Hallå, Halo! Infinite-betan lockar hundratusentals Steam-spelare

Robot
Hallå, Halo! Infinite-betan lockar hundratusentals Steam-spelare
Medlem

Spelat några timmar, för mycket kaos för min smak, känns som rankat skulle vara mera "taktiskt" men istället springa runt som en yr höna.
Spelet är ju dock helt ok av det jag testa men absolut inget för mig då jag gillar mera taktiskt.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Kändes så jäkla stelt

Medlem

Kan fortfarande inte joina mp matcher på Xbox. Kommer in i menyerna det är allt. lol

Medlem
Skrivet av Zerox_no1:

Kan fortfarande inte joina mp matcher på Xbox. Kommer in i menyerna det är allt. lol

Haha satt själv precis nu och undrade vad jag missade, kommer inte vidare någonstans jag heller..

Medlem
Skrivet av Zerox_no1:

Kan fortfarande inte joina mp matcher på Xbox. Kommer in i menyerna det är allt. lol

Är det gråat för dig också? En del har fått det att fungera genom att byta språk. Har själv inte provat det, väntar hellre på en patch. Uppriktigt sagt är jag mer intresserad av sp-delen just nu, är ju bara några veckor kvar nu


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Jag hoppas på bra singleplayer,

Medlem
Skrivet av Zerox_no1:

Kan fortfarande inte joina mp matcher på Xbox. Kommer in i menyerna det är allt. lol

Skrivet av kabukishaman:

Haha satt själv precis nu och undrade vad jag missade, kommer inte vidare någonstans jag heller..

Skrivet av magma:

Är det gråat för dig också? En del har fått det att fungera genom att byta språk. Har själv inte provat det, väntar hellre på en patch. Uppriktigt sagt är jag mer intresserad av sp-delen just nu, är ju bara några veckor kvar nu

Har inte med att göra med att ni har missat att man måste starta en Bot Bootcamp match först innan man kan spela vanliga onlinematcher?


signatur
Medlem
Skrivet av Davwve:

Har inte med att göra med att ni har missat att man måste starta en Bot Bootcamp match först innan man kan spela vanliga onlinematcher?

Ingen i vårat gäng behövde göra det så vet inte var ditt påstående kommer ifrån att man måste göra det.

Avstängd

Lirade ett par timmar och mina intryck TLDR;
+ Gameplay rätt skön arena-fps, förbättrad över tidigare Halo
- Var massa problem att skapa xbox-konto
- Ingen text chat
- Extremt korta matcher. Över på 3 minuter.
- Ingen exp för kills eller wins, endast för challenges... Helt otroligt dumt.
- AI rösten är cringe och enormt irriterande.
- Lite content, väldigt mycket buggar.

Har absolut potential men då behöver de fixa framförallt längre matcher och att man får XP, annars är det dead on arrival för min del.

Medlem

Haft riktigt skoj med det än så länge

Medlem

Jag stormtrivs. Men då är jag också en gammel halo-räv!

Medlem

Multiplayer i Halo känns inte alls intressant. Team Snipers i så fall. Det skulle jag ta några matcher här och där.

Egentligen är jag rysligt trött på all form av multiplayer idag. Singleplayer är det som ger mig något. En grym story med härliga miljöer så man får en upplevelse. Hoppas verkligen Halo kampanjen håller måttet.

Medlem
Skrivet av magma:

Är det gråat för dig också? En del har fått det att fungera genom att byta språk. Har själv inte provat det, väntar hellre på en patch. Uppriktigt sagt är jag mer intresserad av sp-delen just nu, är ju bara några veckor kvar nu

Man behöver ej byta språk på sitt Xbox. Inne i spelet väljer man ”game files” kommer inte ihåg exakt vad det heter…. Väljer download english language, klart….

Medlem

Om folk har låg fps på pc, så på steam högerklicka på spelet, properties, sen dlc och stäng av highres textures som är på default

Medlem

Körde några timmar igår och tycker det är riktigt bra
Sitter annars och lirar Battlefield och lite mer taktiska spel och har egentligen inte lirat något Halo multiplayer sedan Combat Evolved.

Det här var ju en riktig nostalgi fest som drog mig tillbaka till tiden då man lirade Unreal Tournament och liknande Arena shooters.
Tom din egen AI som kommenterar dit spelande påminner lite om UT announcern. Bäst av allt är nog Big team battle med CTF som man inte ser i många andra spel nu för tiden. Lång TTK men den vande man sig ganska snabbt vid ändå.

Det enda negativa som även dem flesta klagar på nätet om är den långsamma Battlepass progressionen som jag inte fått häng på hur den funkar ännu.

Mitt "main" multiplayer spel kommer nog fortfarande vara Battlefield spelen, troligen V eller 1 men detta kommer jag fortfarande gå tillbaka till troligen flera timmar i veckan

Medlem

Kan varken spela via steam eller xbox appen, spelet stängs av nåra sekunder efter jag startar det, hinner knappt se UNSC loggan innan det dör.


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem

Inte spelat Halo mp sen 1an släpptes till PC. Hade riktigt kul! Skön arena-shooter känsla på det hela!

Själva nivåsystemet är rätt kasst, om man inte köper battle pass. Jag gick upp en nivå och fick en bakgrundsbild medan de intressanta var låst bakom betalvägg. Är det samma om man köper spelet när det väl släpps? Antar att mp är fristående free-to-play.

