Activision Blizzard-anställda kräver Bobby Koticks avgång

Medlem

Låt Blizzard gå under. Finns inget att rädda där längre.


signatur

Konsolgamer från Helsingborg
NES, SNES, N64, 3Ds, Switch
PSP, Ps3, Ps4, Ps5
Google Stadia
MSI Katana

Skribent

Tillbaka på banan nu, hörni! Sidospår raderat.

Här diskuterar vi nyheten, inte svepande generaliseringar som bara leder till en massa tjafs och dålig stämning.

Medlem

Tycker det är anledning nog att avgå om 150 anställda vill ha bort honom. Jag hade då inte velat stanna om så pass många inte haft nåt förtroende för mig oavsett styrelsens invändningar.

Fler företag borde rensa uppifrån och ner.

Medlem
Skrivet av Zphynx:

Låt Blizzard gå under. Finns inget att rädda där längre.

Vet att det är en meme, men det finns mycket att rädda. Det är bara ledningen som varit skit.

Medlem

Inget kommer att hända förrän folk slutar köpa spelen, och det lär inte hända så länge Blizzard släpper någorlunda anständiga spel. Konsumenter i allmänhet bryr sig mycket lite om hur det ser ut bakom företagens väggar så länge produkten är av acceptabel kvalitet.

Medlem

Bobby Koticks namn fanns med i Jeffrey Epsteins "black book" ... sen får man utläsa vad man vill av det.

Medlem

... Aha, en sånn här tråd igen!

Min magkänsla säger att den här tråden har potential att gå varmare än "Trött på våldet".

FZ gör inget fel som rapporterar om det, och jag ser också att FZ uppmanar till god stämning samt jobbar på att hålla ordning på tråden. För min del blir det ändå på med skygglappar och fly tråd. Jag har redan uttryckt vad jag tycker om Activision Blizzard / Blizzard i ett 10-tal trådar - det får räcka!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Ledningen säger alltså att de fortfarande har förtroende. Förtroende för att dra in mer pengar, kanske. Det är nog vanligare än vad man kan tro, att andra får betala för att ledning/företag drar in så här mycket pengar.

Skrivet av Mortac:

Bobby Koticks namn fanns med i Jeffrey Epsteins "black book" ... sen får man utläsa vad man vill av det.

Vad har du för källa på det?

Medlem
Skrivet av Hanzo:

https://i.postimg.cc/pXyDqg5R/1421932.jpg

https://www.draeger.com/Products/Media/Draeger-Flash-over-tra...

... Aha, en sånn här tråd igen!

Min magkänsla säger att den här tråden har potential att gå varmare än "Trött på våldet".

FZ gör inget fel som rapporterar om det, och jag ser också att FZ uppmanar till god stämning samt jobbar på att hålla ordning på tråden. För min del blir det ändå på med skygglappar och fly tråd. Jag har redan uttryckt vad jag tycker om Activision Blizzard / Blizzard i ett 10-tal trådar - det får räcka!

Skillnaden den här gången är väl att ingen försvarar varken Bobby eller Activision/Blizzard.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Bobby "använd inte den här bilden på mig annars stämmer jag er" Kotick

Medlem
Skrivet av m4gnify:

Vet att det är en meme, men det finns mycket att rädda. Det är bara ledningen som varit skit.

Jag vet att det låter pessimistiskt men..
Förändringarna som krävs för att återupprätta Blizzards värdighet och förtroende är så omfattande att det aldrig kommer ske.
Deras intressen ligger inte längre hos sina gamla fans, utan (såklart) hos den breda massan.
Det är där pengarna finns.

Jag tycker om mycket från Blizzard, men det dom en gång hade är borta. Och det är inget som kommer tillbaka.


signatur

Konsolgamer från Helsingborg
NES, SNES, N64, 3Ds, Switch
PSP, Ps3, Ps4, Ps5
Google Stadia
MSI Katana

Medlem
Skrivet av Runner55:

Vad har du för källa på det?

Det finns en "Boby Kotic" från Activision i boken, så visst är det han. Men att insinuera att han är pedofil eller liknande för att en sexbrottsling hade ens telefonnummer och mailadress är lite väl extremt.

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Sökte på det och verkar inte finnas några bevis för att det du påstår stämmer.

Farligt att sprida sådana rykten.

Hur kass är du på att googla? Det här finns ute tillgängligt. Går till och med ut till en Activision adress?

Sen hur mycket han haft att göra med Mr.Epstein går att ifrågasätta. Tror det egentligen bara är en sorts kontaktbok, behöver inte antyda man varit bästa polare osv.

