FZ Game Jam 2021 - Dags att spela (och rösta)!

Robot
FZ Game Jam 2021 - Dags att spela (och rösta)!

Bidragen är inlämnade, och nu är det speldags!

#fz-game-jam-2021, #rösta, #spela


Medlem

Jättekul och fantastisk bra jobbat av alla lagen! Jag upplever att ambitionsnivån och "utanför lådan"-tänket är riktigt hög!

Jag provade alla bidragen som fanns på Itch iigår kväll och har hittat en favorit


signatur

no remorse

Gnällkuk

Satan vad många spel! Hur lång tid har vi på oss? Om det är 1:a december är det lite snålt med tid.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Frilansare
Skrivet av trickeh2k:

Satan vad många spel! Hur lång tid har vi på oss? Om det är 1:a december är det lite snålt med tid.

Det löser ni! Är ju inga 100-timmars open-world-titlar på listan

Medlem

Edit: Man kanske inte ska skriva ut sina favoriter men jag har en ska köra resten också..

Gnällkuk
Skrivet av Joakim Bennet:

Det löser ni! Är ju inga 100-timmars open-world-titlar på listan

Är ju mer än ett spel om dagen, man kanske behöver ge det lite tid samtidigt som att det konkurrerar med andra spel


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Kul. Ska försöka hinna igenom alla innan månaden är slut.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Kul att se alla bidrag!


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Det löser ni! Är ju inga 100-timmars open-world-titlar på listan

ehh har du ens provat mitt spel?


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

Hade velat kunna rösta på flera bidrag egentligen, typ en Eurovision liknande poängutdelning så man gav ut 7 poäng ner till 1 poäng för sina topp 7 😃 svårt att välja en favorit!

Frilansare
Skrivet av Verdurakh:

ehh har du ens provat mitt spel?

Inte ännu! Men ok då!

Frilansare
Skrivet av Morti:

Hade velat kunna rösta på flera bidrag egentligen, typ en Eurovision liknande poängutdelning så man gav ut 7 poäng ner till 1 poäng för sina topp 7 😃 svårt att välja en favorit!

"Alla är vinnare ändå!"

Chefredaktör

Vilka jävla stjärnor ni är allihopa som lämnat in bidrag! Älskar er!

Medlem

Instämmer med övriga, sjukt bra gjort av alla med så många grymma bidrag. Riktigt hög nivå på alla projekten!

Medlem

Det är riktigt kul och spela de bidrag som blev spelbara till deadline! Jag vill minnas att omkring 30 skrev upp sitt intresse GameJamen. Alla som försökt - oavsett om bidraget kom hela vägen fram - har gjort ett fint försök och lärt sig något.

Det är kul att det går och va med oavsett tidigare erfarenhet! Jag och sonen är två totala nybörjare. Vi kom igång med Roblox Studio tack vare FZs GameJam! Vi håller fortfarande på än idag och lär oss nya grejer!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Så ja! Spelat och testat alla minimum 5min vardera, fanns ett spel jag själv fastnade för som fick min röst

Medlem

Har missat att skriva en grej för Para25, för att använda datorer/hissar i spelet så måste man hålla inne "E" en liten stund. Räcker inte med att bara klicka.. ska fixa detta i en patch när jag får lite tid. Hade först tänkt att man skulle trycka skjuta knappen för att använda grejer, men då hålla ned den en liten stund extra... men så råkade det leva kvar när jag bytte knapp helt.


signatur

Devil Reef - Isometric Roguelike / Dungeon Crawler. Release 2024

Medlem

Måste säga att det här härliga jippot var dåligt skyltat vid start på sweclockers.com systersidan... Hade kunnat slänga ihop något. Får bli nästa gång!


signatur

https://www.levelstars.se
Testa 3D-spelet Dial Pilot om du har smartklocka! =)
Kort trailer: https://youtu.be/7RiqqBg3or8

Medlem

Har laddat upp en patchad version av Para25 som fixar buggen med "interact" - knappen.


signatur

Devil Reef - Isometric Roguelike / Dungeon Crawler. Release 2024

Medlem
Skrivet av O-san:

Har laddat upp en patchad version av Para25 som fixar buggen med "interact" - knappen.

Oki. Tankar och testar!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av O-san:

Har laddat upp en patchad version av Para25 som fixar buggen med "interact" - knappen.

Jag kom upp en våning till The Bridge, men kom aldrig ner till våningarna nedanför startvåningen. Alla datorer verkar visa exakt samma information oavsett vilken man interagerar med. När man åker ner till startvåningen igen finns det en annan hiss (längst ner till höger) som inte startar?


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Jag kom upp en våning till The Bridge, men kom aldrig ner till våningarna nedanför startvåningen. Alla datorer verkar visa exakt samma information oavsett vilken man interagerar med. När man åker ner till startvåningen igen finns det en annan hiss (längst ner till höger) som inte startar?

Ja, tiden tog slut så jag hann inte göra fler banor Är väldigt sugen på o göra resterande våningar.

Ang. Datorerna så visar dom mest lore. Det som kan vara intressant för det faktiska gameplayet är antalet droids kvar på banan.. syns under ”current deck”


signatur

Devil Reef - Isometric Roguelike / Dungeon Crawler. Release 2024

Medlem

Finns det ingen möjlighet att pinna denna på startsidan?

Eftersom det är ganska långt till 1a december så känns det som att denna tappar lite fart och glöms bort lagom till slutdatum?

Alla måste ju få chansen att prova alla grymma spel


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

Jösses! Att bara hinna fixa något typ av spel på den här korta tiden är ju knepigt nog. Hade inte alls räknat med den här kvalitén. Riktigt starkt jobbat.

Gnällkuk
Skrivet av Verdurakh:

Finns det ingen möjlighet att pinna denna på startsidan?

Eftersom det är ganska långt till 1a december så känns det som att denna tappar lite fart och glöms bort lagom till slutdatum?

Alla måste ju få chansen att prova alla grymma spel

Hear, hear!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Upp upp! Gogogo!


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

snart är det dags.

Medlem

Ska bli spännande imorgon
Kommer lägga upp en stor uppdatering på Experiment 25 så fort tävlingen är över

https://burresnurre.itch.io/experiment-25

1
Skriv svar