Battlefield 2042-betygen dalar, är i paritet med Hardline

Robot
Battlefield 2042-betygen dalar, är i paritet med Hardline

Trenden pekar åt fel håll för nya Battlefield.

#battlefield-2042


Avstängd

2.4 user score 😂

Medlem

DICE har alltid varit så grymma på ljudet i sina BF spel och dom har inte ens lyckats med det. Känns som att produktionen har varit en mardröm och lyckats hålla det hemligt.

Medlem

Känms som man gjorde rätt val, fick väldigt dålig feeling av betan.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Det jag spelat hittills är förvånansvärt uselt. Har ingen som helst respekt kvar för Dice idag. Dem borde skjutit fram spelet 6-12 månader ytterligare

Medlem
Skrivet av Molotov:

Känms som man gjorde rätt val, fick väldigt dålig feeling av betan.

Japp. Bättre att ge det ett år och köpa det på en rea

Medlem

Har inte lirat spelet och är inte så sugen heller. Tycker det var riktigt synd att DiCE inte valde en annan tidsperiod istället för sci-fi. Hade velat ha ett Vietnam krig helst av allt. Annars hade det varit skoj med kalla kriget, desert storm eller nutid.
Även synd att det inte blev en single player kampanj.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

BF har inte varit bra sedan 3:an.... allt har bara gått ner, tråkigt.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Jag tror man dumpar ljudet så flera kan spela på billigare servar (overwatch) - annars kan jag tänka mej att det riktigt bra ljudet kommer tillbaka med minimumkrav som en 8-core AMD 3700

Medlem

Känns som att det sista bra BF-spelet var BF1. Storhetstiden var helt klart BF2.

Medlem
Skrivet av magma:

BF har inte varit bra sedan 3:an.... allt har bara gått ner, tråkigt.

Tycker endå både 3an och 4an var bra men det var lite samtidigt "startskottet" till att Battlefield gick åt det håller som för mig inte kändes Battlefield.
Sen kan jag inte riktigt sätta fingret på vad som fick mig att sluta spela 1an och 5an så snabbt jämfört med tidigare men nått är det.
2042 är ett tecken på att snesteget fullbordats. Nej får helt enkelt se efter nått annat.
BF är dött för mig och då har jag kört mer eller mindre ända sen BF1942 beta testen på Tobruk


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

DICEs glansdagar är förbi och de behöver nog börja bli lite oroliga att inte EA gör vad de är kända för att göra...

Medlem

Spelade 1942 på min gamla Pentium 3a, och alla moddar som DesertCombat, ProjectReality m.fl. Tusentals timmar i Battlefield, Vietnam och BF2 under alla LANen när man växte upp i takt med att internet bredde ut sig. Banor som Iwo Jima och Strike att karkand får en styv i byxan av bara tanken.

Badcompany2 var väl egentligen bäst, strax efter kom nog 3an. 4an va också ganska bra när man släppte DLCerna (Caspian Border🥰).

Fasen, denna spelserie som var bäst, en riktig kung på tronen. Sopade banan utav alla konkurrenter både i grafik samt spelmekanik. Sedan hände något, inget jag kan sätta fingret på... Antagligen stora summor pengar/avtal mellan Dice och EA Games och inkompetenta chefer.

Denna spelserie ser tyvärr ut att ha nått sin topp och kommer framöver antagligen bara leverar mellanmjölk till konsumenterna. Som jag ser det är det ju öppet mål att ta över tronen. Och då menar jag inte cod eller liknande.

Jag tror alla bf-fans vill ha ett nytt Battlefield BadCompany2 i ny regi med dagens teknik samt grafik.

Medlem

Ni kan ju ta upp det som händer på Steam också för där är det en riktig massaker. Spelet har lyckats nå 6e plats med mest sämsta betyg av alla 50,000 spel som finns på Steam.

Medlem

Well, har gett upp spelet och fick mina 800 spänn tillbaka från Steam trots att jag lirat många timmar utöver de två som är "tillåtet".

Medlem

Var man inte 100% all-in på vad de gjorde med bf1 och bf5 så blev man inkastad med "kvinnohatare" och vad nu kontroversen var för bf1 (tror det var rustningar, red dots osv?). Självklart går det åt helvete när man inte alls lyssnar på vad fansen vill ha och istället smutskastar dem. Det fanns jättemycket bra kritik på alla tänkbara plan som totalt har ignorerats sen bf1

Klart det spårar mer och mer från vad folk vill ha.

Geeks Gaming

Efter kört en del så har jag extremt mixade reaktioner.
För mig såg det ut som portal skulle bli min Main mode. Men som jag va rädd för så är där extremt mycket skräp på portal. Plus dom har inte lagt ner någon kärlek på vapnen i portal. Bara random spray pattern.
Ingen Scoreboard, all chat, full killfeed. Vilket jag inte förstår varför man tar bort.
Går inte att byta lag. Inte ens i portal.

