Här är alla nomineringar inför The Game Awards 2021

Medlem
Skrivet av Mutumba:

Det kommer en "Player's Choice" award lite senare där vi får välja lite mer fritt, detta är ju framtaget av en jury.

Har inte spelat samtliga sex titlar men Metroid Dread gillade jag nog bäst av dem

"Player's Choice" borde ju helt klart vara det riktiga GOTY-priset.

Nu såhär i spelpris-tider undrar man ju vad för aktuella titlar man själv faktiskt spelat i år. Jag tycker det är lika svårt varje år att gallra ut vad som faktiskt släppts i år.

Skulle jag sätta ihop en topp 3-lista skulle den nog se ut såhär^^:

1. Death Stranding Directors Cut
2. The Pathless
3. Astros Playroom

Antar att alla tre räknas till föregående år:P.

Ser dock mycket fram emot Lost in Random, It takes two, Deaths Door, Blue fire, Kena, Guardians of the galaxy och Returnal. Verkar vara kanonspel hela bunten.

Medlem

Hade gett bästa spel priset till CyberPunk 2077 om jag fick välja. Grymt bra spel med underbar story o karaktärer. Trots buggar hade jag en fantastisk upplevelse.
______________________________________
Betyg. 9.5 av 10. FZ Style: 4.5 av 5.

Annars har inte detta år varit nå vidare spelmässigt tycker jag.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Drog min röst på Psychonauts 2, god damn vad bra det är.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Hade gett bästa spel priset till CyberPunk 2077 om jag fick välja. Grymt bra spel med underbar story o karaktärer. Trots buggar hade jag en fantastisk upplevelse.
______________________________________
Betyg. 9.5 av 10. FZ Style: 4.5 av 10.

Gillade det också. Är nog det spelet jag har lagt mest tid på förutom Valheim.

Avstängd

Riktigt tragiska listor.

Medlem

Visste inte att Keena räknades som ett indie spel, jag trodde att det inte var en indie med tanke på hur det såg ut.

Medlem
Skrivet av Nerox:

Visste inte att Keena räknades som ett indie spel, jag trodde att det inte var en indie med tanke på hur det såg ut.

Lite chockande är det när ett indie spel inte ser ut som det gjordes på 90-talet.

Medlem

Det konstigaste i indie-kategorin är att Chicory - ett av årets mest hyllade spel - inte är med. Det är väl för få som spelat det antar jag.

12 Minutes har nog halkat in för att det är kändisar med och är ett spel som spelats av många.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Sheffer:

Tidsperioden är rullande, så alla spel släppta efter cutoff i år är med i 2022 års utvärdering. Så Halo kommer få sin chans.

Jo, jag vet det. Men det är värdelöst för om ett år är Halo Infinite gårdagens nyheter. Det släpps 2021 och borde givetvis vara med och tävla bland alla andra spel som också släpptes under samma år.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Vilket jävla skitår det har varit för spel, förståeligt dock.

Medlem

Deprimerande tråkigt spelår.
Enda ljusglimten är Psychonauts 2 och It Takes Two

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av CARTMAN:

Hade gett bästa spel priset till CyberPunk 2077 om jag fick välja. Grymt bra spel med underbar story o karaktärer. Trots buggar hade jag en fantastisk upplevelse.
______________________________________
Betyg. 9.5 av 10. FZ Style: 4.5 av 10.

Annars har inte detta år varit nå vidare spelmässigt tycker jag.

Varför är "FZ-style" 4,5 av 10?

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Varför är "FZ-style" 4,5 av 10?

Hehe. Korrigerad nu. 🍹✌😂
Ja det var då inget bra betyg..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Har kört Deathloop, Psychonauts, Ratchet and Clank och Metroid Dread av kandidaterna till årets spel. Tre helt fantastiska spel och ett hyfsat bra(Ratchet)där jag skulle välja Metroid om jag var tvungen. Ett jäkla bra spelår!

Medlem

Gissa vilket datum dem har redan röstat på? Alltså många dagar förre The cut off point?

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Gissa vilket datum dem har redan röstat på? Alltså många dagar förre The cut off point?

Jag tror det är bättre om du bara presenterar svaren istället och berättar vilken betydelse dessa har.

Medlem

Underligt att inte Kena var nominerat till GOTY, men det blev väl för mycket vattendelare kanske? Nu får man hoppas på grand slam för Josef Fares.

"Best Indie" för Kena är ju också en ganska lustig nominering. Visst var det ett litet team och sjukt imponerande vad de gjorde, absolut. Men den budgeten de fick osade ju inte direkt indie. AA vore en bättre beskrivning. Det måste ändå finnas lite rim och reson kring korrelationen mellan benämningen "indie" och vilken budget projektet har.

För övrigt lär Indie-kategorin gå till Valheim med tanke på antalet spelare. Det är egentligen enbat Indie-kategorin som är intressant i år med flera bra nomineringar.

Medlem
Skrivet av Margy:

Jag tror det är bättre om du bara presenterar svaren istället och berättar vilken betydelse dessa har.

Årets cut off point är den 19 november. Alla spel fram tills Det datumet är i racet för årets spel. Men dem 100 journalister och influencers har redan röstat den 4 november.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Årets cut off point är den 19 november. Alla spel fram tills Det datumet är i racet för årets spel. Men dem 100 journalister och influencers har redan röstat den 4 november.

"Cut off point" som du kallar det har uppenbarligen redan varit då de nominerade spelen presenterats så jag vet inte var du får det datumet från?

Medlem

Ratchet & Clank: Rift Apart tycker jag är GOTY.
Snyggt, ny teknik, bra story. Lite kort bara.

Medlem
Skrivet av Tamazin:

Valheim menar du väl ändå!?!
Vad är ens the artful escape..? 300 reviews på steam? Gissar på ett väldigt snävt spel?

Snävt kan nog stämma in lite men finns på Game pass och bör inte missas.

Skrivet av Margy:

"Cut off point" som du kallar det har uppenbarligen redan varit då de nominerade spelen presenterats så jag vet inte var du får det datumet från?

tror han menar cutoff date.
vilket dom säger är 19Nov här:

https://thegameawards.com/faq

sen exakt hur dom går för det vete fan..


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Margy:

"Cut off point" som du kallar det har uppenbarligen redan varit då de nominerade spelen presenterats så jag vet inte var du får det datumet från?

Folk hör saker. Sådant som dem igentligen inte ska höra.

12
Skriv svar