Forza Horizon 5 får snart hotfix som ska fixa ratt- och kraschproblemen

Robot
Forza Horizon 5 får snart hotfix som ska fixa ratt- och kraschproblemen

Förhoppningsvis inga fler "wheel disconnected" eller krascher.

#Forza-horizon-5


Medlem

En vecka kvar tills man kan delta i Forzathon då. Det är i princip omöjlit nu med alla anslutningsproblem.


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Gnällkuk

Den skulle väl släppts i fredags men blev skjuten på tills denna vecka? Så stod det i meddelandet de skickade ut inne i spelet iaf.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Gen
Medlem

Bara haft en krasch på runt 15h, däremot är disconnects återkommande vilket blir att man till 90% lirar solo. Viss MP som jag lyckats lira har haft problemet att laddningstiderna mellan banorna kan bli extrema (upp till 5 minuter).

Skribent
Skrivet av Gen:

Bara haft en krasch på runt 15h, däremot är disconnects återkommande vilket blir att man till 90% lirar solo. Viss MP som jag lyckats lira har haft problemet att laddningstiderna mellan banorna kan bli extrema (upp till 5 minuter).

Ja, hoppas verkligen att de får ordning på detta också. Trodde inledningsvis att det var mitt internet som spökade, men "skönt" att andra också har problem

Medlem

inga planer på att fixa buggen som gör att världen inte hinner "laddas in" när man kör för snabbt? händer mig hela jävla tiden, trots att jag har spelet på en spillrans ny SSD och sitter på 1gbit (om det nu har nån betydelse).

Medlem

Rätt roliga buggar ändå, men har problem på PC med 3080 med :

Oladdade texturer typ överallt (speciellt i cutscenes)
Hjul som snurrar som spinners fast de borde vara stillastående i cutscenes
Bilar som går under jorden eller är 4meter upp i luften (cutscenes, innan efter race)

Som @quadratis sa också att man stannar upp i världen när man kör snabbt (har hänt mig när jag inte kört speciellt snabbt också heller..)

Stötte även på min första crash igår där den sa min kontroll inte upptäcktes strax innan.

Trots allt det här så flyter det på bättre och kraschar mindre och är mer spelbart än vad Horizon 3 och Horizon 4 var på PC imo.

Medlem

Verkar haft en jäkla tur, bara varit med om en enda krasch på cirka 30 timmar. Lirar på ett 3080 och inte haft några grafiska buggar heller, allt ser riktigt ljuvligt ut när man bränner runt Mexico i 4K

Kört endast med ratt också, en Thrustmaster TXM Pro, och även det har funkat utmärkt.
Hoppas fixen löser problemen för er som haft mindre tur iaf. Älskar spelet och själva körkänslan med ratten känns riktigt bra!

Medlem
Skrivet av D1versity:

Stötte även på min första crash igår där den sa min kontroll inte upptäcktes strax innan.

Hade samma upplevelse idag. Xbox-knappen på kontrollen började blinka och sen startade datorn om. (i9-9900k, 2080Ti.)

1
Skriv svar