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Kanske tagga ner med påhoppen? Så ett random skannat dokument måste ju vara sant?

Hittade inte ett enda större mediehus som rapporterade om detta. Det var foliehattar på reddit och twitter som hänvisade till detta, så det betyder inte ett skit.

Återigen kanske ska sluta med sådana rykten då det är farligt.

Orkar inte sätta mig in. Men är väl samma källa som många stora mediehus använt när de rapporterat om Bill Gates i anslutning till Epstein? Kanske har fel. Är väl ingen som bryr som om Kotick jämfört med andra gottiga namn att rapportera om.

Oavsett verkar ju inte Kotick vara så populär bland sina undersåtar, så han kommer inte bli kvar så länge. Dra in pengar är en sak, men det är inte enda anledningen han finns i företaget

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Kanske tagga ner med påhoppen? Så ett random skannat dokument måste ju vara sant?

Hittade inte ett enda större mediehus som rapporterade om detta. Det var foliehattar på reddit och twitter som hänvisade till detta, så det betyder inte ett skit.

Återigen kanske ska sluta med sådana rykten då det är farligt.

Ska jag ringa waaambulancen åt dig för jag sa du är dålig på att googla? Du vill ju oavsett inte googla ordentligt?

Här har du boken PDF scannad : https://s3.documentcloud.org/documents/1508273/jeffrey-epstei...
Som tipset från den här reddit tråden :
https://www.reddit.com/r/OverwatchTMZ/comments/coq4qn/in_ligh...

Hans namn är i boken. Punkt slut.

Sedan vad det betyder är det ingen som vet.

Medlem
Skrivet av Cjnilsson22:

Det finns en "Boby Kotic" från Activision i boken, så visst är det han. Men att insinuera att han är pedofil eller liknande för att en sexbrottsling hade ens telefonnummer och mailadress är lite väl extremt.

Okej. Men vad är det för bok vi talar om?

Medlem
Skrivet av Runner55:

Okej. Men vad är det för bok vi talar om?

https://www.bokus.com/bok/9789175457840/malmo-da-och-nu/


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Ut med ödlan och/eller sluta köpa deras spel.

Alldeles för många äckel, psykopater mm sitter på höga positioner och tror dom kan göra som dom vill med anställda.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

eld
Medlem
Skrivet av General White:

Känns ju inte som en pålitlig person det där öht.

Förstår absolut inte alls vad du menar nu.

Medlem
Skrivet av Belfry:

Bobby Kotick har alltid varit ett kräk. Påpekade detta i ett inlägg hos FZ redan under Hong Kong-fadäsen. Då fick jag inlägget borttaget och ombedd att "inte smutskasta Kotick". Skönt att man får vatten på sin kvarn.

Bojkottar sedan länge spelen från Activision-Blizzard. De anställda är kompetenta nog för att hitta jobb på annat håll, så jag vill inte höra något om "Köpa spelen för att stödja de hårt arbetande och utsatta på bolaget", för så fungerar det inte i verkligheten, tyvärr.

Fast lugn nu, du kan inte påstå att flera tusen ska hitta nya jobb (som du verkar tro växer på träd) när det finns ett gäng rötägg.
Lita på processen istället och de som är bra borde ju vara kvar istället, om han får gå eller inte kommer ju visa sig.
Ändrar de inte sig och sina sätt så kommer de ju gå under naturligt men att påstå det du gör är bara dumt.

Medlem

Säger ju en del om Jennifer Oneal när hon befinner sig i en position att antingen förbättra företaget eller komma ut med information om hur det ligger till men istället tar lite Activision-pengar under bordet och går ut med att allt är perfekt. Kommer inte sörja en sekund om Kotick försvinner men tror samtidigt inte att personen som ersätter honom skulle vara av bättre virke, någonting Oneal är ett tecken på.

Medlem

Har aldrig gillat Kotick. Däremot tror jag att det är långsökt att förvänta sig att kraven på hans avgång blir realitet. Personer av hans kaliber har en förmåga att komma undan med allt möjligt. Hoppas själv att jag har fel och att han blir tvungen att avgå ifrån sin position.

eld
Medlem
Skrivet av kebbe:

Säger ju en del om Jennifer Oneal när hon befinner sig i en position att antingen förbättra företaget eller komma ut med information om hur det ligger till men istället tar lite Activision-pengar under bordet och går ut med att allt är perfekt. Kommer inte sörja en sekund om Kotick försvinner men tror samtidigt inte att personen som ersätter honom skulle vara av bättre virke, någonting Oneal är ett tecken på.

