Se Snurre Sprätt spöa Arya Stark i plattforms-fightern Multiversus

Robot
Se Snurre Sprätt spöa Arya Stark i plattforms-fightern Multiversus
Medlem

Eftersom det är gratis så Fokus kommer säkert läggas på olika sätt att få oss att spendera pengar i spelet.
Bojkott.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Eftersom det är gratis så Fokus kommer säkert läggas på olika sätt att få oss att spendera pengar i spelet.
Bojkott.

Så länge det inte är pay to win tycker jag att spelet förtjänar en chans. Jag tycker t.ex. att både Heroes of the Storm och Fortnite klarat balansen mellan gratisspel och att dra in pengar på ett bra sätt.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

haha super smash warner bros, witty witty


signatur

It's something to do with quantum, isn't it?

Inaktiv
Skrivet av Nomman:

Så länge det inte är pay to win tycker jag att spelet förtjänar en chans. Jag tycker t.ex. att både Heroes of the Storm och Fortnite klarat balansen mellan gratisspel och att dra in pengar på ett bra sätt.

Även populära spelen Fortnite och Counter-Strike: Global Strike är gratis men drar in kosing på lådor och skins.

Medlem
Skrivet av Nomman:

Så länge det inte är pay to win tycker jag att spelet förtjänar en chans. Jag tycker t.ex. att både Heroes of the Storm och Fortnite klarat balansen mellan gratisspel och att dra in pengar på ett bra sätt.

Fortnite? Kanske missat något, men sist jag såg det var känslan att allt handlade om att skapa samlarobjekt (skins, bakgrundsbilder osv.) och se hur mycket pengar man kan ta för dom. Alla dessa svindyra skins och hela beroendet runt dom kändes obehagligt. Fick möjligen en dålig bild men spelet var verkligen en mindre viktig komponent än själv samlandet på dyra skins. Samtidigt är det absolut inte pay-to-win och det är såklart föräldrars ansvar nånstans. Men företag är verkligen inte oskyldiga när det kommer till effektivt designade beroenden och sina målgrupper.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Eftersom det är gratis så Fokus kommer säkert läggas på olika sätt att få oss att spendera pengar i spelet.
Bojkott.

Jag gillar ändå iden och det är roliga karaktärer.
Det är också roligt att ha ett substitut ifall man inte har en Nintendo konsol.

Jag har väl inga större förhoppningar, men kan man låsa upp typ allt genom spelande utan för mycket grind och ifall gameplay är bra så skulle jag kunna tänka mig att prova i alla fall.

Men jag är som regel emot mtx spel, vill absolut inte se att den typen av spel tar över.

Medlem
Skrivet av Pettor:

Fortnite? Kanske missat något, men sist jag såg det var känslan att allt handlade om att skapa samlarobjekt (skins, bakgrundsbilder osv.) och se hur mycket pengar man kan ta för dom. Alla dessa svindyra skins och hela beroendet runt dom kändes obehagligt. Fick möjligen en dålig bild men spelet var verkligen en mindre viktig komponent än själv samlandet på dyra skins. Samtidigt är det absolut inte pay-to-win och det är såklart föräldrars ansvar nånstans. Men företag är verkligen inte oskyldiga när det kommer till effektivt designade beroenden och sina målgrupper.

Jag spelar inte Fortnite själv, men mina barn gör. Jag kan dock säga efter att ha testat några gånger att det krävs ganska bra färdigheter för att vara ens hyfsad på det spelet och själva gameplay-loopen är det väl inget fel på även om jag personligen föredrar Overwatch.

Men skins, tja det är bara att begränsa. De får köpa saker någon enstaka gång och man får massor med skins i Battle pass som man kan köpa för ingame-pengar.

Medlem

Jag spelar hellre det svenska smash-spelet Slap City.

95% ger tummen upp på Steam.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Hanzo:

youtube.com/watch?v=4u0p6IvlBNs

Jag spelar hellre det svenska smash-spelet Slap City.

95% ger tummen upp på Steam.

Ser kul ut, tråkigt att det inte finns på konsol dock :/
Får hoppas att det portas snart.

Skribent
Skrivet av anon_119148:

Även populära spelen Fortnite och Counter-Strike: Global Strike är gratis men drar in kosing på lådor och skins.

Ordpolisen rycker in! Counter-Strike: Global Offensive tack

Skribent
Skrivet av Shadee:

Ordpolisen rycker in! Counter-Strike: Global Offensive tack

I guess you could say, you found that... offensive...

Skribent
Skrivet av Jonny Myrén:

I guess you could say, you found that... offensive...

https://pics.me.me/thumb_yeeeaaaaaa-memegenerator-net-yeeeaaa...

Haha, klockrent!

Medlem

Lägger de till Taz som spelbar karaktär "köper" jag direkt!

Medlem
Skrivet av Hanzo:

youtube.com/watch?v=4u0p6IvlBNs

Jag spelar hellre det svenska smash-spelet Slap City.

95% ger tummen upp på Steam.

Frallan alltså, vilken pangbröd.

1
Skriv svar