Men vanliga 2042 är kul och spelar mycket bättre än hur det va i betan. Men det är cluster fck. Mer spelare betyder inte bättre gameplay. Och större kartor är heller inte bättre.

Känns konstigt att säga de... Men jag tror Halo blir mitt FPS spel i år.

Medlem

Samtidigt. Vad ska de göra?
Släppa samma spel år efter år?
Klart att de försöker ändra lite här och där.
Och det passar inte alla gamla bf spelare.
Och det är ok
Bara gå vidare.

Besvikelsen är i min mening det dåliga optimeringen

Medlem

Då känner jag mig ganska övertygad om att inte lägga 600 spänn på något som jag antagligen inte kommer att gilla. Jag kommer säkert att prova det om det blir en gratishelg någon gång.

Medlem
Skrivet av sweclockern:

Då känner jag mig ganska övertygad om att inte lägga 600 spänn på något som jag antagligen inte kommer att gilla. Jag kommer säkert att prova det om det blir en gratishelg någon gång.

En månad EA Play är det ju värt. 100kr tror jag.
Eller via Xbox Game Pass om du har det.

Röstade på besvikelse. Men jag är granska övertygad om att det kan bli jävligt grymt om dom sköter spelet rätt o lyssnar på fansen. I princip alla bf spel har haft tuffa starter så även med detta.

Medlem

Jag tycker recensioner eller betygsätta ett spel kan ju liksom vänta med och inte gör det samma dag som ett spel släpps. Folk har så bråttom att recensera/betygsätta ett spel nuförtiden, de är som att "jag ska va först med det". Min tanke är hur många faktiskt testar genom ett spel helt och hållet utan att gör ett snabbtest bara?


signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Medlem
Skrivet av DJ-SAAB:

Jag tycker recensioner eller betygsätta ett spel kan ju liksom vänta med och inte gör det samma dag som ett spel släpps. Folk har så bråttom att recensera/betygsätta ett spel nuförtiden, de är som att "jag ska va först med det". Min tanke är hur många faktiskt testar genom ett spel helt och hållet utan att gör ett snabbtest bara?

Det har redan varit ute i en vecka för de som betalat extra. Det är dessa som har recenserat spelet. De som spelar det nu kommer förmodligen recensera det kommande dagarna.

Medlem

Extra tråkigt när det är en svensk utvecklare.

Medlem

Spelet har en del brister men när man väl är inne och skjuter å har sig så känns det väl lite som vilket BF som helst. Saknar Domination från BF1 dock, där man kunde hoppa in en halvtimme och röja järnet utan att behöva bränna så mycket tid på att bara ta sig från A till B.

Stör mig mer på konsolifierade menyer än det faktiska gameplayet. Blir mycket virrigt klickande när man ska gräva runt bland loadouts å sånt och jag måste hela tiden sitta å titta om jag ska klicka med vänster eller höger musknapp på ett meny-item för att se vart jag kommer att hamna. Antingen har jag en 90årings närminne eller så är det taskig design.

Medlem

Trist, men visst var det på känn att detta inte skulle bli något vidare.

Medlem
Skrivet av magma:

BF har inte varit bra sedan 3:an.... allt har bara gått ner, tråkigt.

Skrivet av Molotov:

Tycker endå både 3an och 4an var bra men det var lite samtidigt "startskottet" till att Battlefield gick åt det håller som för mig inte kändes Battlefield.
Sen kan jag inte riktigt sätta fingret på vad som fick mig att sluta spela 1an och 5an så snabbt jämfört med tidigare men nått är det.
2042 är ett tecken på att snesteget fullbordats. Nej får helt enkelt se efter nått annat.
BF är dött för mig och då har jag kört mer eller mindre ända sen BF1942 beta testen på Tobruk

Ja, något är totalt off med 2042. Grafiken går framåt, men resten har i princip stannat av sedan BF3. Förstår ärligt talat inte varför man valt denna inriktning. BF ska vara BF, inte någon wannabie cod-kopia.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Ambassadör
Xbox

Känns som om jag väntar med detta...


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Trenne:

Det jag spelat hittills är förvånansvärt uselt. Har ingen som helst respekt kvar för Dice idag. Dem borde skjutit fram spelet 6-12 månader ytterligare

Frågan är om det skulle hjälpt, jag anser själv att det är kritiska designfel dom utfärdat, polish hade inte gjort något nämnvärt med det.

Tycker dom haft en trend av att göra sämre och sämre battlefield's dom senaste 10 åren.

Medlem

Testade betan och kört ca 2h av färdiga spelet och tyvärr inget för mig. Antagligen är jag precis helt värdelös men tröskeln för att ens lyckas skjuta en snubbe som tar 200skott att döda var lite väl tålamodskrävande.

Skriv svar