Du menar hon vars email läckte ut till media som sa annat än bra saker?

Tänk på att när du tar en sån position så är du under väldigt hårda kontrakt, man har inte så mycket frihet att säga saker, så då hoppar man av och får ditt egna avsked skrivet av företaget.

Medlem
Skrivet av adrii:

Fast lugn nu, du kan inte påstå att flera tusen ska hitta nya jobb (som du verkar tro växer på träd) när det finns ett gäng rötägg.
Lita på processen istället och de som är bra borde ju vara kvar istället, om han får gå eller inte kommer ju visa sig.
Ändrar de inte sig och sina sätt så kommer de ju gå under naturligt men att påstå det du gör är bara dumt.

Det påstår jag verkligen inte. Det är en replik till kommentarer som tyvärr dyker upp gällande bojkott av företagets produkter. I min mening finns det inget syfte med att köpa produkterna för att på så vis tro att man stödjer den individuella personen som har jobbat med det. Med god kompetens och en portfölj från sin tid hos Activision-Blizzard så har jag väldigt svårt att se några problem med jobbsökandet för den personen som väljer att lämna det pestsmittade skeppet.

Givetvis önskar jag att "processen" kan leda till något bra, tyvärr är det svårt att se ljuset i tunneln för min del. När bolagets VD undanhåller brott som våldtäkt och sexuella trakasserier, samt låter de skyldiga stanna kvar som anställda, så bör en sådan människa utan tvekan kastas ut. Det verkar inte bara vara rötägg, utan en rent av, jävligt problematisk företagskultur.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Även aktieägarna kräver Bobbys avgång:
https://www.washingtonpost.com/video-games/2021/11/17/bobby-k...


signatur

40-årig tjock och matälskande ninja från västkusten.

Medlem

Fast, fast ledningen säger ju att han har deras fulla förtroende, och de borde ju veta vad de pratar om...

Medlem
Skrivet av Cjnilsson22:

Det finns en "Boby Kotic" från Activision i boken, så visst är det han. Men att insinuera att han är pedofil eller liknande för att en sexbrottsling hade ens telefonnummer och mailadress är lite väl extremt.

Det har jag inte sagt heller. Jag sa specifikt "sen får man utläsa vad man vill av det."

Skrivet av anon_326114:

Sökte på det och verkar inte finnas några bevis för att det du påstår stämmer.

Farligt att sprida sådana rykten.

Skrivet av anon_326114:

Kanske tagga ner med påhoppen? Så ett random skannat dokument måste ju vara sant?

Hittade inte ett enda större mediehus som rapporterade om detta. Det var foliehattar på reddit och twitter som hänvisade till detta, så det betyder inte ett skit.

Återigen kanske ska sluta med sådana rykten då det är farligt.

Vilka rykten har jag spridit? Jag sa att han finns med i Epsteins "Black Book," vilket han gör, och att man får utläsa vad man vill av det. Lär dig googla bättre och öka din läsförståelse innan du talar om vad andra får säga och inte.

Medlem

Sparka ut den lilla griskultingen och tryck på reset.

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Kul att personliga påhopp är svaret man får. Bra jobbat!

Men snälla...

Medlem
Skrivet av Belfry:

Det påstår jag verkligen inte. Det är en replik till kommentarer som tyvärr dyker upp gällande bojkott av företagets produkter. I min mening finns det inget syfte med att köpa produkterna för att på så vis tro att man stödjer den individuella personen som har jobbat med det. Med god kompetens och en portfölj från sin tid hos Activision-Blizzard så har jag väldigt svårt att se några problem med jobbsökandet för den personen som väljer att lämna det pestsmittade skeppet.

Givetvis önskar jag att "processen" kan leda till något bra, tyvärr är det svårt att se ljuset i tunneln för min del. När bolagets VD undanhåller brott som våldtäkt och sexuella trakasserier, samt låter de skyldiga stanna kvar som anställda, så bör en sådan människa utan tvekan kastas ut. Det verkar inte bara vara rötägg, utan en rent av, jävligt problematisk företagskultur.

Men då kan du knappt köpa något alls någonstans? Finns ju rötägg överallt i de flesta företag. I blizzards fall så har det hamnat under medias öga men det betyder ju inte att de är själva. Det jag menar är att det är farligt att ha sånna strikta åsikter som du verkar ha för det ser bara dumt ut när du går runt med kläder från bolag där det säkert är ännu värre.

123
Skriv svar