Hade riktigt kul med CTF; verkligen saknat det spelläget! Nostalgi nu när CTF nästan helt tagits bort från moderna spel. Det jag möjligen saknade var en stor CTF-karta med flera fordon, 16 spelare osv. Är detta något som kommer vid stora släppet?

Störde mig även på alla laddningar och att när matchen väl startar behöver man glo på någon töntig animation. Tycker det är viktigt att ett sådant här spel snabbt kommer igång och inte spenderar massa tid på att hålla mig borta från att spela. Känns som en konstig trend jag sett i andra spel t.ex. Quake champions. I Overwatch och i princip alla gamla spel är tid att jag trycker Play till att jag får kontrollera en karaktär mycket kort.

Glömde nästan hur otroligt irriterande kommentatorn är. Kanske går stänga av för det är verkligen cringe varje gång!

Medlem

Jag har spelat BF sedan Codename Eagle, och alltid varit en "FPS på PC" primärt med ett par undantag. Sitter nu med tillgång till både BF2042 och Halo (som jag aldrig lirat mer än lite coop kampanjer) och väljer Halo framför BF - och spelar det mest på konsol även om jag har det på PC.

What in the actual fuck?


signatur

1338 - One Step Above

Medlem

Det når inte upp till de nostalgiskimrande glansdagarna från förr, men det är det bästa 343 har gjort med serien.

Medlem

För er som inte kan spela, man måste ladda ned ett språkpaket. Tror det var i huvudmenyn i spelet, där man ska trycka på Y, för att komma in i Game Files, sen välja språkpaket för engelska. Är känd bugg.

Medlem
Skrivet av Håkan:

För er som inte kan spela, man måste ladda ned ett språkpaket. Tror det var i huvudmenyn i spelet, där man ska trycka på Y, för att komma in i Game Files, sen välja språkpaket för engelska. Är känd bugg.

Kommer inte ens så långt innan det krashar.


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem

Som Sony fanboi har jag aldrig fastnat i Halo träsket. Faktiskt bara provspelat nåt av dom på xbox 360 nån gång för länge sen. Så till min fråga, var fan hittar jag ammo i mp-delen?

Medlem
Skrivet av General White:

Lirade ett par timmar och mina intryck TLDR;
+ Gameplay rätt skön arena-fps, förbättrad över tidigare Halo
- Var massa problem att skapa xbox-konto
- Ingen text chat
- Extremt korta matcher. Över på 3 minuter.
- Ingen exp för kills eller wins, endast för challenges... Helt otroligt dumt.
- AI rösten är cringe och enormt irriterande.
- Lite content, väldigt mycket buggar.

Har absolut potential men då behöver de fixa framförallt längre matcher och att man får XP, annars är det dead on arrival för min del.

Text chat finns och angående matchlängderna så förstår jag inte hur du får ihop det till 3 minuters-matcher. Kör du endast bot bootcamp då eller?

Håller däremot med om att AI:n är tråkig och avsaknaden av EXP från avklarad match är ett underligt beslut.

Medlem
Skrivet av russinkungen:

Som Sony fanboi har jag aldrig fastnat i Halo träsket. Faktiskt bara provspelat nåt av dom på xbox 360 nån gång för länge sen. Så till min fråga, var fan hittar jag ammo i mp-delen?

Man plockar upp den från fiender man dödar eller hämtar ett annat vapen

Medlem

Snubbe som är arg på battle pass systemet, https://www.youtube.com/watch?v=d0ZMwnx2JGU
jag förstår kritiken, tur att jag själv inte bryr mig om skins
synd bara att jag inte kan spela på PC då spelet krashar några sekunder efter jag startar det.


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem

Följer dina framsteg med eller nollas all xp och man startar om från noll när spelet är släppt skarpt?

Medlem
Skrivet av Zerox_no1:

Kan fortfarande inte joina mp matcher på Xbox. Kommer in i menyerna det är allt. lol

Du måste sätta på English språk på Xboxen. Då funkar det

Avstängd
Skrivet av papagoja:

Text chat finns och angående matchlängderna så förstår jag inte hur du får ihop det till 3 minuters-matcher. Kör du endast bot bootcamp då eller?

Håller däremot med om att AI:n är tråkig och avsaknaden av EXP från avklarad match är ett underligt beslut.

Har jag missat, eller finns det enbart text-chatt med egna laget? Hur skriver man med andra?

Matcherna var orimligt korta! TDM t.ex, 50 kills för att vinna! 50! Borde snarare vara 1000 för man ska hinna komma in i något flow.

Går den där cringe-AI:n att mutea på något vis? Tog upp en sniper igår och då sa den "I sEe hEaDsHoTs iN yOuR fUTuRe" ... käften liksom..

Medlem
Skrivet av General White:

Har jag missat, eller finns det enbart text-chatt med egna laget? Hur skriver man med andra?

Matcherna var orimligt korta! TDM t.ex, 50 kills för att vinna! 50! Borde snarare vara 1000 för man ska hinna komma in i något flow.

Går den där cringe-AI:n att mutea på något vis? Tog upp en sniper igår och då sa den "I sEe hEaDsHoTs iN yOuR fUTuRe" ... käften liksom..

"Y" för att chatta med andra. Vet inte hur man kan stänga av volymen på AI:n specifikt.. Sänka "Voice" volume kanske?

Såvitt jag vet har det alltid varit 50 kills för att vinna i Team Slayer.. Vill du ha längre matcher så finns det Big Team Battles. Förövrigt kollade jag igenom mina senaste matcher lite snabbt och en match ligger mellan 7-15 minuter, lite drygt (normal & BTB).

12
Skriv svar