Guardians of the Galaxy har fått ray tracing på PS5 och Xbox Series X

Robot
Guardians of the Galaxy har fått ray tracing på PS5 och Xbox Series X

Medan PS4 får förbättrad prestanda och Series S upplåst bilduppdatering.

#Eidos-montreal, #Marvels-guardians-of-the-galaxy


Avstängd

Har ett spel någonsin haft en så tydlig REA-stämpel som detta spelet? Det kommer införskaffas direkt när priset inte överstiger 150kr.

Medlem

Raytracing känns rätt överskattat. Jag blir inte hype över sådana här nyheter iallafall. Om det inte påverkade prestandan, fine. Annars kör jag alltid utan.

Avstängd
Skrivet av memorycard:

Raytracing känns rätt överskattat. Jag blir inte hype över sådana här nyheter iallafall. Om det inte påverkade prestandan, fine. Annars kör jag alltid utan.

Vad har du för grafikkort?

Medlem
Skrivet av LeifGGPersson:

Vad har du för grafikkort?

Nej nej. Kör series x.

Medlem
Skrivet av memorycard:

Raytracing känns rätt överskattat. Jag blir inte hype över sådana här nyheter iallafall. Om det inte påverkade prestandan, fine. Annars kör jag alltid utan.

Utvecklarna kommer nog bli bättre på att hitta en balans mellan Raytracing och prestanda. Speciellt nu med tekniker liknande FSR.
Provade lite i Cod cold war. Var tvungen att googla för att veta vad skillnaden var. Det handlade typ om att det var skuggor bakom snören på en vägg. Kändes mest som att den implementeringen handlade om att de kunde skriva att spelet hade Raytracing.

Medlem

Sånt här tycker jag om.
Jag tycker RT ger lite flair. Tycker om det.

Medlem
Skrivet av memorycard:

Nej nej. Kör series x.

Skrivet av Lilagröt:

Utvecklarna kommer nog bli bättre på att hitta en balans mellan Raytracing och prestanda. Speciellt nu med tekniker liknande FSR.
Provade lite i Cod cold war. Var tvungen att googla för att veta vad skillnaden var. Det handlade typ om att det var skuggor bakom snören på en vägg. Kändes mest som att den implementeringen handlade om att de kunde skriva att spelet hade Raytracing.

Ratchet and Clank och Spider-man verkar ha hittat en bra kompromiss ifall man vill köra med.
Men jag föredrar klart högre FPS än RT.

Men det är nog bra för utvecklingen av tekniken att möjligheten finns, då har utvecklarna något att experimentera med.
När Pro/Series XX kommer så kanske de kommer kunna klara av det betydligt bättre och sen när PS6 och nästa Box kommer så kanske de kan standardisera detta.

eld
Medlem
Skrivet av memorycard:

Raytracing känns rätt överskattat. Jag blir inte hype över sådana här nyheter iallafall. Om det inte påverkade prestandan, fine. Annars kör jag alltid utan.

Raytracing kan man göra otroligt mycket med, men just nu gör man inte jättemycket med det.

Men jo, i många fall blir det att du får superrealistiska jättekorrekta skuggor, men det är sånt man inte ser om man inte letar efter det.

Medlem
Skrivet av LeifGGPersson:

Har ett spel någonsin haft en så tydlig REA-stämpel som detta spelet? Det kommer införskaffas direkt när priset inte överstiger 150kr.

Hur menar du? Spelet har ju fått både bra recensioner och omdömen. De flesta är positivt överaskad. Ett av få spel i år som är värt sitt releasepris.

Men vill man vänta på rea så är det ju en ännu bättre deal då.

Medlem

Guardians är på blackfriday rea på PlayStation Store om någon är sugen på en digital kopia.

Medlem

Retrospelbutiken säljer nytt för 369:- (frakt ingår).

Medlem
Skrivet av LeifGGPersson:

Har ett spel någonsin haft en så tydlig REA-stämpel som detta spelet? Det kommer införskaffas direkt när priset inte överstiger 150kr.

Spelet är ganska underbart och välgjort Förtjänade mina slantar väl

Avstängd
Skrivet av Ronzem:

Hur menar du? Spelet har ju fått både bra recensioner och omdömen. De flesta är positivt överaskad. Ett av få spel i år som är värt sitt releasepris.

Men vill man vänta på rea så är det ju en ännu bättre deal då.

Jag menar att suget inte riktigt finns där för ett fullprisköp, men att det forfarande måste spelas nån gång. Och då gör man det när det är REA.

1
Skriv svar