Lyckade spelsläpp
Tror Gears of War kvalar in högt här för min del. Byggdes upp en liten hype i mig med TV-reklamen de hade och sedan var spelet riktigt bra. Spelade igenom de tre första så fort de kom ut i princip.
Men hur man skall lansera hänger nog väldigt mycket på vilken typ av spel man skall lansera. MP-spel skall nog lanseras mha streamers i första hand. Verkar vara starkaste kanalen ut att nå spelare i den kategorin.
Det är väl ändå de större släppen som faktiskt är intressanta för frågeställningen?
Om du säger det så. Är personligen ofta mer intresserad av indie eller "AA" spel så jag visste inte att dom inte räknades.
PSN: MrOakenborn
Skulle precis skriva "Half-Life 2", men nej. När det släpptes så kunde man inte komma in på Steam.
Om du säger det så. Är personligen ofta mer intresserad av indie eller "AA" spel så jag visste inte att dom inte räknades.
Spelare överlag kommer medvetet eller omedvetet att ha lägre ställda förväntningar på indiespel och AA-spel.
Sen hjälper det att var och vartannat indiespel är någon retrostylad hommage till SNES. Då kan alla förbise skavanker för det hör ju lite till upplevelsen.
Viam inveniam aut faciam
Jag minns the last of us tv reklamer på 6an som att det var igår som man säger och ja det vart ju en riktigt bra och emotionellt spel , betygen var ju jätte höga också även om gameplay ser lite stålpigt ut så är det storyn och resan som man minns
Jag minns första trailern jag såg. "Oj, det här kommer bli nåt speciellt" kände jag. Det var många som var säkra på att spelet skulle vara skit.
Tror Gears of War kvalar in högt här för min del. Byggdes upp en liten hype i mig med TV-reklamen de hade och sedan var spelet riktigt bra. Spelade igenom de tre första så fort de kom ut i princip.
Men hur man skall lansera hänger nog väldigt mycket på vilken typ av spel man skall lansera. MP-spel skall nog lanseras mha streamers i första hand. Verkar vara starkaste kanalen ut att nå spelare i den kategorin.
Den trilogin är minst sagt lyckad. Jag spelade ettan för första gången 2008 och det var det snyggaste spelet jag nånsin hade sett.
Var verkligen en "wow"-känsla.
Spelare överlag kommer medvetet eller omedvetet att ha lägre ställda förväntningar på indiespel och AA-spel.
Sen hjälper det att var och vartannat indiespel är någon retrostylad hommage till SNES. Då kan alla förbise skavanker för det hör ju lite till upplevelsen.
Nej man har inte lägre krav.
Och även om spelet skulle se ut som ett SNES spel så innehåller det oftast mindre skavanker än AAA titlar.
En sak har du rätt i att man kanske tänker på större releaser bara.
För det är mer ovanligt att större releaser är lyckade än indie releaser
GTA?
Jag får verkligen ta tillbaka detta med kraft.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.