Edit: Efter att ha avinstellerat HD texture pack så är alla microstutters borta och får 100-140. Bra men väldigt dåligt för ett spel som ser 5 år gammalt ut.

Medlem
Skrivet av tjorb:

Hade runt 90-110 fps på både ultra och low med RTX 3080 och AMD 5900x. Testade det där med minimum och maximum fps men det gjorde ingen skillnad. Det känns dessutom inte som 100 fps. Inget flyt. Grafiken ser ju ut som skit och det är små banor så vad fan har dom gjort.

Testa det där som jag skrev om ovanför ditt inlägg och se om det gör någon skillnad.

Medlem
Skrivet av Rafner:

Testa det där som jag skrev om ovanför ditt inlägg och se om det gör någon skillnad.

Gjorde det. Har redigerat min kommentar. Tack för tipset.

12
Skriv svar