Marvel's Guardians of the Galaxy

Avstängd
Skrivet av Slimebeast:

Ja okej, det är trevligt att höra att Marvel har en egen välutvecklad lore.

Men jag menar att Marvels universum inte är bra på att knyta an till jordens och mänsklighetens riktiga och rika historia, som tex många andra genrer gör. Tex Sci-fi är en framtidsvision som tar avstamp från vår tid och teknologi. Traditionell fantasy bygger på medeltiden och på hundraåriga sagor och mytologi från mänskliga kulturer. Och film/spel baserat på riktig historia, det säger sig själv hur jäkla bra det är. 🤗🤗

Det finns ett koncept inom storytelling där man säger att du kan inte bara spotta ur dig saker ur fantasin och förvänta dig att folk gillar det. Att skapa egna världar utan någon koppling till något som redan är etablerat (historia eller befintliga myter/sagor). Det måste ha någon connection till sånt som är redan etablerat, som folk känner igen. Är det för absurt och eget så kommer det inte slå an känslomässigt. Det är det jag tycker är problemet med superhjältar.

Oj, jag hittar på en gubbe som blev biten av en spindel och nu kan flyga. Oj, jag hittar på en gubbe som var med om ett experiment och blev världens starkaste soldat. Oj, jag hittar på en gubbe som är grön, arg och jättestark. Oj, jag hittar på en gubbe som är gjord av sand och som kan kasta sand på fiender. Sen hittar vi på fiender som är jättehäftiga men som får stryk i slutet. 😞

Marvel är så amerikanskt plastigt där allt går ut på att det är så häftigt och coolt.

Håller med!

Medlem

Körde precis färdigt och kan bara säga wow vilket jävla spel! Håller helt med recensionen. Hade varit gött med lite dlc på detta lagom tills man är klar med ng+

Helt klart ett 9/10-spel och jag föredrar i regel DC framför Marvel

Medlem
Skrivet av Theorgrim:

Körde precis färdigt och kan bara säga wow vilket jävla spel! Håller helt med recensionen. Hade varit gött med lite dlc på detta lagom tills man är klar med ng+

Helt klart ett 9/10-spel och jag föredrar i regel DC framför Marvel

Spelade också klart det igår och helvete vad bra det var! Guardians of the Galaxy är GOTY för mig och petar nog ner Ratchet and Clank!

Story 5/5 (bättre än första filmen)
Röstskådespel 5/5
Grafik 5/5
Musik 5/5
Bandesign 5/5
Gameplay 4/5

Medlem

Det är nästintill konstant konverserande, tjafsande och de smådryga kommentarerna haglar mellan alla karaktärer. Röstskådespelarna gör ett fantastiskt jobb i att leverera dessa många gånger riktigt underhållande konversationer som hela tiden driver olika aspekter av storyn framåt.

Kan bara hålla med här

Medlem

Har börjat spela det här och det är ju helt okej. Väldigt slicked och välgjort, men kanske inte så banbrytande.

123
Skriv svar